Заряден цилиндър Ако дължината на трасето е по голяма от указаната в инструкцията за монтаж, климатика трябва да се дозареди, тъй като налягането в хладилната система трябва да отговаря на зададеното! За това са необходими заряден цилиндър или електронни везни. Ако това не се направи, компресора бързо се поврежда. За всеки фреон е необходим отделен цилиндър. Ако трябва да се работи с няколко фреона трябва да имаме и съответния брой зарядни цилиндри. Алтернативата – електронни везни, които измерват масата на фреона, а не неговия обем, те са подходящи за всички фреони, но и цената им е по висока. Нужното количество фреон се зарежда във вакуумираната система в течна фаза «на самотек». Затова жълтия маркуч се свързва към течния кран на цилиндра за зареждане , бутилката се обръща с крана отдолу, и фреона постъпва течен. Отваря се крана и течния фреон се засмуква от вакуума. |