Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик OSAKA CH-12-JL - не ­ топли


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (2): [1] 2 » ]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 изходящата температура е 35градуса
evroclima



Участник


Климатик OSAKA CH-12-JL
Изходяща 35 входяща 18,и 15бара вдига за 10 мин-според вас да ли му трябва презареждане или доливане.
И когато се зарежда по кои признаци разбирате,че е заредено колкото трябва.?
_____________________________________________________________________
Ако един климатик е изряден за 10мин трябвали да достигне 22-25 бара,говоря с газ R22.Независимо каква е стайната температура.

Според мен маи трябва да ги разделяме по марки,щото има климатици кито веднага вдигат 22 бара при стайна10 и външна 1 и си работи както си му е реда.има и климатици които работят 3 часа пак не могат да достигнат 22 бара при същите температурни условия.

Всичко записи: 67 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 17 Декември, 2007 - 21:08:21
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


Някои колеги ползват везна за зареждане, а другите се правят на врачки за да познаят колко фреон са заредили.

http://www.service-ruse.eu/forum/topic.php?forum=2&topic=302

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 17 Декември, 2007 - 21:34:11
nov



Участник
От: Брезово


Колега , температурата на конензация във всички случаи е много зависима от външната температура. Ако, в стаята е аски студ как искаш да вдигне налягане.При климатиците темп. на изпарение темп. на кондензация външна и вътрешна темп. са взаимно свързани.

Всичко записи: 63 : Дата на рег-ция: Септ. 2006 : Отправено: 17 Декември, 2007 - 22:21:14
miro


Редовен участник


Всички клими работят на един принцип.
Диапазона на работа на всички е различен и зависи от ефективноста, под -7гр. климите не са ефективни, климатика не произвежда топлина а я пренася отвън навътре през зимата и от вътре навън през лятото , при студено време няма какво да се пренася.
Прост пример щети дам с колоните,повечето имат вградени нагреватели и при студено време се включват ,и като се включат , целта не е да топлят помещението а да повишат температурата на кондензация и оттам се покачва температурата на изпарение, след като се повиши температурата на изпатение климатика замръзва по малко и топли повече

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 17 Декември, 2007 - 23:18:51
evroclima



Участник


Искам да ви информирам.Днеска бях при въпросния климатик,на който в стаята дори и "цветята замръзвали".
Използвах метода с покриването отгоре и измерих баровете на 25 изключва на 18 включва,газта си е в рамките на нормалното.Вчера бях им казал да не изключват климатика и днеска топлеше повече.!
Предполагам,че почти всички колеги имат такива клиенти,които да ни губят само нерви и време.

Всичко записи: 67 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 18 Декември, 2007 - 20:01:00
p1



Постоянен участник
От: Сливен


evroclima възможно ли е клиента ти да не е виновен - при всички OSAKA CH-12-JL сложени досега от нас е така.да се надяваме че може да ги оправят ама едва ли
след като го размразих го разгледах и какво да видя - на топлообменника на външното тяло се оказа че го няма долния кръг и при размразяване няма кой да затопля тавата и си замръзва за отрицателно време пак.
направо се обърнах на каменоделец с този модел .
нагревател няма ама и да има все тая. може би модела е за тропиците

att-476e35497163b123.JPG


Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 23 Декември, 2007 - 12:15:37
kristianto


Нов участник


мойте са две 12-jl и работат идентично през 10 мин обръщат цикала до никакъв ефект до 5 часа работа максимум и леда стига до перката.
Не върши работа и принудително да ги размразя като лъжа вътрешния термо датчик .

att-476e5bc3d1c29aka2.jpg


Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 23 Декември, 2007 - 14:41:06
kolyo



Админ
От: Русе


Не върши работа и принудително да ги размразя като лъжа вътрешния термодатчик
те на лъжата краката били къси
щом обезскрежаваш с включен вентилатор работата е ясна

Всичко записи: 11430 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 23 Декември, 2007 - 15:01:56
nebelservice



Постоянен участник
От: София
ICQ

Прост пример щети дам с колоните,повечето имат вградени нагреватели и при студено време се включват ,и като се включат , целта не е да топлят помещението а да повишат температурата на кондензация и оттам се покачва температурата на изпарение, след като се повиши температурата на изпатение климатика замръзва по малко и топли повече
Може ли малко подробности как става това, след като допълнителния нагревател се намира след топлообменника на вътрешното тяло, като се има предвид движението на въздуха.

Замръзването на външния топлообменник се влияе по-значително от влажността на въздуха , отколкото от температурата на изпарение.

Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 23 Декември, 2007 - 16:37:34
kabeleto


Нов участник
От: София
ICQ

Климатик OSAKA CH-12-JL Изходяща 35 входяща 18,и 15бара вдига за 10 мин-според вас да ли му трябва презареждане или доливане
Абсолютно същото вкъщи!
блокаж на перката от леда,модела е даден за температура -20 но няма функция размразяване.
Евала на инжинерите!
Климатика е в гаранция,лошо нема,само дето ще слагам нагреватели вътре.вече го отворих и решавам къде най добре да се монтират и с каква мощност да работят за да не се стопи и перката.
иначе с една отверка и чук леда лесно се маха,трудното е да се развият винтовете ,климатика е на 6 метра над земята.
3 последователно вързани нагреватела от по 1 kw требва да свършат работа,според мен ще се размразява за около 10 мин и после пей сърце!

До момента е работил безпроблемно(беше по топло),проблема е в блокирането на перката в леда(климатика не се изключва)
при блокирането на перката знаете какво става...стууддд

При мен изглежда много по зле!
Перката е потънала на 2 см в лед-усетих се след ден мъки на машинката (кой да предположи че ще блокира)
_____________________________________________________________________

След ъпгрейда...(Побългаряване или луда работа)
Коледа е,повечето магазини неработеха-с други думи не намерих реотани които исках!
Но все пак след търсене намерих отворен магазин-реотани немаше...
По случайност видех котлончета за печка(тип Раховец) от по 600 W и тогава ми просветна.
Купих 2 котлончета(за 3 степени-по точно с 3 изхода) ,4 метра кабел,2 лустерклеми и штепсал.
След 15 минути игра ето какво се получи:

Между двете котлончета има стоманена тел(да се държат помежду си) и кабел за зануляване.
Вързани са последователно,мощноста на работа е около 200 вата.
След почистване на леда,пасваха в външното тяло идеално!Дори вътрешните винчета опираха в кращата на котлончетата така че те не мърдаха наникъде!!!
Котлоните са обърнати надолу за да топлят ламарините,отгоре се виждат връзките.

Загряват за около 15 минути до температура поносима при докосване(все пак са на най слабата мощност вързани последователно-около 200 W).

Нема проблем при включена перка-вибрациите не им влияят-лежат без да мърдат.


Занулени са в контакта,фазата е през ключ за осветление и 2 амперов предпазител.

За 2 часа размразиха машинката,работи си перфектно.
В момента работят с включения климатик и виждам как капе водата през дупката отдолу.
Пей сърце, - 20 вече не са проблем!

Ако некой реши да повтори това...ВНИМАВАЙТЕ!
Работите с 220 V - да не офазите котлоните-че тогава може да има бум на климатика или най малкото ще пере ток от него!!!

ако се покачи водата над нивото на клеморедите какво става?
Ясно е какво става,възможно късо съединение.
Ако редовно се пуска размразяването,нема да има такъв проблем.
Причината е в каналите,при първото пускане водата дори не стигаше до котлоните,каналите в ламарината предотвратяваха това.
На снимката се виждат каналите.

Перката е достатъчно висока за да закача котлоните.
Ползвам керамични лустърклеми през които трудно става утечка.
От опит на електротехних,знам че по този начин котлоните е възможно да издържат до 2 годити без подмяна.
Затова не се постарах да изолирам връзките( при заледяването леда неуспява да стигне до контактите).
Все пак реших да направя електронна схема за определяне на температурата и автоматичното им задействане за определено време.
Схемата може да се реализира дори на ИС която е на повече от 30 години
Ма 723 - за запознатите с електроника чипа е доболка познат (за мен това е детска игра).
В момента наблюдав изключените от 4 часа котлони,отдолу се е събрал лед с дебелина 1-2 мм (до сутринта най-много да е 4 мм недостатъчно за да стигне клемите),достатачно е да включа размразяването за 1 час сутринта за да се разкара леда! и така всеки ден(скоро и в автоматичен режим).

Всичко записи: 7 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 25 Декември, 2007 - 20:58:22
evroclima



Участник


kabeleto Не съм електричар и не разбирам много,но имаше едни кабели които се подгряваха на сателитни антени за да стопи снега върху чинията.Този метод дали ще е ефективен и мисля по безопасен.
Добре си казал,че е 220V и не опитайте да правите това на вашия климатик (говоря за тези които не разбират от високо напрежение!!!)

за такива говоря http://www.filkab.com/files/catalogs/file_24_bg.pdf

Дайте да направим една схема,на която да има терморегулатор и при минусови температури или нещо подобно да се включи сам.И къде на външното тяло точно да поставим този подгряващ кабел за да има по-голям ефект.

