|
|
|
|
|
|
|
Климатик OSAKA CH-12-JNE Извикаха ме да поправя въпросният климатик. При огледа усановихме, че компресора не работи. Свалихме вътрешното и външното тяло за да констатираме защо е "изгорял" компресора, защото от практика знаем, че е важно да отстраним причината за аварията, а не просто аварията. В сервиза сменихме компресора, заредихме го с газ, пуснахме го да поработи. След 10мин. се изключи. Компресора беше много горещ. По-дебелата тръба от външното тяло до вътрешното беше много гореща, но за разлика от нея тънката беше студена. След известно време го включихме на студено и си работеше нормално. Съмняваме се, че четирипътният вентил не е в ред... Интересува ме дали мога да намеря схема на принципа на работа на четирипътният вентил. Би ми свършил работа и схема с посоките на движение на фреон (R22) при топло и студено в самият вентил. Евентуално от къде мога да намеря подобна схема?Благодаря Ви предварително.
|
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 09 Февруари, 2007 - 20:39:49 |
|
|
|
|
|
|
Документация за климатици можеш да си свалиш оттук : http://www.eserviceinfo.com/equipment_type/Air+conditioning_57.html
Преди да монтирате новия компресор продухахте ли системата за да излезе нагара ? Аз не ремонтирам климатици, но на колегите често им се налага да сменят четирипътния вентил след смяна на компресор. Случва се и новия компресор да изгори след няколко дни, затова и не препоръчваме смяна на изгорял компресор, а смяна на климатика. Дори след промивка на системата нагара остава.
|
|
Всичко записи: 11563 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 09 Февруари, 2007 - 22:14:57 |
|
|
|
|
|
|
Да, продухахме с азот под налягане. Не ми беше ясно защо, но го направихме. Сега като си помисля, не сме продухвали с "включен" четирипътен вентил. _______________________________________________________________________ Вчера следобяд от управата на поликлиниката ни казаха, че преди две седмици пак бил сменен компресора на същия климатик! Когато го сменихме, свързахме компресора за захранването през кондензатор. Тогава ми направи впечатление, че при "включен" вентил всмукването на въздух през кранчетата е с пъти по слабо отколкото при "изключен" вентил... Това ни доведе до мисълта за дефектирал вентил.
Интересува ме и друго. Какво следва да се прави ако е неизбежно външното тяло да се монтира на място, което е по-високо от вътрешнототяло? Изобщо допустимо ли е това? Питам, защото въпросният климатик е монтиран точно така. Има разлика близо 1м. Може ли това да е причината за аварията? |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 10 Февруари, 2007 - 19:10:25 |
|
|
|
|
|
|
Трудно можеш да направиш сигурна диагностика на четирипътен вентил, защото едно е да го пробваш в свободно състояние и друго, когато е в системата под налягане. Според мен след като се съмняваш в него, най-добре го смени, за да не сменяш компресор пак, но не е лошо ако имаш капилярка да смениш поне тази, която е свързана последователно с чек вентила, защото понякога отвътре се натрупват отлагания и стесняват отвора на капилярката. Но това се открива лесно -изпарението е по-ниско от нормалното в режим на охлаждане, при положение , че количеството на фреона е толкова, колкото е необходимо. С поздрави, Simons. |
|
Всичко записи: 97 : Дата на рег-ция: Окт. 2006 : Отправено: 11 Февруари, 2007 - 15:18:20 |
|
|
|
|
|
|
Какво следва да се прави ако е неизбежно външното тяло да се монтира на място, което е по-високо от вътрешното тяло? | По принцип на всеки 5 метра денивелация се прави маслен трап :
|
|
Всичко записи: 11563 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 12 Февруари, 2007 - 00:28:27 |
|
|
|
criss
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
От всичко което прочетох,не разбрах защо решихте,че проблема е в 4-ка? Правихте ли замервания по налягане,температура и ампераж,сменихте ли филтъра? При неколкократно продухване с азот на 25 бара, 4-ка става като нов, иначе подмяната му е една от най-неблагодарните дейности по хладилната част. Доколкото може да се постави диагноза дистанционно, проблема идва от работа на компресора с недостиг на масло, за което най-вероятната причина е некоректно изпълнен монтаж/неправилно прокаран тръбен път/ |
|
Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 12 Февруари, 2007 - 09:47:57 |
|
|
|
|
|
|
След смяна на четирипътният вентил климатика работи безотказно вече два дена. criss аз работя при един майстор, който не обича много много да казва какво прави. Видях го на два пъти да мери А, но на мен нищо не каза дори като го попитах. Та както и да е, ще пиша ако иома пак проблем със същият климатик. |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 15 Февруари, 2007 - 22:38:27 |
|
|
|
|
|
|
Осака CH-12-JNE - компресора изключва Видях тази тема и реших да се възползвам . Проблема е с Осака CH-12-JNE . Проблема е следния в режим на охлаждане компресора на климатика работи само 4 минути ( по часовник ) след което изключва - вътрешния и външния вентилатор продължават да работят , по дисплея няма индикация за проблем . В режим на отопление климатика работи нормално . През тези 4 минути има нормално студо производство . |
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 02 Юли, 2008 - 10:52:49 |
|
|
|
|
|
|
Osaka CH 12 JNE - не размразява От седмица нито веднъж не включи размразяване. Трупа лед 3 см от вътрешната и външната страна на кондензатора (външното тяло). Днес го размразявах с вода, след което го и подсуших като изключих 4WAY бобината и вентилатора. Резултат - входящ поток 22градуса, изходящ 48гр., външна 1.5гр., изходящ от външното тяло -2.5гр. Монтиран е в хол 18кв.м., 1 ет., с външна изолация. Когато няма лед доволно потдържа зададените 22, 23гр. С външен дефрост датчик е, но не знам то ли вкарва климатика в размразяване или вътрешният тръбен. Идеи колко кома са датчиците.
