Форум »Кошче » Кошче » Климатик hisense KFR 3502 GW/BPE инвертор
1. bobone - 08 Юли, 2008 - 17:50:09
Общо състояние > при влючване на климатика > вътрешното тяло заработва нормално > след малко външно завърта перката и компресора се опитва да тръгне (разтриса се) и спира
Грешка на вътрешното тяло 32 > "IPM Trouble".
На външно тяло мигат двата крайни светоди даваха код "Compressor overheat".

Направено - сменен IPM модул.
Проблема продължава.
Измерено съпротивление на датчиците - в нормите.
При измерване на напрежение върху датчика за компресора (белия) напрежението е 4,5v - 3 пъти около над нормата.

Моля за съвет.
Бях писал в темата Климатик Hisense 2611GW/BPE ­ инвертер но нещата се раводняват.

Прилагам файл с грешките:
http://www.service-ruse.eu/dounload/air/Hisense/KFR-3502_trouble.pdf
и описание на напреженията и съпротивлението на датчиците :
http://www.service-ruse.eu/dounload/air/Hisense/KFR-3502_sensor.pdf

2. bobone - 08 Юли, 2008 - 17:58:10
ето снимка на платката на външното тяло с изключени датчици

3. kolyo - 08 Юли, 2008 - 18:03:21
При измерване на напрежение върху датчика за компресора (белия) напрежението е 4,5v - 3 пъти около над нормата.
ако компресора е студен си е точно в нормата.

Сигурен ли си че компресора не е блокирал механично ?

Ако имаш амперклещи замери тока на единия от захранващите кабели при тръгване на компресора - трябва да е 1-2 ампера

Можеш да закачиш три нагревателя по 1 киловат (от печка "Лъч" или "Елба-кварц" ) свързани в звезда и да пробваш - ако с нагревателите не дава грешка проблема е в компресора

4. bobone - 08 Юли, 2008 - 19:07:55
Колко V трябва да е U между захранващите кабели? Или между кабелите и корпус?
И ако е механично блокирал какво се прави - нов ли направо?

Няма утечка на корпус, мерих преди няколо дни....

5. kolyo - 08 Юли, 2008 - 19:13:32
bobone имах впредвид да замериш тока на климатика(от контакта) , а не токовете и напреженията на компресора.

По компресора можеш да мериш само за утечка на корпус

Дали да сменям компресор (ако е тох) или по-скоро ще си купя нов.
купи си нов климатик . инверторите не се ремонтират

6. kayo - 09 Юли, 2008 - 00:23:41
Провери споиките на платката. По-конкретно на импулсния траф, диодите около него и куплунзите за управление на IPM. Изходните напрежения от импулсния траф върху филтриращите кондензатори трябва да е 15-16в.

7. bobone - 02 Август, 2008 - 23:02:15
Спойките изглеждат наред.
Нагреватели (спротивления) 1 kW за тест в звезда не съм намерил.
Моля някой да даде инфо за квалифициран човек който да ме хелпне на място.

8. kotop - 03 Август, 2008 - 12:41:11
С такава баракуда никой няма да иска да те хелпне.
Много сте забавни понякога
Щом се разтриса компресора-сменяй го(климатика).
Винаги в такъв случай(поне 20)е от компресора.

9. p1 - 03 Август, 2008 - 21:09:44
kotop аз на такава
баракуда
компресор още не съм сменял.верно най лесно се ремонтира като кажеш на клиента да си хвърли стария и си купи нов.представяш ли си колата ти (да кажем за 5000лв) не пали.отиваш на сервиз , майстора вдига капака гледа и казва - хвърляй и си купи нова.пък то било нещо дребно за 20лв.
bobone инверторен компресор винаги се разтриса докато се развърти.в твоя случай силно ли е или слабо разтрисането

10. kotop - 04 Август, 2008 - 12:32:43
чети първия пост "колега",и после давай заключения
http://www.youtube.com/watch?v=IN18g80RCX4
мога да услужа с такава "печка кварц",ама за какво да му взимаме парите

11. bobone - 10 Август, 2008 - 18:19:55
P1 , Не мога да преценя дали се разтриса силно или слабо.

Колеги от форума - искам диагностика - със сигурност да се установи, че компресора е за смяна. И ще си платя. Досега идваха три фирми за климатици и го гледат като космически кораб. Аз съм се занимавал със сервизна дейност преди години (електроника), но такова чудо не съм виждал. Климатика вярно съм го купил 2002г и вероятно му е дошло времето, но просто искам със сигурност да знам. Какво е толкова чудно?

