Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик OSAKA SK-12 - турбина


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 не тръгва
fujitsu



Постоянен участник


Здравейте.
Климатик OSAKA SK-12 SKY LINE , нов. Монтирахме го преди час, но не тръгва.
По-точното е че перката на външното тяло работи 10 секунди, уреда отчита 4,5 бара при външна температура 30 гр, стайна 26. След тези първи 10 секунди перката се изключва и налягането се променя на 12 бара.
Направи ми впечатление, че турбината не тръгва при нито един от режимите на машината. Отнася се и при режим cool.
Мисля, че това е причината перката да се изклучва до десет секунди.
Моля за съвети коя може да е причината турбината да не стартира и изобщо за защо се държи така...

P.S. Сега се сетих, че на дисплея мига лампичка която напомня турбина...мига през една секунда без пауза

Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 24 Юни, 2007 - 13:58:00
kolyo



Админ
От: Русе


Проверихте ли куплунга на мотора на турбината ?
Турбината върти ли се на ръка ?
Коя лампа мига отляво-надясно ?

Всичко записи: 11427 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 24 Юни, 2007 - 14:18:16
fujitsu



Постоянен участник


Проблемът е решен.
Турбината се въртеше свободно 9/10 от цял оборот и няма как да се разбере, че нещо спира пълният ход на турбината освен ако не се направи цял оборот на ръка.
След няколко оборота на ръка се въстанови хода и климатика сега работи.
никога не бих се сетил, че проблема може да е механичен...

Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 24 Юни, 2007 - 16:52:51
kolyo



Админ
От: Русе


Osaka SK12/407W - Изключва на "топло"
Здравейте колеги!Става въпрос за "Osaka" SK12/407W с изгорял компресор.Занесох външното тяло при един колега да направи промивката,после го взех и монтирах компресора("Toshiba").Вакуумирах и заредих с фреон 407C с кантара(по табела1,1кг.,сложих 1,2-1.250кг,ако е важно).На студено климатика работи 2,5часа и дава следните показатели при зададена от дистанционното температура 18гр.: P=4.5bar,t изх.=4гр. ,I=3,6-3,8A,U=220V. Но на топло,при зададена температура 22гр., забелязах следното:P=36-38bar(налягането се повишава плавно за няколко минути),t изх.=52-56гр.,I=7,5-8,5A .И като вдигна още малко налягане39,5bar. и t=57-58гр. изключи(всичко и компресора и вентилатора на външно тяло,остана малко да работи турбината на вътр. тяло и спря),което Ме навежда на мисълта,че има нещо което не е в ред?Чаках го 25мин. но и тогава не включи повече.Само след спиране и пускане от дистанционното.Пробвах и следното:при P=35bar,изключих вентилатора на външното тяло и стана следното:налягането пада плавно,повиши се малко t изх.въздух но после пада и при P=23-25bar и I=5A изключи пак по същия начин.Тръгва като се спре и пусне пак от дистанционното.В момента климатика е в гаража Ми на една стойка с тръбен път около 2-2,20м.Може ли нещо да се направи за да заработи нормално и на топло? Разчитам на помоща Ви за което благодаря предварително!
pac_

да не си го заредил с 22?
Само питам, не се заяждам?
по табела1,1кг.,сложих 1,2-1.250кг,ако е важно
Щом даваш че си се отклонил с 150 грама от написаното по табела... по добре с по точна везна да го заредиш. Че така може би реално си дал повече (или по малко) от 150 гр разлика....
fujitsu

Че ако го е заредил с 22 кво даже по-добре. На мен ми се вижда множко да вдига 39.5bar може би има прекалено много газ? При достигане на тези 39,5bar в момента на изключване чува ли се "трясък"?
modac

Всичко записи: 11427 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 28 Април, 2010 - 18:43:32
weka


Редовен участник
От: Варна
ICQ

това нещо нормално за осака климатици , проблема идва от чек вентила и неговата капилярка , ако съм прав тънката траба (6мм) трябва да е доста по студена от другата ( в режим охлаждане фреона не минава през капиляра на чек вентила и проблема го няма )

Всичко записи: 123 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 28 Април, 2010 - 21:16:36
pac_



Участник


Osaka SK12/407W - Изключва на "топло"-Смених датчика(тръбния) с друг със съпр.15Ком.И сега изклчява (на топло) при 41,5бар.и 58-59гр.Знае ли някой с каква стойност е датчика>Дали не е с по-малко съпротивление?Например 10Ком.?