п.п. Климатика е мой.
В режим AUTO на турбината си сменя оборотите |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 19 Януари, 2010 - 18:02:44 |
|
|
|
СТОЯН
Постоянен участник От: Бургас
|
|
|
|
Щом има дефрост датчик той определя началото и края на размразяването.Трябва да е 12 килоома при 25 гр. но не съм сигурен . Виж да не се е измъкнал от местото. Леда понякога го издърпва. |
|
Всичко записи: 251 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 19 Януари, 2010 - 18:14:02 |
|
|
|
turboie
Постоянен участник От: любимец
|
|
|
|
щом е с външен датчик значи че той отговариа за размразяването но първо провери как е фреона щото има случаи при недостиг на фреони замръзва дори и при и при положителни температури |
|
Всичко записи: 308 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 19 Януари, 2010 - 18:18:19 |
|
|
|
|
|
|
pen4o а като спре компресора вентилатора върти ли тръбниа на JNE-to e 10 k. |
|
Всичко записи: 15 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 24 Януари, 2010 - 17:56:02 |
|
|
|
|
|
|
Отправено: 02 Юли, 2008 - 10:52:49 |
|
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 24 Януари, 2010 - 21:10:46 |
|
|
|
|
|
|
Видях тук да се споменава Osaka CH 12 JNE и реших и аз да попитам. Климатика има следния пробрем- при минусови температури спорадично спира. Външното тяло работи, а вътрешното не и на дисплея или часовника е спрял или има само някакви неразбираеми фрагменти от индикацията. Два пъти му подменяха платката от фирмата, но проблема си остана. При режим на охлаждане или при отопление, когато външната температура е над нулата проблема не се изявява. Моля за съвет- може ли да се отстрани дефекта или трябва смяна на климатика. |
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Яну. 2010 : Отправено: 27 Януари, 2010 - 14:18:51 |
|
|
|
|
|
|
OSAKA ch12 jse - не обезскрежава Здравейте,имам осака ch12 jse проблема е че като заскрежи и неразмразява,може и 3 дена да си заскрежава без да размрази.От сервиза смениха платката на вът.тяло но проблема остана.Може да е външния дадчик но незнам каде се намира ако някой знае каде се намира да пише и какво да правя с него.Благодаря. __________________________________________________________________ откаде мога да си купя такъв датчик защото съм от Карлово и накаква цена е? __________________________________________________________________ намерих датчика но беше варзан с миши опашки за една от медните траби. там ли трябва да е варзан или на друго място. |
|
Всичко записи: 21 : Дата на рег-ция: Яну. 2010 : Отправено: 30 Януари, 2010 - 09:05:55 |
|
|
|
|
|
|
Смени го с 10 кома датчик. Намира се зад компресора. Успех. ________________________________________________________________ Помоли сервиза да ти смени датчика, няма да ти струва кой знае колко (зависи от сервиза). Иначе датчика е на майната си на питата зад компресора , не е трудно но е доста неудобно. А ако новият датчик е по дебел от оригиналният не влиза в "леглото" и си е играчка... ________________________________________________________________ Датчика е наврян в една тръбичка... |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 30 Януари, 2010 - 20:15:50 |
|
|
|
|
|
|
самият датчик е варзан за медните траби.там ли трябва да е
(Добавено) Да в една тръбичка е но къде му е мястото на датчика мушнат в трабичката, имали определено място според мен не трябва да е вързан със опашки |
|
Всичко записи: 21 : Дата на рег-ция: Яну. 2010 : Отправено: 31 Януари, 2010 - 12:03:52 |
|
|
|
|
|
|
Здравейте ,имам проблем със моя климатик Osaka Ch-09-Jne проблемът е същият както колегата по-горе pen40 го е описъл Климатикът работи на режим отопление без проблем, обаче като превкюча на режим изтудяване, компресорът работи 4 мин,вътрешното тяло охлажда и после спира, вътрешното тяло си продължава да си духа само перката. Моля ви за помощ ако някои може да помогне със съвети  |
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Апр. 2013 : Отправено: 29 Април, 2013 - 10:34:41 |
|
|
|
|
|
|
климатик OSAKA CH-09-JNE - не тръгва
Здравейте, Когато пускам климатика в режим охлаждане и задам да речем 20 градуса, вътрешното тяло започва да работи а външното не и въздуха си циркулира в стаята без да се охлажда. След 10-20-30 минути всеки път различно, компресора и перката се включват отвън и започва да охлажда стаята за 5 минути и пак спира а заданието от 20 градуса със сигурност не е изпълнено в стаята е поне 24-5градуса. Какъв може да е проблема? Благодаря предварително! georgi.ivanov | Някой от датчиците си е изменил параметрите |
|
Всичко записи: 11563 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 16 Август, 2014 - 12:07:31 |
|
|
|