|
Смяна на фреон R410 с R22 ? |
|
|
|
|
|
|
Става въпрос за климатик Osaka CH12ADE с фреон R410 1000 gr неинверторен Купих го миналата година и се набутах адски. Този климатик е с така нареченият нов фреон но компресорът му е пригоден да работи на по ниско налягане . Зимно време малко преди да изключи компресора вдига такъв шум, че съседите почват да се оплакват . Имам и друг такъв който е с фреон R22 и почти не се чува като работи. Мисълта ми е дали може да се източи старият фреон и да се смени с такъв R22 да се настрои на по ниското налягане и да си бачка като другата осака Казаха ми че имало значение и какво било маслото в климатика защото при смяна на фреона ако маслото не е подходящо може да се пресече и от там да доведе до блокиране на компресора. Може ли някой да ми помогне с този проблем и eвентуално да каже колко ще ми струва
казаха ми че фреона е с по ниско КПД и за това е нужно компресора да прави по голямо налягане , а същевременно този компресор на бил пригоден за работа с такова налягане а много по ниско, и от там това силно бръмчене придружено с големи вибрации които се появяват около 10 секунди преди да изключи перката на външното тяло. Вибрациите се предават по металните тръби до вътрешното тяло и шумът е доста силен и в самото помещение
Предварително ВИ благодаря |
|
Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Септ. 2006 : Отправено: 09 Септември, 2006 - 11:32:12 |
|
|
|
|
|
Всичко записи: 12505 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 09 Септември, 2006 - 12:46:34 |
|
|
|
|
|
|
ако сменя R410 със R22 , трябва ли да сменя маслото ? климатикът ще започне ли да бачка по тихо и ще се повиши ли неговото КпД ? някой пробвал ли е такова нещо
даите някаква идея тогава , не мисля че е нормално такъв отвратителен щум от един климатик
|
|
Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Септ. 2006 : Отправено: 09 Септември, 2006 - 15:36:08 |
|
|
|
|
|
|
За да смениш фреона трябва да смениш и компресора - по добре си купи нов климатик на R22 ( докато още ги има ) http://www.service-ruse.eu/info/ref/R22_na_R407C.html
Фреон R410A - представлява двойна квазизеотропна смес на хидрофторвъглероди R32 и R125 при равни масови части на компонентите (50 на 50%). R410A е разработен за замяна на R22 и R13B1, и е предназначен за зареждане на нови системи за климатизация на въздуха. Температура на кипене — 51,52°С. Отделена студопроизводителност на R410A е примерно с 50% по голяма, отколкото при R22 (при температура на кондензация 54°С), а работното налягане в цикъла с 35-45% по голямо, отколкото при R22, което води до необходимост от внасяне на конструктивни изменения в компресора и топлообменниците.
Количеството фреон,с което се зарежда системата е с 20% по малко в сравнение с R22, което позволява да се използва компресор с по малък работен обем. Терморегулиращия вентил е също с 20% по малка производителност, отколкото на системи с аналогична производителност, работещи на R22. Поради това, че плътността на R410A е по ниска,отколкото на R22, топлообменниците трябва да имат по малки размери, а тръбопроводите - по малък диаметър. В хладилни системи, работещи на R410A, се препоръчва използването на полиолестерни масла, а при преминаване от R22 на R410A, е необходима замяна на филтъра. |
|
Всичко записи: 12505 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 09 Септември, 2006 - 15:46:27 |
|
|
|
|
|
|
Машините с фреон R410a работят на по-високо налягане !!! Ако считаш, че климатика не ти работи както трябва обади се на гаранционния сервиз. |
|
Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 09 Септември, 2006 - 19:01:41 |
|
|
|