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 30 Април, 2010 - 05:27:26
weka


Редовен участник
От: Варна
ICQ

май скоро ще сменяш компресор ако продалжиш да го ползваш така, проблема не е в датчика

Всичко записи: 123 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 30 Април, 2010 - 22:56:01
kolyo



Админ
От: Русе


А къде?
Компресора е нов.На една седмица е.

Здравейте колеги!Смених тръбния датчик и сега при външна темп.20-21гр. и зададена 24гр пак изключва при 41бар.(и компресора и вентилатора на външното тяло) само ,че с тази разлика,че преди повече не тръгваше а сега след7-8мин. тръгва пак и всичко се повтаря.На "студено" работи добре.Четох за тези датчици "въздушния" следи темп. в помещението а "тръбния", при 30-40гр. включва турбината на вътр.тяло а при 52-56гр.изключва външния вентилатор.Това нормално ли е за топлото време или нещо пак не е наред?Има и един тръбен датчик на външното тяло(каква е неговата функция)?Може ли да се намери схема за този климатик?
pac_

всички са 10к ома външния е за дефрост и прегряло външно тяло на студено ако не върти вънка перката Нали знаеш че е с 407 тоя модел не с 410а както го казваш е зареден с 410а или аз не съм разбрал правилно
Като изравнява сваля или качва налягане на макс вентилатор?
А вентилатора има ли добро обдухване ?
BaHko

Всичко записи: 11427 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 01 Май, 2010 - 07:05:14
pac_



Участник


Вентилатора обдухва добре.Топлообменника е чист.Зареден е с R407C.
Въздушния датчик според мене ,трябва да следи темп. и да се изкл. компресора и вентилатора а това не става. Дали да не сменя и възд. датчик?

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 06 Май, 2010 - 15:12:44
weka


Редовен участник
От: Варна
ICQ

тези датчици дето сменяш мерят температурата а не мерят налягането в системата , затова не ти се получават работите , просто е !!! , има слаба цирколация на фреона следствие на частично запушване на капилярите , което води до виско налягане но температурата на фреона там кадето мери датчика е ниска и електрониката не не спира външния вентилатор ( ако се чудиш защо е ниска - това е защото вътрешния вентилатор си е свършил работата ) , затова трябва да се сменят капилярите , тогава ще има нормална цирколация на фреона , вътр. вентилатора няма да успява да охлади фреона и датчика ще измери необходимата температура за да спре външния фан. което ще доведе до намалягане на налягането в системата и оцеляване на компресора

Всичко записи: 123 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 06 Май, 2010 - 23:09:01
pac_



Участник


След смяна на датчика(тръбен-10Ком),на "топло" тръгва при зададена темп.24гр.Трябва да вдига до 23-25Бар. и темп.50-52гр,а вдига налягане бавно до 41Бар. и изключва.И темп. на изх. въздух от вътр. тяло е 56-58гр.Даже стига и до 59,5гр.,което не е нормално и предполагам,че няма запушване на капилярката-фреона циркулира.Ако има подпушване няма да вдига висока темп. на питата на вътр.топлообменник. Мисля за проблем с електрониката(платка управление)?Някой имал ли е подобен проблем?

