Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик OSAKA-CH-12-JV - ­ компресор


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 Блокира му компресора
miro


Редовен участник


Блокира му компресора и искам да разбера защо?
Случая е следния; извикаха ме, защото не топлел , от пръв поглед се видя че е испускал от гайките, събрах фреона и му направих нови конуси и го дозаредих с 300 гр. фреон, и почна да топли и ампеража беше в нормите, но понеже им се видя скъпо, повече не се занимавах с него и си тръгнах и на другия ден ми се обадиха че спрял да работи и се очакват е дни разправии.
Направи ми впечетление че като го включиш на топло вентилатора на вътрешното тяло тръгва веднага и почва да духа студено,а обичайно почват да духат след като загрее питата, и така също вентилатора на външното тяло не спира да върти над 23 атмосфери и налягането почва да се покачва плавно до 26-27 бара но тогава си постигаше 23 градуса и компресора спираше и така отново . Понеже им се видя скъпо и не съм имал наблюдения на такъв модел, реших че това му е нормалната работа.Кондензатора е здрав мъчи се да тръгне, вдига ампераж и защитата го изключва, вентилатора продължава да се върти. Сега си мисля, че тръбния датчик на вътрешното тяло се е скапал нещо или по електрониката , защото според мен вътрешния вентилатор трябва трябва да тръгва когато загрее питата , и външния вентилатор трябва да спира като вдигне високо налягяне и питата прегрява и в резултат на високото налягане са избили гайките.
Може ли от 300-400 гр дозареждане да го презаредя при положение, че събира 1120гр. при 3 метра тръбен път? В резултат на което да е блокирал. Преди години имах случай в резултат на шупла беше изпуснал климатика и през лятото е работил празен на студено вклчват го на топло и не работи, зареждам го и след два дена блокира и много специалисти се изказаха че съм го презаредил и не сам му сложил масло а фреона и маслото ги слагах пред клиента и ги мерих пред него , а той вика "слага нещо а какво не видях" и мене изкарва виновен ,големи разправии.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 30 Януари, 2007 - 06:44:25
kolyo



Админ
От: Русе


След изпускане и дозареждане компресорите често блокират, колегата ги подкарва с допълнителен кондензатор или с реверсиране(за инверторите), но това е временно. След няколко дни пак ще блокира

Ами като не искат да плащат, да си стоят на студено.



Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 30 Януари, 2007 - 09:28:16
criss



Нов участник
От: Пловдив


Блокира ,изгоря или омаси???
26-27 bara при тези температури са нормални и надали те са причината за утечка от гайките.Хубаво си му долял 300 гр. фреон, но не казваш до какви стойности на смукателната го остави,а също така и температурата на прегряване.
Пък и какво значи "вижда им се скъпо и не искат да плащат", ти не им ли обясни как стоят нещата.
Иначе ще цитирам Коlyo Ами като не искат да плащат, да си стоят на студено

Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 30 Януари, 2007 - 12:49:59
Гост


ОТСТРАНЕН


Лично аз не разбирам как така ги доливат колегите като не са ги източили напълно и тогава да се зареди с везната - такова дозареждане мисля че е недопустимо.
Аз имах случай един дето работи при мене три дни сега ми се пише конкуренция и тоя умник заредил климатиците на един човек вместо с R410 с R22 та единия едвам го оправих.
Когато не са монтирани от тебе казваш им какво е като дефект, взимаш пари за диагностика и посещение и да си помислят дали ще го оправят дефекта или не. гаранция за климатика не може да поемеш само затова че си го заредил.

Отправено: 30 Януари, 2007 - 16:36:45
nov



Участник
От: Брезово


Ако е блокирал както се изразяваш би трябвало като изстине да тръгне.В твоят случай най вероятно е междувитково късо защото когато един компресор е работил без фреон той яко си е греел защото няма охлаждане, и след като го заредиш и го натовариш често става това, за което пишеш.Според мен не си виновен просто на теб се е случило да го ремонтираш и да береш ядове.
Външният и вътрешният вентилатор се управляват от вътрешният тръбен датчик.

