Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

хладилна инсталация KONVEKTA ??? ­ - компресор


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 Автомобилна хладилна инсталация /+4 градуса/
rosen__hristov



Редовен участник
От: Шумен


Става въпрос за хладилна инсталация на камион с R-12. Блокира /счупени биели/ компресора задвижван от ел. двигател.
Купих нов компресор за R-134A. Източих му маслото /около 150гр./ и му налях същото количество минерално масло.
След около месец и той блокира /пак начупени биели/. Къде греша?
Възможно ли е да е останал без фреон, защото самата инсталация е 15 годишна и изпуска отнякъде.
Не мога да установя къде точно е пропуска и се налага постоянно да доливам /около 200 гр. на месец/ и това да е причината за повредата.
Надявам се като вещи лица в хладилната техника някой да ми помогне.
___________________________________________________________________
Не съм сменял фреона. Смених само компресора, но понеже беше за 134, му смених маслото. Като конструкция двата са абсолютно еднакви.
Пресостати има и работят /поне този за НН работи/.
Компресора е SANDEN SD5H14.

Всичко записи: 111 : Дата на рег-ция: Февр. 2008 : Отправено: 01 Март, 2008 - 08:19:31
kolyo



Админ
От: Русе


Модел няма ли ?
http://www.konvekta.de/Fresh-Food-Units-for-Refrigera.878.0.html?&L=1
Да не си изтървал нещо при ретрофита :
http://www.tehcomservis.com/info/ref/R12_na_R134.html

Възможно ли е да е останал без фреон
Щом има пресостат за ниско налягане как ще остане без фреон ?

Всичко записи: 11379 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 01 Март, 2008 - 09:02:25
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


При намаляване на фреона намаляват и студените пари, които охлаждат компресора. В този случай пресостата Н.Н. все още не сработва.
Хладилните инсталации на автомобили не работят с обикновено минерално масло. Най добре с 5GS ( Най гъсто е, но зависи какво е препоръчано за този модел компресор ).
Филтъра сменил ли си? Работи с маркови филтри за да нямаш ядове - знам го от опит.
Провери цедката на дюзата на ТРВ, защото е възможно да е запушена. Постави UV оцветител за да намериш пропуска.
Много вероятно е да изпуска от осовото уплътнение на другия компресор.

Успех.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 01 Март, 2008 - 18:19:20
qsen


Участник
От: Варна


Според мен е неправилно да заменяш оригиналното масло на новия компресор с минерално независимо от това че системата е на фреон12.

Всичко записи: 86 : Дата на рег-ция: Яну. 2007 : Отправено: 01 Март, 2008 - 21:26:00
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


Не е проблем стига да отговаря на предписания вискозитет.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 02 Март, 2008 - 12:27:26
aisman


Участник
От: Търговище
ICQ

в зависимост от системата ,е и компресора ,и маслото какво сложи ,
не слагай хф 22 рядко е и нестава , защо зареждаш на R12 ,
виж провери за масления филтър тои е някаде посредата м/у горния и долния компресор (ако са 2 ) единия има баипас които връща част от маслото в компресора ,
ако компресора ти е YORK ПРАВ 2 ЦИЛИНДРОВ ,това са много проблемни компресори ,
ако е като стартер на кола най вероятно е SANDEN това са железни компресори ,досега няма оплаквания от тях работят на много тежки условия

Всичко записи: 51 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 03 Март, 2008 - 20:09:28
rosen__hristov



Редовен участник
От: Шумен


Компресора е SANDEN SD5H14. Зареждам го с R-12 защото и преди си беше с R-12 . Не можах да намеря компресор на 12 и затова сложих на 134.
Маслото от маслосъбирача се връща само в долния компресор. За горния няма маслосъбирач.
Маслото е минерално . Купих го от МВМ Клима - Варна.Точно какво е не знам.
Сега му сложих нов компресор. Нов филтър, и го заредих с R-12, защото и ТРВ е за 12. За сега реботи нормално, но когато се стопли времето - ще си покаже.

Всичко записи: 111 : Дата на рег-ция: Февр. 2008 : Отправено: 05 Март, 2008 - 15:41:04
aisman


Участник
От: Търговище
ICQ

ТРВ няма значение за r12-r134a те и двата работят на еднакво налягане
за да ти блокират компресорите има някаква причина , досега не я ли откри само да сменяш ,няма смисъл,
маслото за този модел климатични компресори трябва да е с вискозитет поне 5 GS за минералните а за R134a RL 68 това са гъсти масла ,
a до компресора от МБМ -АДжАМОВИ той е китайски имитация на САНДЕН и няма да изкара колкото него

Всичко записи: 51 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 05 Март, 2008 - 20:28:40
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » хладилна инсталация KONVEKTA ??? ­ - компресор [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0497 ]   [ Gzipped ]