Всичко записи: 67 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 25 Декември, 2007 - 22:55:31
kolyo



Админ
От: Русе


Ако нагревателите(котлоните) се захранят от понижаващ трансформатор 220/40 волта от стар лампов телевизор няма ли да е по добре.
И няма да има БУМ-БУМ

Или старо компютърно захранване 200W и парче гол реотан на 12 волта , или самозалепващ се автомобилен нагревател за задното стъкло

Всичко записи: 11430 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 25 Декември, 2007 - 23:03:19
kabeleto


Нов участник
От: София
ICQ

да ама тия котлончета няма да ти повишат топлото вътре в стаята
Целта е не да повишат температурата,в момента при -3 вънка вътре в стаята е +25.
Блокирането на перката в леда е предотвратено при този модел а също така,климатика се сдоби с частично размразяване което не е предвидено.
В помещението на компресора също се събира лед(в по-малки количества),десния реотан се справя и с него.
Всичкото като пари ми излезе 25 лева,но те са нищо в сравнение с това да нося печката в стаята където има климатик!

Не съм електричар и не разбирам много,но имаше едни кабели които се подгряваха на сателитни антени за да стопи снега върху чинията.Този метод дали ще е ефективен и мисля по безопасен.
Добре си казал,че е 220V и не опитайте да правите това на вашия климатик (говоря за тези които не разбират от високо напрежение!!!)
Това не е лошо като идея,работил съм с такива антени.
Всеки метод е добър щом нема да стопи перката и прецака климатика.
просто имах подръка котлони,тех исползвах!
Първо се спрях на дългите реотани за фурните(в магазина немаше в наличност).
после видех котлоните(принципа е един и същ)
ако ти е по безопасно може и това да ползваш(внимавай с температурата-перката е пласмасова да не я стопиш)
Само не ползвай стъклените реотани от печка тип ЕЛВА - ще се събере вода и ще пукнат.

Посъветваха ме да размразявам климатика с сешоар(те така правили)-смех се като за световно по смях!
Имала и хора които с това си размразяват климатиците

Ако нагревателите(котлоните) се захранят от понижаващ трансформатор 220/40 волта от стар лампов телевизор няма ли да е по добре.
И няма да има БУМ-БУМ
Нема да стане,знам повечето модели стари лампови телевизори в БГ,свалят напряжението но немат Ампераж за тази цел! (нагряването изисква ампераж а не волтаж)
междудругото-безопасното напряжение според закона е до 36 волта!
но тези 36 волта не са истина,прал ме е тока от електрожен|(в момента на заваряване)- волтажа е около 3-4 волта но ампеража е огромен.
Не ме е страх от 380 волта, но от електрожен такова сковаване не бях правил(25 KV от телевизар са детска игра-вервайте ми-ужас е,предпочитам 380v пред този кошмар(електрожена)!

Дайте да направим една схема,на която да има терморегулатор и при минусови температури или нещо подобно да се включи сам.И къде на външното тяло точно да поставим този подгряващ кабел за да има по-голям ефект.
Не е проблем,пълно е с такива схеми в интернет!Даже Неомонтана и Хоби кит произвеждат такива платки за около 5 лв.
Малко доработка и ще работят!
4 дена съм дома,имам време да измисля такава

за такива говоря http://www.filkab.com/files/catalogs/file_24_bg.pdf
Проблема не е в кабела,проблема е в дължината-дали ще можеш да побереш кабел с дължина от например 100 метра за напряжение 220v в климатик?
каква е файдата като ти запуши отворите на радиаторите?
или ако се побере<дали нема да вдигне твърде висока температура или да има голямя консумация?
Консумация над 300 Вата е неприемлива за размразяване на климатик,по добре да си включиш печка купена от Техномаркет за 15 лева на промоция.
Смисъла на климатика е да дърпа малко ток и да топли много(не е перпету мобиле но си има добри страни)
ако тази тел ти консумира 1 киловат-то тогава нема смисал от чюдото на техниката вкъщи.
Според това което разбрах-най евтино 6 метра подготвен кабел харчи до 1200 w при 220v и вдига температура до 150 градуса(ако правилно съм разбрал),ей на тва му викам икономия за подово отопление,при това положение климатика е излишен!

Старо компютърно захранване 200W и парче гол реотан на 12 волта
Или самозалепващ се автомобилен нагревател за задното стъкло
Умно!може и да стане,но като знам моят автомобил как ми разкарва запотяването,за размразяване ще отнеме най малко 4 дена.

ако е автомобилен нагревател да е от мерцедес
Усе тая е,мерджан или трабант-да не са луди инженерите че да направят такива реотани които да размразяват 10 см лед за 1 час на автомобил?

Всичко записи: 7 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 26 Декември, 2007 - 00:08:33
kolyo



Админ
От: Русе


kabeleto, целта на занятието май беше да се помогне на водата да се изтича по време на обезскрежаването, а не да се топи 10 см. лед. , тоест да се подгрява само тавата и то в задната част(под топлообменника).
Мисля че за това е нужна много по малка мощност, да кажем 50 вата, но включена постоянно.