Всичко записи: 63 : Дата на рег-ция: Септ. 2006 : Отправено: 30 Януари, 2007 - 17:59:45
miro


Редовен участник


Благодаря на всички за отговорите! Ще се опитам да отговора на всички:
criss - или блокира или окъси , и в двата случая е скапан.
За баровете и аз си помислих така но ми се струва че при 23 бара трябва да изключва вентилатора, за да спадне налягането и да спре да се товари компресора, просто нямам дани за този модел. На студено в началото като го пуснах ниското беше 1 бар, след като го заредих стана 3 бара. За скъпото , понеже за профилактика са му вземали 30лв. и са го зареждали искаше за 30лв. да го оправя , но уви нямаше късмет и аз също, според него се плаща за свършена работа а аз не съм си бил свършил работата , климатика му не работел.
Обяснява се на които иска да те разбере , ти би ли се разбрал с такъв?

airclima - въпроса ти е извън темата но ще се опитам да ти отговоря, нали форумите са за това да се споделят мнения и проблеми.
По технология на климатика му дават до 15% утечка годишно или средно около150гр.
според теб би следвало всяка година да се точат и зареждат отново , при точенето заедно с фреона си изтегля и част от маслото, затова се дозарежда по налягане и ампераж или температура на изпарение или кондензация , взема се предвид външна и вътрешна температура и при тези температури налягането трябва да е в определени граници.
За конкуренцията - от нея по хубаво няма стига да е лоялна, кой е по добър ще определят клиентите , мене лично ме дразни когато се появи нов и почне да работи по тънко и след него идва нов и той почва по тънко и накрая не знаят за какво работят , за всички има хляб, но е неприятно като кажеш на някой 3 пъти по високи цени и почват разправиите. При нас фирмите който монтират климатици нямат сметка да извършват ремонти, поради финансова причина , за един ден една група монтира 2-3 климатика, а от ремонти не би му донесла толкова приходи и отказват по различни поводи заявки за ремонт. Гаранция се дава за извършената операция , в случая че няма да изпусне и ако изпусне ще го заредя отново.

nov - напълно съм съгласен с теб , но за мен дилемата е дали този датчик е здрав или стойностите не се отчитат правилно . Едно съм научил в училище,че не е важно да отстраниш повредата, а причината довела до повредата, в случая не мога да разбера причината за повредата и ако е датчика и сменя компресора пак ще се повтори ситуацията. Мисля че нещо не е в ред, защото с пускането на топло винтилатора започва да се върти а климатика не е загрял и външния не се изключва при 27 бара, за съжаление нямам данни за този модел.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 31 Януари, 2007 - 04:27:40
Гост


ОТСТРАНЕН


Виж няма да споря с тебе но това дето си чел че е 15% не е така дозареждай си ги както си знаеш пък после олеле скапа се.Успех в работата.

Отправено: 31 Януари, 2007 - 19:33:57
nebelservice



Постоянен участник
От: София
ICQ

15% дават утечка на автоклиматиците, понеже са вързани с маркучи.

Направи ми впечетление че като го включиш на топло вентилатора на вътрешното тяло тръгва веднага и почва да духа студено,а обичайно почват да духат след като загрее питата
Това е така, ако климатика е бил спрял за дълго време. Ако работи на топло, спреш го за няколко минути и пак го пуснеш , понеже питата на вътрешното тяло е топла вентилатора започва да духа веднага, макар и да не е вдигнато налягане.

Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 31 Януари, 2007 - 20:54:59
criss



Нов участник
От: Пловдив


Специално за този модел вентилатора включва на 20 bar и изключва на 25 bara, при външна температура = 20*C - за Осака това е един от добрите им модели.Тези 15% не ги споменавай друг път колегата правилно е обяснил за къде важат.
Airclima e прав - най-добре източване и ново презареждане по везна,но това е задължително за инверторите, при конвенционалките е допустимо и дозареждане. Трябва обаче да се следи и температурата на прегряване, иначе има реална опасност от презареждане с всичките произтичащи от това последици.

Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 01 Февруари, 2007 - 11:48:18
kolyo



Админ
От: Русе


Не мога да разбера какво обсъждате - мислех че темата е за блокирал ( ЗАДРАЛ ) компресор.
Когато има изтичане, заедно с фреона изтича и част от маслото и заради недостатъчно смазване и прегряване компресора задира - след дозареждането усилието се увеличава и той не може да се развърти. Това по често се случва при инверторите, защото работят на ниски обороти, но и компресорите на сплитовете задират.

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 01 Февруари, 2007 - 12:05:15
miro


Редовен участник


criss - Благодаря за информациятя, точно това ме интересуваше, дъли външния вентилатор се изключва .

Няма да влизам в спор с вас , за тези 15% , казах до 15% , ако правилно съм ви разбрал, отричате че има утечки , ако има и знаете точно колко са , кажете ние който не знаем да се научим. Никъде не съм срешнал да пише, че в резултат на утечка - частична загуба на фреон , трябва да се презареди климатика наново с фреон и масло, навсякаде пише - допълване или дозареждане.