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 10 Май, 2010 - 19:13:45
ivailo78



Участник
От: Бургас


пробвай с друг датчик ако трябва с по голяма съпротивление сложи го и като тръгне го нагрей с запалка и виж дали ще ти изключи ей така за проба

Всичко записи: 95 : Дата на рег-ция: Март 2010 : Отправено: 10 Май, 2010 - 20:56:00
pac_



Участник


Разглобих вътр. тяло и извадих платката и датчиците.Пуснах климатика на"топло".Взе да вдига налягане и температура.Вкл. се вътр. вентилатор при t=40гр. и задуха топло.Преместих тръбния датчик по-нагоре ,близо до входните тръби и като вдигна налягане и температура(30бар/50гр) на тръбите се изключи външния вентилатор.Налягането падна и като стигна до около 20бар. се вкл. външ вент.Всичко се повтори пак отново няколко пъти.Заварих по-нагоре нова тръбичка за датчика и го монтирах там.Пробвах го и пак работеше.Като сглобих всичко обаче се повтори номера от преди-не се изключи вънщ. вент. и всичко се изключи(компр., външ.вент.).Нещо не ми харесва това високо налягане!R407C и R22 са с почти еднакви параметри( на "топло" около 22-25бар) но тези 30-35бар?Темп. на голямата тръба беше около 70-73гр.!?

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 18 Май, 2010 - 22:00:07
BaHko


Нов участник


Да не са ходили преди теб и да са го нахакали със смесена гас ??(смесили р407 и 22 щото повечето нямат 407 и бухат с 22 ((
Да не е запушено вътрешно тяло?

Всичко записи: 28 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 19 Май, 2010 - 20:06:47
pac_



Участник


Вътр. тяло-промито със коресилин,после със спирт и продухано с 10Бар. и после с горещ въздух!Аз свалих стария компресор(Sanyo" -R407C) и сложих новия(Toshiba-R407C).Фреона го взех от колега,който Се кълне,че е дал бутилка с R407C!Знам ли вече кой лъже и кой казва истината!?Климатика е при мен в гаража на стойка.

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 20 Май, 2010 - 03:00:27
weka


Редовен участник
От: Варна
ICQ

обади се на сервиз , иначе ще свърши лятото докато налучкаш каде е проблема на климатика

Всичко записи: 123 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 20 Май, 2010 - 09:00:10
vbi


Нов участник
От: Пловдив


Послушай weka ,смени чек вентила и капелярите .
Помисли защо е изгорял старият компресор???

Всичко записи: 34 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 24 Май, 2010 - 00:47:10
pac_



Участник


Изгорялата и полепнала по старите тръби изолация,ме кара да предполагам,че климатика е прегрявал.Може да е останал без фреон или има някакъв проблем в електрониката? М/у другото чеквентила и капилярките са промити , продухани и монтирани отново.А Ти какво предполагаш да е станало?Защо е изгорял компресора?


П.П Относно електронната платка,не намерих нищо за "Осака"SK12/407W.Изобщо никаква информация за тези климатици.Все едно е "секретна разработка на военните"!Както се изказва един колега"BG сбирщайн!"За почти всички марки климатици се намира сервизна информация и схеми само за тези няма!?

(Добавено)
Разликата между английските и българските форуми:
В английския форум задаваш въпрос, отговарят а в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост.

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 27 Май, 2010 - 13:15:48
p1



Постоянен участник
От: Сливен


pac_ няма как да намериш информация за този модел защото даже и производителя не знае че продукта му се казва ОСАКА.ако знаеш истинското име сигурно ще намериш информация.тези евтини кучи марки са един вид поръчкови.колкото до форумите не е така - в руските ти обясняват подробно,в английските ти отговарят с въпрос а в българските ти обяснявали колко си некадърен.да ама аз не прочетох никъде някой колега да ти обяснява колко си прост.все пак по форумите се "гадае" по косвена информация.този модел е със САНИО компресори които са слабички - рядко изкарват повече от 3-4год.

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 27 Май, 2010 - 17:01:24
СТОЯН


Постоянен участник
От: Бургас


В английския форум задаваш въпрос, отговарят а в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост.

Понякога наистина не знаеш какво и как да отговориш.Този компресор който си го сменил ако го обърнеш и видиш какво тече от него сам ще намериш отговора.На сто един обаче маслото е чисто и пак се чудиш какво става.Успех.



Всичко записи: 250 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 27 Май, 2010 - 22:13:28
pac_



Участник


Най-интересното е,че като обърнах компресора НИЩО! не изтече от него!?Абсолютно нищо!?И все пак,може ли някой да даде информация поне за този компресор:"SANYO"-C-RV237H01AA ?Питам,защото почвам да Си мисля,че стария компресор може да е бил по-слаб по параметри от новия"TOSHIBA"?

