|
Как се зарежда с фреон и масло ? |
|
|
|
plm
Участник От: Варна
|
|
|
|
RENAULT - SAFRANE на около 13г. Компресора е бутален "SANDEN" SD-709 (или769) , масло SUNISO - SGS (трудно се чете). Фреонa - R12.
След отстраняване на друг теч, се установи че изспуска и от фибъра на оста. Разглобих го, извадих фибъра , но установих , че няма грам масло в компресора. Въпросите ми са два: - Колко грама масло събира тази или подобна система. И има ли опасност от хидравличен удар в компресора, ако се налива в смукателния вентил ? (Тук липсва "съкшън-акумулатор"- или "докипител" на входа ). - Възможно ли е , след промивка и наливане на синтетично масло, Този компресор да се зареди с R-134 ? |
|
Всичко записи: 68 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 08 Юли, 2006 - 23:02:56 |
|
|
|
lichkata
Редовен участник От: Горна Оряховица
|
|
|
|
С R134а не може ,трябва да смениш компресора. Системата с R134a работи на по-високо налягане. Маслото е 150г , трябва да е за R12 Mаслото се налива дирекно в компресора и след това монтираш тръбите |
|
Всичко записи: 139 : Дата на рег-ция: Февр. 2006 : Отправено: 08 Юли, 2006 - 23:06:49 |
|
|
|
plm
Участник От: Варна
|
|
|
|
Добре, благодаря .А известно ли е, каква е причината за:
с 134а не може трябва да смениш компресора | - понеже липсват намотки във фреона ( в смисъл че вътре няма ел.двигател, чиито лакирани проводници контактуват с фреона) , разликата в налягането е много малка, маслото би могло да е със същия вискозитет...
и какво ще последва ако се зареди с R-134 ........ ( да речем - разлагане на някои гумени уплътнения или маркучи и т.н. ) В домашните R12 хладилници например, R-134 (или маслото му) понякога разяжда лака на намотките .... ___________________________________________________________________ lichkata - . А би ли споделил накратко , каква е програмата която ползваш, евентуално - къде бих могъл да я погледна Това е молба и към другите колеги, ползващи подобни програми ? |
|
Всичко записи: 68 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 08 Юли, 2006 - 23:24:48 |
|
|
|
lichkata
Редовен участник От: Горна Оряховица
|
|
|
Всичко записи: 139 : Дата на рег-ция: Февр. 2006 : Отправено: 10 Юли, 2006 - 20:41:54 |
|
|
|
plm
Участник От: Варна
|
|
|
|
Ааа дааа , слушал съм за "прословутата аутодата". Мерси за линка .
P.S Проверка и запълване с масло : Включив вентилятор двигателя на минимальную скорость, включить компрессор как минимум на 20 минут со скоростью 800-1000 об/мин. Отвернув крепление снять компрессор с автомобиля. Открутив пробку слива масла, вращая вал компрессора, полностью сливают масло. Мерной емкостью измеряют количество слитого масла. Проверяют степень загрязнения масла. Используя новую прокладку, закручивают сливную пробку до регламентированного момента (10-12 Нм). Отвернув заливочную пробку, заливают масло. Закручивают заливочную пробку моментом 10-12 Нм. После откачки воздуха заполняют систему хладагентом.
|
|
Всичко записи: 68 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 11 Юли, 2006 - 00:51:15 |
|
|
|
lichkata
Редовен участник От: Горна Оряховица
|
|
|
|
Хубаво ама ако компресора няма пробка какво ще правиш?Май стигаш до извода ,че е от смукателния отвор. |
|
Всичко записи: 139 : Дата на рег-ция: Февр. 2006 : Отправено: 13 Юли, 2006 - 23:49:08 |
|
|
|
plm
Участник От: Варна
|
|
|
|
Ами ако няма риба, и рака е риба .... . В смисъл, че ако няма пробка .... . Още повече, че както изглежда, не трябва да се налива цялто количество в компресора. |
|
Всичко записи: 68 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 15 Юли, 2006 - 23:10:30 |
|
|
|
|
|
|
маслото се налива по следният начин: 1 - закачаш манометрите за ниско и високо налягане: 2 - вакумираш системата: 3 - наливаш примерно 150 гр. масло в чаша потапяш маркуча за вакумирането в чашата и отваряш крановете на манометъра(по избор може смукателния или нагнетателния) и маслото се засмуква от вакума. Преди да бъде засмукано цялото количество масло,затваряш отворения кран с цел да не влезе въздух,после през същия кран вкарваш определеното количество фреон в течна фаза,за да може фреона да разтвори маслото.
авто компресорите нямат картер и маслото се движи заедно с фреона ,за това при всяко зареждане се добавя масло. Може да работи с R134a но се сменя маслото и се промива системата, но не е желателно. Ако нямаш R12 по добре не го прави. Авто климатиците са много проблемни и с много неизвестни, трябва да се занимаваш само с тях за да може да ги разбереш.
|
|
Всичко записи: 30 : Дата на рег-ция: Апр. 2006 : Отправено: 19 Юли, 2006 - 06:24:38 |
|
|
|
plm
Участник От: Варна
|
|
|
|
А въздуха, който остава в маркуча към маслото, как ще го вакумираме ? Не е ли по-добре, след като заредим с масло (40-50% от маслото по каталог, през смукателния вентил), да вакумираме отново през нагнетателния вентил, и тогава да пълним течен фреон (през смукателния вентил) - както се прави по принцип.
