|
|
|
|
|
|
|
Здравейте, търся параметрите на пластинчатия топлообменник на този чилър.. По метода на изключването остава да изчезва фреона там., но има лепнато нагречателче върху топлообменника и не се виждат данните му. В документацията на климатика онлайн също не намирам конкретно какъв трябва да е. Моля за съвет
писах вчера на производителя, още нямам отговор. http://www.wesper.co.uk/wesper-Spare-parts-service.aspx А по търсенето им на рез. части не излиза, тъй като нямам точен номер на топлообменника... Всъщност намерих го като номер на част, но нищо друго като информация.
Голяма загадка с този чилър.. да ви кажа все пак накратко историята..
От началото на лятото почна да изключва с грешка LP (low pressure). Това се случва само като се включи и втория компресор (те са 2 паралелни).
Като работи само единия си държи около 4.6 ниското, а като включи и втория пада до 3 и изключва.
Викнахме хора от една фирма, дойдоха сложиха кило и половина газ, казаха по телефона, че са затегнали някакви гайки, взеха 180 лв и си заминаха. (за съжаление нямах физическата възможност да присъствам на този "ремонт").
Един ден по-късно - същата работа.. Обадихме се пак на тези и: "ами ние сега не можем да дойдем".. мън мън.. ами то сигурно е от филтъра.. и т.н. , но не дойдоха повече.
И почнах с един мой приятел, който се занимава с инсталация на домашни сплит климатици.. Дръпнахме газа, оказа се 6 кг, вместо 7.. и сменихме големия филтър (стария си беше ОК). СЛожихме още 1 кило и всичко уж беше наред.. до следващия ден. Гледам пак, като включат и 2та пада до 3 ниското. Логиката диктува, че 1 кило фреон е излетял някъде за 1 ден. Което е доста.. пръскахме със сапунен разтвор навсякъде - не пролича теч. След 2-3 дена сложихме още 1 кило със оцветител.. на другия ден пак същата работа.. но никъде нямаше оцапано..
От там вече почнахме да мислим че е пробит топлообменника... една седмица не можах да намеря или получа никаква информация какъв топлообменник да търся. През това време обаче машината си поработва.. спира някой път един път на денонощие.. в момента има 36 часа от как е рестартирана последно.. а вън е 32 градуса.. и си работи.. (с една уловка, оставил съм да сваля водата до 16 градуса), дам ли й малко зор - по-ниска Т и изключва..
Та размислите ми са следните.. как може за един ден да изчезне почти едно кило, а после вече десети ден да си работи (с рестартирания на ден-два). Нали ако имаше такъв пробив в топлообменника, за 10 дена щеше да замине фреона?
При последното пълнене на фреон (с оцветителя), настроих водата на 2.5 атмосфери и спрях пълначката.. , за да видим дали ще надуе.. Сега 10тина дена по-късно е на 2.9 атмосфери. Не мога да преценя дали тази разлика показва спукване на топлообменника.. И пак - ако е спукан.. и си работи нормално на 4.6, няма ли за 2-3 дена да изчезне повече газ от това едно кило.. и да не държи вече и на 1 компресор?
Ще съм благодарен за всякакви насоки и разсъждения. ____________________________________________________________________ Всяка есен отварям вътрешното кранче за източване под топлообменника и от най-горна точка извън чилъра наливам антифриз , докато не потече долу плътно синьо (антифриз).
Надолу тръбите в инсталацията не ме интересуват, но в самия чилър винаги зимата си престоява с чист антифриз... самата система също не е чиста вода, тъй като всяка година си слагам по гореописания начин 6-7 л. концентрат за -60. Имам два такива чилъра .. и 2та ги зазимявам по гореописания начин.
Не търся евтиното, нито пък искам да изям на фирмите хляба. Мъча се сам и с приятели, именно защото много пъти си патих от фирми, които идват, направят лесното и после бягат от отговорност (не говоря конкретно само за климатиците). |
|
Всичко записи: 7 : Дата на рег-ция: Май 2012 : Отправено: 11 Юли, 2014 - 14:51:45 |
|
|
|
|
|
|
Дори и да смените пластинчатите топлообменници, ако не заредите с антифриз вместо с вода напролет пак ще се пукнат. Евтините работи винаги излизат по скъпо. ________________________________________________________________ Не говоря за зимата, аз студените летни дни - когато включат и двата компресора температурата пада под нулата и водата в топлообменника замръзва. |
|
Всичко записи: 12517 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 15 Юли, 2014 - 17:19:27 |
|
|
|
|
|
|
Колко е делта Т (разликата между студената тръба и по топлата ? С какви тръби е системата пвц или черни? Има ли филтри преди топлпобменника и чисти ли са? |
|
Всичко записи: 28 : Дата на рег-ция: Септ. 2006 : Отправено: 12 Август, 2014 - 00:13:22 |
|
|
|
|
|
|
Това лято продължава сагата. След последното ми писане миналата година, машината се закрепи и изкара до края на лятото без никакви проблеми.. Сега в началото на сезона (след 1 месец работа) пак почна да изкарва LP грешка. Ситемата има филтри на водната част и са проверявани и чистени. Филтъра на фреона е сменян миналата година (стария беше чист). Проблема става като включи втория компресор.. сваля ниското налягане до към 3.3 и тогава хвърля грешката и изключва. Като си работи само единия.. си държи ниско около 5.5 и работи безпроблемно. Ако има някой майстор в района на Сл. бряг - Бургас, който да препоръчате с удоволствие ще си платя да реша проблема..
Наблюденията върху данните: Имам втори такъв чилър - малко по малък. При него високо налягане е 16 на 6 ниско. А температурите 36 / 6.Той работи нормално. (на един компресор.. няма достатъчно натоварване, за да включти и втория.
При проблемния имаме 17/5 налягане и 47/7 температура при един компресор, но включи ли се и втория му компресор - температуритe отиват на 44 / -10 .. -6 -5) и съответно пада и ниското налягане и включва LP грешка. |
|
Всичко записи: 7 : Дата на рег-ция: Май 2012 : Отправено: 04 Юли, 2015 - 14:59:47 |
|
|
|