Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Автоклиматик Nissan Primera


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 често включва и изключва
nasopicaso


Участник
От: София


Колеги, свалях си вътрешния топлообменик на Нисана (Примера 1,6 бенз 1996г.) за да го изчистя, понеже без да е свален нямах достъп, а беше мръсен.Поради тази причина изпуснах фреона.След това вакуумирах, и с везна заредих наново, точно колото пише (около 800 г непомня). Сега ми се струва, че дава по-малко студ от преди. Освен това често се включва и изключва. Дори и да карам по магистрала. Външния топлообменик не е замърсен. Дайте идея от какво може да е? Не карам с обороти над 3000.
Когато го сложа на манометрите дава 1,8-2.0 бара при температура 23-25 градуса навън.

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 09:10:05
Bat Lyubo



Постоянен участник
От: Русе


А на високото колко бара е ? Да не би да не тръгват вентилаторите и да изключва от високо налягане?

Всичко записи: 377 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 09:28:08
nasopicaso


Участник
От: София


За високото не съм си купил конектор, но вентилатори тръгват в момента, в който пусна климатика.Освен това написах че и при движение по магистрала с около 100 км/ч пак се изключва...тогава въздухо потока е доста голям...освен това ако не тръгват вентилаторите на външното, няма да вдигне налагане... или ще го вдигне много бавно..
В добавка ще кажа че виското е около 50 -55 градуса, по скалата може да се ориентирате колко бара е, аз нямам манометър за 134А

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 09:35:28
kolyo



Админ
От: Русе


nasopicaso , като сглобява вътрешния топлообменик да не си доближил(опрял) датчика в питата и затова да изключва често .

Всичко записи: 11432 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 10:00:34
joroklima


Постоянен участник


nasopicaso ,щом климатика ти е на фреон R134a, системата събира 600гр. а не 800гр. Най вероятно ти изключва от това, че си го презаредил.
освен това ако не тръгват вентилаторите на външното, няма да вдигне налагане... или ще го вдигне много бавно..
Напротив, високото налягане ще го вдигне много бързо и съответно и ниското налягане се вдига, а с него и изпарението на фреона се повишава и затова не ти охлажда хубаво.
В добавка ще кажа че виското е около 50 -55 градуса, по скалата може да се ориентирате колко бара е, аз нямам манометър за 134А
Това са 23-25 бара. Точно тогава датчика за високо налягане изключва компресора.

Всичко записи: 461 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 12:40:55
nasopicaso


Участник
От: София


За датчика, няма начин, той е на около 5 см от питата, никакъв шанс. Не е това. За вентилаторите приемам корекцията, но се включват, наблюдавам ги.
За зареждането...пише 800, слагам толкова. Скоро зареждах 2 други коли, на една Ланча Капа, пак пишеше толкова.
Но..съм съгласен, че симпромите са точно като на презареден климатик...
Да пробвам да изпусна малко. Освен това по мои спомени, 134А работи при по-ниско налагане отR22, няма начин 50 градуса при R22 da e 18 Bar, a при 134А 50 градуса е е 22-23 бара. КАзвам го по спомени, не да се заяждам...

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 22:10:09
kolyo



Админ
От: Русе


Ето ти таблица - сравнявай :
55 градуса при R22 отговарят на 70 градуса при R134A

att-485ea712af298lica.jpg


Всичко записи: 11432 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 22:25:06
nasopicaso


Участник
От: София


Благодаря имах нужда от такава, това обаче означава, че колегата се е объркал..т.е. вискотото е около 16 бара..

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 22:36:58
R2D2



Нов участник
От: Сливен


Nisan Primera (P11) 1,6 1996-99
Engine code: GA16DE
R134a - 600+-50 GRAMS

Nisan Primera (P10/W10) 1,6 1993-96
Engine code: GA16DE
P10 R134a 750-850 GRAMS
W10 R134a 550-650 GRAMS

Всичко записи: 11 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 24 Юни, 2008 - 23:04:56
nasopicaso


Участник
От: София


Nisan Primera (P10/W10) 1,6 1993-96
Engine code: GA16DE
P10 R134a 750-850 GRAMS
Eто тази е моята. Но пак казвам че на лепенка пише колко фреон да се сложи. Аз вече започвам да си мисля дали не му е мръсен топлообменика, външния. Тзи седмица при по-хладно време рано сутрин, докато е студена колата, въобще не е изключвал, разботи доста време...
В събота ще пътувам на дълъг път.Пак ще го тествам дали изключва..но може да изпусна малко фреон.Какво мислите?

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 26 Юни, 2008 - 00:07:55
joroklima


Постоянен участник


nasopicaso , сложи му 650 - 700гр. максимум фреон и ще видиш , че климатика ще ти заработи нормално. Когато ти е бил мръсен изпарителя, климатика е можел да ти работи и с 1кг. дето има една дума, защото не е имало добро обдухване и съответно няма повишаване на високото налягане. Но сега след като си го изчистил и обдухването е по голямо, съответно и високото налягане се повишава, като се има в предвид, че и колата е на 18години и няма начин да няма наслоявания по кондензатора от масло, съчетано с прах и др. няма начин и ТРВто да няма износване и да не си е променило работното налягане и след всичко това да искаш климатика да ти работи като по книга, както го пише, просто е невъзможно. Отговори си сам на въпроса: Защо сутрин, докато е студена колата и при по хладно време, климатика не изключва? И като достигнеш до извода , че не изключва, защото не превишава 25бара високото налягане си помисли , защо в горещините изключва и съответно кои критерии влиаят върху това след описаното до тук? Според мен , начина без да влагаш излишни парични средства е да го заредиш наново но не както го пише по табела, а със 100-150гр. по малко. А пък догодина живи и здрави с нашите чисти и безпрашни пътища, ще имаш възможноста пак да си го заредиш както го пише по табела .

