Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик Haier HSU-12RE03/R2 - ­ компресор


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 Изгорял компресор на R410а.Може ли да се сложи комресор с R22?
perri


Нов участник


Климатик Haier HSU-12RE03/R2 - ­ Изгорял компресор на R410а.Може ли да се сложи комресор с R22?
Може ли да се сложи нов компресор който е с фреон R22,на мястото на стария който беше на фреон R410а.
______________________________________________________________________
Компресора изгоря, защото от както е монтиран през октомври, до преди няколко дни работеше постоянно.
Климатика беше в офис и не се спираше изобщо,само ако спре тока.И като се знае този модел не могат добре да топлят то и не може да се достигне до температурата при която сам да се изкючва.
Та и надеждата ми е такава,че ако се смени компресора нямали да започне и по добре да топли.

Всичко записи: 25 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 07 Февруари, 2008 - 21:23:54
miro


Редовен участник


Може,но струва ли си?Колкото компресори съм сменил винаги сам брал ядове после, за да изгори компресор трябва да има сериозна причина и трябва да се отстрани.
Или после ще се скапе нещо друго и климата става златен.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 07 Февруари, 2008 - 22:41:26
p1



Постоянен участник
От: Сливен


да.защо не

ами хаерите обичат да затягат механично

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 07 Февруари, 2008 - 23:06:02
aisman


Участник
От: Търговище
ICQ

Повреда вкомпресора ,може да има по много причини ,механични електрически а и от износване от дълга работа ,сменял съм много но като казва колегата 1 се проверява ( ПОРАДИ ЩО Е СПРЯЛ)МОЖЕ ДА Е МНОГО ПРОСТА ПРИЧИНАТА
БЛОКИРАЛ , КОНДЕНЗАТОР С ПОНИЖЕН КАПАЦИТЕТ , ТОКОВ УДАР , А И ОТ СТАРОСТ
АЗ МИСЛЯ ЧЕ НА 410 КАПИЛЯРКАТА Е ПО ДЪЛГА
ако е на R-407А -R-22 без проблем се заменят единия към другия

Всичко записи: 51 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 08 Февруари, 2008 - 19:58:28
turboie



Постоянен участник
От: любимец


наи добре си сложи същия компресор за r410a.
ако го смениш за r22 то ще трябва да се изчисли и смени капилярката, а и тръбния път също ще има промяна, а и изобщо ще трябва да се преисчисли от доста голям специалист за да проработи и то надежно.

Всичко записи: 308 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 08 Февруари, 2008 - 20:23:12
pankopl


Нов участник


Фреон 410 има съвсем други харктеристики, работи на по високо налягане и по ниска температура на кондензация, което значи че кондензатора на климатика е по малък. Ако се замени с ком. за 22 със същата мощност , ще се окаже малък кондензатора.
По принцип 410 си е 410!

Всичко записи: 10 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 08 Февруари, 2008 - 20:50:39
miro


Редовен участник


aisman , И аз мисля че капелярката е по дълга,но си мисля че на тези HAIER-и направо им слагат компресори на 410 без да им променят капилярките.

Друго обеснение нямам за това че един и същ модел на 22 топли а на 410 не и затова си мисля че ако сложи компресор на 22 всичко ще е ок.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 08 Февруари, 2008 - 21:31:17
p1



Постоянен участник
От: Сливен


pankopl прав си
По принцип 410 си е 410!
само дето не знам като е така защо машините с този прекрасен,чуден и невероятен 410 не топлят като онзи смотан 22.стига сте гледали какво пише на хартия.дайте да видим как е на практика.не е проблем да се замени компресора.трябва само да се продухат тръбите и телата.при зареждането първо се зарежда с колкото пише.ако резултата не е удовлетворяващ се дозарежда с 15-20%.
и пак да питам какво му харесвате на 410 - единия компресор работи на 20-25 бара а другия на 35-40 .
чудно ми е кой се товари повече и кой ще издържи по дълго време.

