Форум »Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик OSAKA CH-09-SBP - вентилатор
1. geniya - 15 Януари, 2008 - 22:49:37
Здравейте.Имам климатик Osaka CH 09 SBP - ­ инвертор , не върти перката на външното тяло..
Компресора работи като затопля съвсем леко, а перката не.
Знам че би трябвало да има защита на елмотора на перката, та въпроса ми е дали е във външното тяло/няма къде да е другаде/.
Моля помагайте

Общо взето всичко изглежда нормално турбината върти на ниска степен и вади около 20-30 град.изх. струя.Не хваща скреж може би заради неработещата перка...

2. tinkata - 15 Януари, 2008 - 23:17:31
Отвори външното тяло и провери кондензатора на вентилатора - 95% е той.Мисля,че е 2 микрофарада.

3. Гост - 16 Януари, 2008 - 21:42:26
Външ. перка върти ли се свободно на ръка?

4. върбанов - 18 Февруари, 2012 - 17:57:31
климатик osaka CH-09-SBP - на режим отопление не работи турбината
Климатика работи на всички други режими но не и на отопление, серпентините парят но вентилатора не работи.
Ако някои има идея какъв е проблема моля да я сподели.Благодаря предварително

5. kolyo - 18 Февруари, 2012 - 18:46:34
За начало смени тръбния датчик

6. kolyo - 01 Март, 2012 - 09:41:34
OSAKA CH-09-SBP
Климатик OSAKA CH-09-SBP инвертор не включва компресор. На входа на двата греца които захранват PWM модула не постъпва 220 Волта. При замерване на външната платка стигнах до един неизвестен за мене елемент, през който минава веригата на NAC. Представлява малка кутийка с два изхода която е като държач на един малък диск с размер колкото монета от 1 стотинка , но малко по-дебел. Въпросният елемент има съпротивление около 30 ома. Въпроса ми е какво представлява този елемент с надписи GLE MZ81V B330V
Прилагам и едни лоши снимки
dyaneff

Това е позистор.
Zdravkicha

7. dyaneff - 01 Март, 2012 - 20:11:20
И все пак нали след проводника който е на изхода на позистора и е означен с NAC и между LAC трябва да има 220 променливо , за да може грца да го изправи и захрани IPM.

8. Zdravkicha - 01 Март, 2012 - 20:29:27
Позистора е за смяна. Щом е взривен че като гледам и парче се е откъртило от корпуса му. Някъде до него може да има предпазител или нискоомно съпротивление което също може да е прекъснато.

9. kolyo - 01 Март, 2012 - 20:52:03
Позистора е вързан паралелно на контактите на релето, и е за ограничаване на тока при първоначално зареждане на електролитните кондензатори

Закачи лампа на мястото на позистора и виж дали климатика ще тръгне

10. dyaneff - 02 Март, 2012 - 18:22:15
На релето няма закачени никакви кабели!! След позистора напрежението отива в 10 Амперов грец , който беше окъсил. След смяната му машината заработи. Евентуална причина за късото е влязъл сняг във външното тяло , но IPM беше оцелял.
Много благодаря за помощта.

11. kolyo - 08 Август, 2012 - 13:31:54
Здравейте.Климатик Осака CH-09-SBP инвертор, при включване компресора се опитва да тръгне но кликсонира ,след малко спира и перката.
В компресора ли е проблема или електрониката. Благодаря.
chachi_67
Сменяй едно по едно и ще разбереш

12. fujitsu - 15 Август, 2012 - 20:57:06
за IPM

13. kolyo - 07 Декември, 2012 - 22:36:30
климатик osaka ch 09 sbp - не трагва вьтрешен вентилатор
здравеите.проблема е следния,на отопление компресора трьгва вдига 18 бара и неиска да трьгне вьтрешния вентилатор,смених трьбния датчик ама уви не иска.на студено работи без проблеми,ватрешния вентилатор работи не е тои,пролема си остава в платката,
ако някои е имал този проблем да ми даде някакьв сьвет какво да правя
iordan87

14. Pawel - 28 Август, 2017 - 18:27:58
Колеги, как се индикират грешките на въпросния модел, че външното тяло не тръгва? На платката на външното тяло има само един червен светодиод, който свети постоянно.
Замерих датчиците на външното тяло и установих, че датчика със синята букса дава късо (OVER HEAT). Колко ома трябва да бъде ?

А как се изкарват грешките на този модел климатик?

15. kolyo - 28 Август, 2017 - 20:36:08
Датчиците са два по 5к(въздушен и тръбен), един 47к(прегряване на компресора) и кликсон(пълно късо)

Причината за да не тръгва външното тяло обикновенно е липса на комуникация - изтекъл електролитен кондензатор във вътрешната платка 47uF или 100 uF (близо е до червения кабел за комуникация).

16. Pawel - 28 Ноември, 2017 - 20:35:33
В един случай смяната на кондензатора 100мФ на 35V помогна за стартирането на външното тяло. В сегашният случай на друг климатик, същият модел след смяната на кондензатора(беше 90 мФ) на вътрешното тяло проблема си остава. Не стартира външното тяло, нито на топло, нито на студено. До външното тяло нямах достъп и не успях да установя нищо.
______________________________________________________________________
Бушона на външната платка 15А беше изгорял, след смяната външният червен светодиод не светва и външното тяло не стартира.

17. kolyo - 04 Декември, 2017 - 15:54:59
Виж дали има 300 V DC на големите електролитни кондензатори

18. Pawel - 09 Декември, 2017 - 19:31:37
Проблема беше в IPM-а ! Благодаря за насоките!



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0716 ]   [ Gzipped ]