Всичко записи: 461 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 26 Юни, 2008 - 07:44:32
nasopicaso


Участник
От: София


Благодаря колега, страхотен отговор, има резон в във всичко, което казваш, понеже фреона не е мой, няма как да повторя операцията, най-вероятно ще изпусна малко, за съжаление на око...но предполагам че ако отворя крана на манометрите да изтича фреон за около 10 сек, без да работи комптресора няма да избягат повече от 100гр.
Отново благодаря за отговора, това обяснява обърканите симптоми...

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 26 Юни, 2008 - 07:52:10
rosen__hristov



Редовен участник
От: Шумен


Заредил си го с повече фреон и затова вдига голямо налягане. Неоспоримо доказателство за това е че при по-студено време налягането на фреона е по-ниско и затова не изключва. Замери пресостата за високо налягане когато започне да включва и изключва. Изпусни част от фреона и ще си решиш проблема.Успех.

Всичко записи: 111 : Дата на рег-ция: Февр. 2008 : Отправено: 26 Юни, 2008 - 07:53:27
nasopicaso


Участник
От: София


Е ясно разбрахме и се съгласихме че е презареден. Въпроса е колко да изпусна, в смисъл изпускам фреон за 10 сек, достатъчно ли ще е??

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 26 Юни, 2008 - 22:13:56
nasopicaso


Участник
От: София


Изпуснах малко, много по-добре се държи, ще продължа да изпускам по малко..докато се закрепи, колеги колко масло има в тези 800 г фреон. Ако аз съм вакуумирал системата, маслото си е било в компресора, и съответно си е някакъв обем, т.е препълнен е с колкото масло е останало в системата след вакуумирането.

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 27 Юни, 2008 - 16:03:49
nasopicaso


Участник
От: София


Днес в тази жега, след като изпуснах още много малко, климатика даваше достатъчно студ, че да се налага да го изключвам. Пак изключва, но много рядко, особено когато е на мах на вентилатора. Ще видим как ще се държи в градски условия. Благодаря на всички за мненията..
Да ви питам, мой приятел каза че било проблем ако пускам климатика в момент в който колата над 2000 об/мин, какво мислите.Т.е. натискам копчето за пускане когато колата е над 2000 об/мин

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 30 Юни, 2008 - 00:01:26
rosen__hristov



Редовен участник
От: Шумен


Пускането на климатика при 2000 - 3000 об. наистина не е желателно.
Принуждаваш компресора да вдигне максимални обороти за части от секундата. Така натоварваш компресора, ел.съединителя и ремъка.
Ако искаш климатика ти / а и всякаква друга техника/ да ти работи без проблеми не го подлагай на екстремални натоварвания.

Всичко записи: 111 : Дата на рег-ция: Февр. 2008 : Отправено: 07 Юли, 2008 - 07:33:44
nasopicaso


Участник
От: София


Пускането на климатика при 2000 - 3000 об. наистина не е желателно.
Принуждаваш компресора да вдигне максимални обороти за части от секундата. Така натоварваш компресора, ел.съединителя и ремъка.
Ако искаш климатика ти / а и всякаква друга техника/ да ти работи без проблеми не го подлагай на екстремални натоварвания.

Добре, тогава е логично да задам въпроса, как става при климатроника, който поддържа температурата. То също пуска и включва компресора. Или той всъщност регулира с въздушна клапа, не със спиране и пускане на компресора, така ли?/

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 20 Юли, 2008 - 17:40:52
p1



Постоянен участник
От: Сливен


той всъщност регулира с въздушна клапа, не със спиране и пускане на компресора


Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 20 Юли, 2008 - 20:35:16
hladnia



Редовен участник


Здравейте,
Пускането на климатика при 2000 - 3000 об. наистина не е желателно.
При климатиците се вкл.и изключва от термостат при изпарителя ,и повечето случаи при дълго пътуване се случва да включи и при тези обороти.
Или той всъщност регулира с въздушна клапа, не със спиране и пускане на компресора, така ли?/
При климатрониците някой по нови модели е с клапите

Всичко записи: 237 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 20 Юли, 2008 - 21:38:47
rosen__hristov



Редовен участник
От: Шумен


При климатроника има въздушна клапа, която контролира три въздушни потока:
1.Студен - от изпарителя
2.Атмосферен-от околната среда
3.Топъл-от радиатора за отопление
В зависимост от избрания режим на работа и зададената температура клапата смесва два от въздушните потоци в съотношение зависещо от разликата м/у зададената температура и температурата в купето. А самата клапа се управлява от датчици, които следят външната и вътрешна температура, както и температурата при изпаритела и радиатора за отопление.
Това е най-общо казано работата на климатроника.

А въпроса беше " Кога е по-добре да се включи климатика - при ниски или високи обороти на двигателя? ".

Всичко записи: 111 : Дата на рег-ция: Февр. 2008 : Отправено: 21 Юли, 2008 - 09:15:48
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Автоклиматик Nissan Primera [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0234 ]   [ Gzipped ]