|
След спиране на компресора не спира турбината на вътрешното тяло |
|
|
|
|
|
|
Здравейте, имам следният дерт с климатик Kelon АС-12UR4SM, сплит, инвертор:
В режим отопление, след като се изключи компресора, вътрешното тяло не спира да върти, при което след около минута започва да се усеща хладен въздух, което е много неприятно и освен това не може да се затопли добре стаята. При околна температура 12-17 градуса, повече от 22 градуса не може да вдигне, при положение, че го настройвам на 22, 25, 27, дори 32 градуса. Чаках 10 мин, после 20, после 30, цял час, вътрешното тяло не спира да се върти. Зададох най-ниската температура от 18 градуса, в стаята беше към 21 градуса, пак не спира да се върти. Компресора мълчи, обаче вътрешното тяло се върти ли, върти. Включвам/изключвам от дистанционното, от контакта, изчаквам да се разредят филтровите кондензатори, нищо, същото положение.
Климатикът е на 4 месеца, в гаранция, обаче от сервиза ми твърдят, че това било нормалната работа на климатика, в което много се съмнявам, защото това ми е 5-ти климатик, който използвам и досега това не е било "нормална" работа. Зачетох се в User Manual, страничката с инструкциите за монтаж. Пише, че трябва да се обезвъздуши от остатъчния влажен въздух с вакуум помпа. При мен тази процедура не я правиха, да не говорим за измерване на налягането на фреона 24 часа след монтажа, за да се види дали всичко по тръбният път е наред.
Поговорих с хора, които уж знаят повече за климатиците, някои ми казаха, че вероятно изпускал вентил на термопомпата, други че иска доливане на фреон, трети ...
Някой има ли идея какво може да е ? Защото ще трябва май сам да откривам повредата(ако има такава) и едва тогава да го нося в сервиза. Има ли модели климатици, които работят по този начин, без да спира вътрешното тяло и ако има, как може човек да разбере кои са тези климатици.
Предварително благодаря ! |
|
Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Окт. 2006 : Отправено: 19 Октомври, 2006 - 01:41:40 |
|
|
|
|
|
|
Има ли модели климатици, които работят по този начин, без да спира вътрешното тяло | Има - евтините Разбираш го чак като се набуташ По принцип на другите климатици турбината се управлява от датчика на изпарителя(датчика на тръбата). За този модел не знам, ама не си първия: http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=2441 |
|
Всичко записи: 12512 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 19 Октомври, 2006 - 08:39:31 |
|
|
|
|
|
|
Ти уби всичко детско у мен ....
Моят случай не е точно такъв, като този от линка. При мен въздуха не е хептен студен, но все пак си е хладен и се създава дискомфорт - както е духал топло, спира компресора и продължава до безкрай да върти, ефекта е като от вентилатор.
Добре, ако се окаже, че наистина модела си е такъв, ще може ли с присадка да се отстрани ? Например правя си платчица с микроконтролер ( занимавам се с проектиране и програмиране на микроконтролери), който следи работата на компресора, след като се изключи компресора, правя си закъснение с таймер, да речем 1-2 минути, след което през реле прекъсвам захранването на вентилатора на вътрешното тяло. Като се включи наново компресора, възстановявам обратно захранването на вътрешния вентилатор. Така поне ще елиминирам непрекъснатото въртене на вътрешното тяло.
Но аз по скоро си мисля, че това е някаква повреда, иначе в режим студено си върти, докато охлади, след което спира да почива. |
|
Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Окт. 2006 : Отправено: 19 Октомври, 2006 - 09:15:52 |
|
|
|
|
|
|
Първо трябва да провериш дали управлението на турбината е със симистор и датчик на Хол. Ако е така, за да намалиш оборотите трябва да добавиш импулси. Правиш една помпичка, като на километражите на такситата и си готов Само недей да добавяш много импулси- турбината трябва да се върти, за да отчита температурата на въздуха..
Между другото много хора не включват от дистанционното управлението на турбината на "AUTO" и после се оплакват че им духа. |
|
Всичко записи: 12512 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 19 Октомври, 2006 - 15:20:19 |
|
|
|