Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Kомпресор KK 6,6 - пусково реле


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
geppy


Нов участник


Kомпресор за климатик 1500w от ­ 1985г. з. А.Иванов, София, ­ липсва пусково реле.
Някой би ли могъл да ми помогне в изборa на пусково реле за компресор 1500W.
В момента го паля с ключ чрез който прекъсвам стартиращата верига но пусковия ток е 50А и ако се забавя малко гърми главния предпазен бушон на ел. инсталацията. Компресора е като нов въпреки че е от 85г. и е голям звяр. Ще го ползвам за вакум камера но мисля да го пробвам да пълни и бутилка със сгъстен въздух.
Някой може ли да каже какви са характеристиките на този компресор тъй като никъде не намирам инфо за него. Прилагам снимки на компресора.

att-55e1c48e08fb0150.jpg


Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Авг. 2015 : Отправено: 29 Август, 2015 - 16:12:52
kolyo



Админ
От: Русе


http://www.service-ruse.eu/forum/topic.php?forum=6&topic=367
Какви са кондензаторите ?

Всичко записи: 11972 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 29 Август, 2015 - 17:48:37
modac



Супер участник
От: София


Е това ти трябва
http://olx.bg/ad/rele-rpun-rele-rapun-za-puskane-na-kompresori-ot-hladilnitsi-frizeri-1b-ID4puSu.html

Всичко записи: 588 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 30 Август, 2015 - 10:54:11
frick



Постоянен участник
От: гр. Девин


Компресора работи само с работен кондензатор 35 микрофарада. Номиналния ток е 11А. Кликсона е MRH 00 AEN. Количеството на маслото е 1литър.
Ако работи по-дълго компресора добре е да го обдухва едно малко вентилаторче.

Всичко записи: 262 : Дата на рег-ция: Яну. 2011 : Отправено: 31 Август, 2015 - 18:03:21
geppy


Нов участник


Много благодаря за информацията. Купих релето, инсталирах го и работи. Разбира се имаше проблеми преди да тръгне. Пластината на релето която се привлича от електромагнита и прекъсва веригата към пусковата намотка на компресора сработваше в различно време всеки път или изобщо не сработваше. Регулирах разстоянията на ограничителните крачета но без резултат. Почти се бях отказал от релето и се засилих да купувам прекъсвач. Тогава се сетих че може да не му стига ток. Оказа се че за да работи коректно релето 2,5 кв кабел не върши работа. Смених го с 4кв. и заработи. Още веднъж благодаря!
Сега пред мен стои следния проблем. Когато пуснах компресора и поработи известно време от изходната тръба започна да излиза пушек. Беше загрял доста. По мое мнение маслото му или е малко или е старо и не смазва добре, а най-вероятно и двете.
Имам следния въпрос:
Тъй като ще ползвам компресора за вакум камера и за обдухване (тоест няма да има фреон) мога ли да сменя маслото в компресора с моторно масло и какво ще е най-подходящо в този случай? От къде трябва да се налее? Най-много масло изтече от всмукателната тръба което ме навежда на мисълта, че там трябва да налея маслото но дали съм отгатнал вие ще кажете

att-55f035a5131796_6.jpg


Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Авг. 2015 : Отправено: 09 Септември, 2015 - 14:42:12
frick



Постоянен участник
От: гр. Девин


Навеждаш компресора така че местото от където излиза смукателната тръба от компресора да бъде най-ниско. От там трябва да се източи маслото. Изчакваш да спре да капе. През това време си подготви маркуч, който да поставиш на същата тръба, другия край го постави в съда с масло. Количеството на маслото трябва да ти е 1литър. Мисля че и моторно масло ще ти свърши работа но с по-малък визкозитет. След като си поставил маркуча по описания начин пускаш компресора и той сам ще си дръпне маслото. Имай предвид че намотките на двигатела по принцип се охлаждат от засмуканите студени фроенови пари. Така че компресора не би издържал дълго,ако работи постоянно на вакуум продължително време.

Всичко записи: 262 : Дата на рег-ция: Яну. 2011 : Отправено: 09 Септември, 2015 - 18:33:07
geppy


Нов участник


Вакум камерата се пуска за не повече от 30 секунди до минута два три пъти на ден. По-дълго ще работи когато се ползва за пълнене на бутилка за сгъстен въздух. Тогава през всмукателната тръба влиза въздух който се надявам че ще е достатъчен за охлаждане на намотките. Мисля да го сложа в кутия с вентилатор за охлаждане на корпуса но ще наблюдавам как се държи известно време така както е и тогава ще реша как точно да я направя.

Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Авг. 2015 : Отправено: 09 Септември, 2015 - 19:37:11
modac



Супер участник
От: София


Сложи си фреоново масло. Минерално. Според мен задължително трябва да направиш маслоотделител, със система за връщане на маслото обратно в компресора.

Всичко записи: 588 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 09 Септември, 2015 - 22:58:19
geppy


Нов участник


Купих 10W40 синтетично на Shell. След като в системата няма да постъпва студен фреон маслото няма как да се сгъсти. Също така няма притеснение относно промяната на състава му. Това е моята логика. Какво мислите?
Сложил съм маслоотделител с клапан и съм го свързал с другата всмукателна тръба. След като изключа компресора отделеното масло ще се връща в компресора.

Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Авг. 2015 : Отправено: 09 Септември, 2015 - 23:36:14
kableman


Редовен участник
От: Варна
ICQ

За всеки случай,понеже още на места е топло времето свържи паралелно на компресора едно тактово реле, което да управлява вентилаторче с дифузор и го настрой на всеки 15 минути,за 3 минути да обдухва компресора.

Всичко записи: 244 : Дата на рег-ция: Окт. 2006 : Отправено: 09 Септември, 2015 - 23:50:58
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Kомпресор KK 6,6 - пусково реле [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0271 ]   [ Gzipped ]