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 28 Май, 2010 - 11:54:02
ivailo78



Участник
От: Бургас


при осаката изобщо не можеш да бъдеш сигурен в каквото и да е например 60 таванно подовите им са реално 48 имат едни и същи модели които можеш да видиш от 17 до 21 така че там нищо не се знае едно време лепяхме даже и етикетите на външните и вътрешните тела с данните и параметрите така че добиваш представа за какво става въпрос.А да не говаря че сме имали случаи когато част от платката изобщо не е била запоявана абе ужас имай предвид че бат гошо като си поръчва климатиците казва на производителя къде какво и как иска да има и пише на климатика

Всичко записи: 95 : Дата на рег-ция: Март 2010 : Отправено: 28 Май, 2010 - 21:11:14
vbi


Нов участник
От: Пловдив


pac_ ,ЧЕК не се продухва а се сменя с нов.Компромис правя само с капилярите,ако в момента нямам нови .Нагрявам ги с оксижена за да изгорят отлаганията и маслото,след това ги продухвам с азот.Пишеш , че в изгорелият компресор няма масло,а изолацията е полепнала по тръбите.
Според мен имало е пропуск в системата,може би е дозареждан няколко пъти с фреон, при което е загубил още масло.Работейки на пригрев изолацията на намотките не е издържала и е изгорял компресора.Маслото и лака от изолацията на намотките (станал е на люспи и прах)са направили тапа в късата капиляра,затова климатика вдига налягане (ампераж) и му изключва термичната защита ,когато работи на топло.На студено паботи без проблеми.
Все пак смени ЧЕКА и капилярите.

Всичко записи: 34 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 29 Май, 2010 - 01:07:22
pac_



Участник


Капилярките са поръчани и утре ще дойдат но,чек вентил от този тип не можах да намеря нито при нас нито в Пловдив.Имаше на едно място преди Нова година но сега няма.Какво толкова му пречи и не става да се промие и продуха?Чеквентила е от модела с две тръбички(капилярка f=3mm и f=6mm).А налягането се вдига бавно,обясних го по-горе.Не се изключва външния вентилатор и затова вдига високо налягане.Пробвах като изключих вентилатора от клемореда и налягането падна постепенно и температурата също падна.Смених и тръбния датчик с нов(беше 15Ком но го коригирах с тример до 10Ком измерено при 25гр.).Старите датчици(въздушния и двата тръбни са по 10Ком) и пак същото.Съветвах Се с колеги от 4 фирми и получих 4 различни отговора! "Смени чеквентила","Смени капилярките",Смени четирипътния венил","Външния топлообменник е запушен,разпой го и почвай да промиваш и продухваш тръбите"."Компресора е с по-голяма мощност от стария".При толкова много и различни мнения човек почва да се обърква!

А има ли някаква вероятност климатика да е бил зареден с R22 а да му е сложена лепенка че работи с R407C?
Ако се зареди с R22, ще има ли някаква промяна в работата?

П.П. М/у другото оставих компресора обърнат с изводите надолу и изтече чисто масло от ресивъра!Съвсем чисто!

Всичко записи: 73 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 29 Май, 2010 - 02:33:42
kolyo



Админ
От: Русе


Здравейте. Имам една осака sk12/407 split air function. Всичко и работи. Дуа си на студено, размразява си и само вентилатор работи. Четерипъен вентил работи, сменян датчик на вътрешното тяло-работи. Релетата работят. Налягане, температура, фреон наред. Ама пустата му осака неще и неще да работи на топло. Нищо не работи. Нито турбината на вътрешното тяло, нито вентилатор или компресор твън. Сменени батерии на дистанционното и същевременнпо рестартирано и пак неще. Да сменям ли платката или не?
TJ
Провери ли тръбния датчик ?

Всичко записи: 11427 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 05 Октомври, 2013 - 07:49:23
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик OSAKA SK-12 - турбина [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0293 ]   [ Gzipped ]