Ако е компрсора ще си купя нов климатик - не ми е токлова голям проблем. Даже съм си избрал едно митубиши.

kotop , климатика не беше боклук - имаше го същия модел на сайта в Китай и го продаваха и в западна европа. Вярно бюджетно решение за инвертер, но си работеше прилично - отоплявах си хола без да пускам парно.

12. joroklima - 11 Август, 2008 - 01:23:04
С такава баракуда никой няма да иска да те хелпне.
Много сте забавни понякога
kotop и на мен такива като теб, сте ми много противни, понякога. Щом не можеш да помогнеш на човека, не е нужно да го обиждаш за избора, който си е направил, преди години.
И не мислиш ли, че си доста нагъл да слагаш колегата Р1 в кавички!
Защо не му разгледаш първо профила и изявата тук във форума и след това:
kotop - Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Март 2008
"колега"kotop
дали въобще си ни колега, незнам, давай заключения.
p1 - Всичко записи: 196 : Дата на рег-ция: Авг. 2007

13. kolyo - 11 Август, 2008 - 07:18:49
Досега идваха три фирми за климатици
не са ли достатъчно
Защо да губи времето и на други

14. joroklima - 11 Август, 2008 - 13:40:34
Досега идваха три фирми за климатици и го гледат като космически кораб.

Май са му губили времето на bobone , а те са отбивали номер само.Човека търси професионално мнение, нищо повече.

15. fujitsu - 11 Август, 2008 - 22:00:48
joroklima евала за приказката.
bobone в столицата има толкова кадърни сервизи. Как така си улучил баш тези които няма да ти свършат работа.
Виж на ЛС съм ти написал един телефон... пък дано ти свърши работа...

16. kolyo - 11 Август, 2008 - 22:04:48
На външно тяло мигат двата крайни светоди даваха код "Compressor overheat".
Престанете да подвеждате човека.

17. joroklima - 12 Август, 2008 - 00:54:22
kolyo , защо ли от К&K сервиз не мислеха като теб:
купи си нов климатик . инверторите не се ремонтират
Вместо да сменяваха компресори на Панасоници, да даваха нови климатици !!! Ще кажеш - защото са гаранционни и ще им излезе по евтино! Ами на bobone , няма ли да му е по евтино да си смени компресора само?
Престанете да подвеждате човека.
Въобще не го подвеждаме, сигурен съм , че след 100% професионално мнение, той ще вземе правилното решение.

18. kolyo - 12 Август, 2008 - 07:27:36
joroklima, евтините работи накрая винаги излизат по скъпо

19. p1 - 13 Август, 2008 - 20:19:25
kolyo прав си донякъде но този модел беше с МАТСУШИТА и наистина е невероятно добър за китайски инв. за него време

20. bobone - 16 Август, 2008 - 18:07:20
joroklima и p1 и fujitsu евала за приказката.
Това е професинализъм. Другото са мърлящини. Нещо не работи, няма кой да направи диагностика, но дай да сменяме всичко.
Преди 4г имах проблем с климатроника на една кола. Ходих на 3 сервиза за автоклиматици. Само го пълнеха, "наблюдаваха" и вземаха пари. Едните искаха изпарителя да сменят, другите компресора. Разбира се без гаранция. В последния хората си свършиха работа - установиха че пресустата изпуска, извикаха ме да ми покажат на място и го смениха. Дадоха гаранция. И 2 години след това нямах проблеми - после я продадох.
Другото което ме впечатлява е, че темата е преместена в кошчето.
kolyo админе нали това което съм дал за кодовете за грешките и съпротивленията на датчиците и снимката може да помогне на други. Нали затова са форумите? Или бъркам - форума си е твой и трий като нещо не ти хареса. Я кажи къде съм нарушил правилата?
Искам да те уверя, че още утре мога да отида и да си купя едно SRK-ZGX или SRK-ZG.

21. kolyo - 16 Август, 2008 - 18:12:32
Тъпи въпроси, тъпи отговори. Тук и е мястото.

Поне да беше си направил труда да пробваш с откачен компресор..... вместо да викаш три сервиза.

22. gan4o - 05 Юли, 2017 - 10:12:37
Да не отварям нова тема-същия климатик,платката изглежда по същия начин,след 14год вярна служба спря да работи външното тяло.
От трите светодиода за индикация свети само десния(свети постоянно).
Какво означава това и струва ли си да се занимавам или директно на боклука и нов климатик.



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0228 ]   [ Gzipped ]