Между другото има и специализирани "купешки" нагреватели за тази цел :
http://www.novotechprom.com/26-Heaters
http://www.frigochem.com/index.php/hladilna-tehnika/2016-03-02-12-53-05

att-477210de7acebable.jpg


Всичко записи: 11430 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 26 Декември, 2007 - 09:33:06
Гост


ОТСТРАНЕН


Не беше ли по разумно когато купуваше да си беше взел една мидея и нямаше да се занимаваш през почивните дни с тия опций по осаката.
При климатик хитачи ама доста дърто съм виждал как са направили по дъното минава тъба от вътрешните ама каде точно отива несъм гледал и върши тази работа.

Отправено: 26 Декември, 2007 - 11:16:35
kabeleto


Нов участник
От: София
ICQ

kabeleto, целта на занятието май беше да се помогне на водата да се изтича по време на обезскрежаването, а не да се топи 10 см. лед. , тоест да се подгрява само тавата и то в задната част(под топлообменника).
Мисля че за това е нужна много по малка мощност, да кажем 50 вата, но включена постоянно.
Точно така!Постигнах целта си максимално бързо и с подръчни средства,не мога да си позволя лапето да стои на студено
Сутринта отвора за водата отново е запушен с лед,1 час размразяване с включен климатик оправи проблема.
Забелязах и подобрение в работата(по топло е и включва по рядко)
Не беше ли по разумно когато купуваше да си беше взел една мидея и нямаше да се занимаваш през почивните дни с тия опций по осаката.
При климатик хитачи ама доста дърто съм виждал как са направили по дъното минава тъба от вътрешните ама каде точно отива несъм гледал и върши тази работа.
Кой ти разбира от климатици(имам го от 5 месеца),реших щом като е по скъп е и по-качествен!
По-скъпия модел на Осака(със всичките функции) небеше в наличност,затова купих този.

Всичко записи: 7 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 26 Декември, 2007 - 12:59:57
Людмил


Нов участник


Здравейте, темата ми е интересна, а пък и номера с котлоните ме шокира та си позволявам да споделя наблюдения:
Не става ли така, че след като размрази и веднага след това включи вентилатора на външното тяло се получава разреждане и всмуква въздух и през отвора за оттичане? И това да пречи на водата да се оттече нацяло, замръзва и така до следващото размразяване... И така пласт след пласт стига до перката?

Искам да кажа, че докато водата се опитва да изтече през дупката, срещу нея тръгва струя леден въздух и и пречи. Е, може и да бъркам

Всичко записи: 18 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 26 Декември, 2007 - 18:10:20
simons


Участник
От: Бяла


Да не ми се сърди колегата Kabeleto, но с тия котлони сме само за Европа. Според мен най-практична е идеята на Kolyo с дренажни нагреватели за хладилни камери.
Аз имам монтиран такъв на една Midea 09, като по-голямата част от него съм го поставил в дренажния маркуч на външното тяло, за да отвеждам водата. Само, че нагревателя съм го вързал последователно с един диод ,за да му намаля малко мощноста и съм го захранил от клеми 1 и 2 /компресор/. Работи вече трета зима.

Всичко записи: 97 : Дата на рег-ция: Окт. 2006 : Отправено: 26 Декември, 2007 - 21:50:21
kolyo



Админ
От: Русе


и съм го захранил от клеми 1 и 2 /компресор/
не е ли по добре да се свърже към бобината на четирипътния вентил - тогава ще грее само през зимата.
Вярно е, че няма да грее по време на обезскрежаване, но пък ламарината ще е топла.

Всичко записи: 11430 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 26 Декември, 2007 - 22:06:31
kabeleto


Нов участник
От: София
ICQ

Да не ми се сърди колегата Kabeleto, но с тия котлони сме само за Европа. Според мен най-практична е идеята на Kolyo с дренажни нагреватели за хладилни камери.
Аз имам монтиран такъв на една Midea 09, като по-голямата част от него съм го поставил в дренажния маркуч на външното тяло, за да отвеждам водата. Само, че нагревателя съм го вързал последователно с един диод ,за да му намаля малко мощноста и съм го захранил от клеми 1 и 2 /компресор/. Работи вече трета зима.
-Четете горното-С подръчни средства...Магазини затворени...,НЕ СЕ СТОИ НА СТУДЕНО!
В кризисни ситуации,кризисни мерки.Немах време дори да разучавам схемата на машината.Лесно е да си практичен и умен когадо всичко ти е наред.
Чудя се,да взема ли датчик от фризер за определяне на ниски температури(колегите на форума са по добре запознати с устройството на фризерите).
Постъпи умно с диода(стар и изпитан номер),изправя единия полупериод,мощноста пада до 60 процента(по точно напряжението).

Всичко записи: 7 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 27 Декември, 2007 - 16:58:44
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик OSAKA CH-12-JL - не ­ топли [Страници (2): [1] 2 » ]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0394 ]   [ Gzipped ]