Да зареждаш битов климатик с електрона везна според мен звучи несериозно и непрофесионално.

1.Везните са много точни и прецизни до 1 грам , трябва да са на хоризонтално поставени, да отчитат точно , най малкия наклон оказва значително отклонение.
2.При най леко помръдване на маркучите и показанията се променят значително.
3.Почти винаги климатиците са на кофти място и няма как да я поставиш тази везна там .
4.Имам везна Рефко но не я използвам.

За целта си има дозатори или мензури които са по-удобни и лесно се работи с тях.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 03 Февруари, 2007 - 04:40:33
nebelservice



Постоянен участник
От: София
ICQ

Инвертор не бива да се дозарежда, за нормална термопомпа съм съгласен но все пак , особено сега при ниски температури навън си остава риска да се презареди - в случая везната помага повече от колкото да вреди.

Може би не е важно чак пък толкова с какво ще мерим количеството фреон, важно е да е точно

Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 04 Февруари, 2007 - 00:00:05
kolyo



Админ
От: Русе


климатик осака ch-12 jv
Спря по време на работа.Сега при пускане се чува прещракване във външното тяло,но компресора не тръгва.През лятото му източиха фреона и празен работи.Сега го напълниха отново ,но пак не тръгва компресора.
vasko61

1. Кондензатор
2. Компресор
BulStore

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 29 Ноември, 2013 - 21:06:56
modac



Супер участник
От: София


А защо са му източили фреона и е пускан напразно??????

Всичко записи: 590 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 01 Декември, 2013 - 00:32:24
jurdge


Нов участник


Здравейте!
За да не отварям нова тема, бих искал да използвам тази ,заради (проблем?) същия модел климатик.

При работа на в режим отопление,климатика работи,докато светодиодната стълбица покаже t с един градус по-висока от зададената,тогава спира, и тръгва отново, когато t стане равна със зададената (показание на светодиодната стълбица).
Преди беше различно - работи при по-ниска темп. от зададената,и спира,когато я достигне (изравни).

Тази промяна се получи,след като извадих и отново поставих предпазителя в платката във външното тяло (беше здрав), търсейки причината да не заработват компресора и външн. вентилатор. Явно нещо се промени при размърдването на платката,защото външното тяло заработи, но се получи гореспоменатата промяна във показаниятя на вътр, тяло.
Въпросът ми е следния:
Това може ли да е основание за очакван проблем?

Преди беше различно - работи при по-ниска темп. от зададената,и спира,когато я достигне (изравни).
Така беше в продължение на 8 години досега, а и другия климатик работи до изравняване на зададената, само дето е с LCD дисплей.

Не е давало авария и индикациите светеха, както винаги - един диод за зададената и един диод за текущата температура.
А каква е стойността на пусковия кондензатор на двигателя на компресора?

Защото не всеки път тръгва, и вътрешното тяло духа, но само със стайна t ,като сменя скоростта на вътр. вентилатор както е нормално за модела - когато би трябвало да топли е със зададената скорост, а когато почива е с най-ниската скорост - само разбърква въздуха.
А компресора успява да тръгне най-често, когато климатика се пуска първоначално,но тръгва след няколко (3-5) леки "избучавания" - т.е. мисля ,че се мъчи да тръгне и не успява.След няколко работни цикъла, започва да не се включва (но релето му цъква) компресора,работи само вентилатора на външ. тяло.При това положение, когато чукна външното тяло с ръка(не силно, но не и много слабо), понякога(много рядко) се включва и компресора и топли .
Иначе, когато работи - днес успя да включи, е със следните стойности:

постъпващ въздух 24 град.
изходящ въздух 44 град.
външна темп. + 17 град. на сянка,слънчево,без облаци.
Със R22 е.Тръбен път 170 см.
Тръбите на външното тяло не се заскрежават,само най-долната е леко влажна.

Всичко записи: 10 : Дата на рег-ция: Май 2012 : Отправено: 10 Февруари, 2014 - 11:26:01
fujitsu



Постоянен участник


След изпускане и дозареждане компресорите често блокират, колегата ги подкарва с допълнителен кондензатор или с реверсиране(за инверторите),

Как става реверсиране за инверторните компресори?

Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 11 Февруари, 2014 - 22:52:00
kolyo



Админ
От: Русе


Като и на всеки друг трифазен мотор - разменят се две фази

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 11 Февруари, 2014 - 23:07:48
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик OSAKA-CH-12-JV - ­ компресор [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.064 ]   [ Gzipped ]