Друг много важен въпрос - какво правим с "ресивър-филтър-изсушителя". Съществува ли вариант за промивка-регенерация ??? |
|
Всичко записи: 68 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 19 Юли, 2006 - 22:08:34 |
|
|
|
|
|
|
1:въздуха които остава в маркуча е без значение. 2:закачаш манометрите, вакуумираш, после развиваш средния маркуч, на негово място завиваш малко маркуче с тънка прозрачна шлауха,развиваш смукателния кран и вакуума започва да засмуква маслото. Като вземе да намаля маслото, затваряш крана и гледаш по шлаухата, после развиваш шлаухата и закачаш средния маркуч, на него закачаш бутилката, отвърташ крана на бутилката, развиваш леко маркуча от към манометъра да излезе малко фреон и да изкара въздуха.При това положение въздух не може да влезе. За тази работа има стендове струват около 4000 лв
С ресивера нищо не може да се направи, по добре нов-струват около 100 лв. , но все пак ако ти се играе, се сваля и се промива 1 : с бензин или ацетон, за да разтворят маслото и нагара и се продухват, аз ги продухвам с въздух, макар че не е редно, после се промива с метанол за да може да извлече влагат от дихидратора, пак се продухва и после ги нагрявам с оксижена до около 90 градуса,за да се изпари всичко. някой път ща някои не, ако се отпуши, теглиш фреона и пак зареждаш наново.
Промивката се прави както при хладилниците,когато се сменя фреона и е много трудна и сложна ,тези компресори нямат картер и маслото се движи из системата заедно с фреона, и маслото е в цялата система. Същественото е в разтворимоста на маслата във фреона, за да работи комресора на 134 трябва да налееш полиефирно(PAG) масло необходимо за цялото количество в системата, другото остава вътре и не пречи, във фреона се разтваря само PAG маслото. Това не се препоръчва, системи на R 12 са от преди 15 години и са много стари и винаги могат да се изпортят от самосебеси и ти да го отнесеш .Иначе разлика в компресорите няма.
КАК СЕ ИЗТОЧВА ФРЕОН ОТ СИСТЕМА , АКО НЯМАШ СТЕНД може да нямаш стенд, но за да се занимаваш с хладилна техника е задължително да имаш няколко неща : манометри за ниско и високо налягане ,оксижен, и изправен компресор околи 160 вата или 6,7 кубически сантиметра бутало, с които да вакумираш и съответно да надуваш системите. има колеги които и това нямат и печелят добре но според мен това е минимума. например на АВТОКЛИМАТИК
Закачаш манометрите за ниско и високо налягане.например, вземаш една бутилка от R 22, защото е по здрава запояваш и една игличка{винтил} навиваш средния маркуч от манометъра в игличката, желателно е манометрите да имат око, отваряш крана за високо налягане и фреона в течна в резултат на разликата в наляганията започва да навлиза в бутилката , докато наляганията се изравнят ,гледаш през окото кога ще спре движението на фреона,след спиране на движението затваряш крана, палиш колата включваш климатика налягането в високата страна започва да се вдига и фреона в системата да се втечнявя, пак отваряш крана за високопто налягане и фреона започва да пълни бутилката НО ТУКА ВЕЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ ВНИМАВА, НАЛЯГАНЕТО СТАВА ВИСОКО И БУТИЛКАТА ЗАПОЧВА ДА ПАРИ И ИМА ОПАСНОСТ ДА ГРЪМНЕ, желателно е ако започне да пари много да се спре процедурата да истине фреона и пак отначало докато падне на вакуум и спре движението на фреон през стъклото .След спиране на движението на фреон се спира климатика и гаси колата затваря се крана за високо налягане и се закача компресора за средния маркуч от страната на засмукване на нагнитателната страна на компресора се закача друг маркуч които се завива на бутилката и се включва комресора и се отваря периодично крана на манометъра от към ниската страна и комресора започва да засмуква пари и да ги вкарва в бутилката, и пак се внимава налягането да не стане високо и бутилката да не гръмне. Стендовете обикновено имат предпазен винтил които обикновено избива над 15 бара. Със стенд и без стенд може да се изтегли околи 80-90% от цялото количество, винаги има загуба. При хладилните камери процедурата е аналогична.При конвенционалните климатици на студено зареждаме и например сте дозаредили климатика и фреона е дошъл в повече и вдига ампераж, фреона не се изпуска ,а климатика се пуска на топло и закачате бутилката и започвате да отваряте крана периодично докато падне налягането и ампеража , ако сте го източили повече обръщате на студено и пак зареждате , докато нагласите налягането и ампеража. По удобно е ако имате мензура ,тя има предпазен клапан и се вижда количеството фреон в нея. |
|
Всичко записи: 30 : Дата на рег-ция: Апр. 2006 : Отправено: 20 Юли, 2006 - 07:35:04 |
|
|
|
plm
Участник От: Варна
|
|
|
|
Колеги, Моля споделете, какво достъпно масло доливате в тези автомобилни системи , които са с минерално масло и Фреон - R12 . Оригиналното масло е SUNISO - SGS . В частност, може ли да се налее ХФ22 например ? |
|
Всичко записи: 68 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 10 Август, 2006 - 20:02:56 |
|
|
|
aazen
Нов участник От: Варна
|
|
|
|
Маслото, което се налива в работила система и нов компресор е 80 гр. а нова система и нов компресор е 150гр. По принцип компресора поема през масления отвор около 80гр а останалото се допълва в системата. защото и да искаш повече не може да влезе ако не завъртиш компресора-от личен опит и практика. |
|
Всичко записи: 9 : Дата на рег-ция: Авг. 2006 : Отправено: 31 Август, 2006 - 21:44:17 |
|
|
|