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 08 Февруари, 2008 - 21:50:26
nebelservice



Постоянен участник
От: София
ICQ

Пак казвам не, просто защото едва ли е възможно да се продуха системата дотам че да се отстрани маслото в нея, за тръбите лесно ще ги сменим но след смяна от 410 на 22 след кратко време ще запуши капилярка със съотвените последствия.

Към клиента - направо сменяйте целия климатик. Не си заслучава да сменяте компресор на евтина машина.

Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 09 Февруари, 2008 - 11:03:08
miroslavmitov


Нов участник


Маслото не е проблем и нямя нужда да се продухва системата,R22 еднакво добре се разтваря в полиестерно и минерално масло,
двата вида масла не са взаимно разтворими, но и не влизат във взаимнодеиствие помежду си.Имам сменяни компресори на 407 с 22 и си раяботят добре с години.Не подпушват капилярките.

Не си заслужава смяната на компресор и на скъп климатик,компресора струва колкото нов евтин климатик.

Основните недостатъци ,освен високото налягане на 407 и 410 че са многокомпонентни и са разделени на фракции, които имат различни своиства и при лека утечка не се знае коя фракция я няма и се налага презареждане,
Това е причината да има фреон и да не топли и да няма нялягане.

Всичко записи: 30 : Дата на рег-ция: Апр. 2006 : Отправено: 09 Февруари, 2008 - 23:20:58
perri


Нов участник


Това чека ли е,или е филтър?Става въпрос за същия климатик.Защото ако е филтър значи няма чек вентил.

може ли да се сложи чек вентил?

att-47b073a6f0890SU12.jpg


Всичко записи: 25 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 11 Февруари, 2008 - 17:57:02
aisman


Участник
От: Търговище
ICQ

Tова на снимката с сигурност не е чек вентил , чек вентил означава кран които пропуска само в едната посока има на него стрелка,за да минава фреона има свързана капилярка в двата му края която прави завои .и така след минаването на фреона в режим топло ,пътя му се удължава и съответно налягането , фреон филтри болшинството от климатиците нямат ,по скоро това на смимката е резонатор (като аспуха на автомобилите),
С този климатик ти трябва да топлиш собственика

да може да се сложи чек вентил (внимание)трябва да имаш опит и наблюдение върху тези неща !

Всичко записи: 51 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 11 Февруари, 2008 - 19:00:01
kocyo



Нов участник
От: Пловдив
ICQ

това наистина не е филтър, филтъра има същия диаметър но е по-дълъг и понеже се използват масово еднопосочни се слагат на изхода на компресора кадето движението е в една посока.
там кадето е сложена "тази джаджа" не е в една посока. може и да не е нищо най-обикновен разширителен съд. на него има лепенка трябва да е погледнеш.
ако слагаш чек трябва да преправяш цялата капилярна система и ако сложиш тънка тръба ще има промени в налягането който трябва да следиш и на топло и на студено преди да го метнеш на клиента
предполагам че е свален за компресор понеже компресорите SANYO са най-евтини в китай и следователно най-некачествени.
като гледам колко е запазен корпуса не е изкарал и 2 месеца нали. успех в борбата с китаеца.

Всичко записи: 27 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 13 Февруари, 2008 - 12:01:16
petko


Редовен участник
От: София


и пак да питам какво му харесвате на 410 - единия компресор работи на 20-25 бара а другия на 35-40 .
Няма значение какво е максималното налягане има значение каква е разликата в наляганията м/у високото и ниското а тя е почти еднаква и при двата фреона!

Всичко записи: 168 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 13 Февруари, 2008 - 15:01:24
miroslavmitov


Нов участник


petko , да така е, но защо тогава има разлика в компресорите, би трябвало да няма.
Би следвало компресор на 22 да работи на 410 и обратното.

Всичко записи: 30 : Дата на рег-ция: Апр. 2006 : Отправено: 13 Февруари, 2008 - 21:04:18
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик Haier HSU-12RE03/R2 - ­ компресор [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0609 ]   [ Gzipped ]