Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

климатик Panasonic CS-E12DKEW - ­ грешки Н19 и F11


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
pl_as


Нов участник
От: Плевен


Климатика работи цяла зима, след което бе спрян през април месец. При опит за пускане на режим охлаждане светна таймера - мигайки. След диагностика с дистанционното се оказа грешка Н 19. Това е проблем във вътрешният вентилатор или платката за управление на вътрешното тяло. Всички сервизи в Плевен твърдят, че е заминал компресора и неискат да чуят за друго. Дори не искат и да го погледнат. Компресора е МАЦУШИТА и е на две години и половина.. Как мога да си реша проблема и има ли начин да се тества платката за управление и вътрешният вентилатор. В момента са свалени и двете. По платката няма видими поражения. От двигателя излизат 5 края, като на обхват 200 килоома на омметъра няма верига на никой край с никой.
Благодаря Ви.

Вътрешният вентилатор не тръгва в нито един от режимите. При пускане тръгва външният вентилатор, след това комресора, като тръбите се заскрежават. След около една минута изключва комресора след това вентилатора от вън, клапата се затваря и започва да мига таймера.
Възможно ли е да се намерят резервни вентилатор или платка за този модел.

Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 06 Юли, 2008 - 09:48:55
kolyo



Админ
От: Русе


H19 - Indoor fan motor merchanism lock
• Indoor PCB
• Fan motor

Ами пусни климатика на "вентилация" и ще разбереш дали е от мотора на турбината

Вътре в самото моторче има още една платка - може да го отвориш и да видиш дали там нещо не е гръмнало.

att-4870ba7a7f15c_E12.gif


Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 06 Юли, 2008 - 10:36:59
BaHko


Нов участник


Сорри ама май е отишъл вентилатора най веротно е цъфнал вътре някъде отвори да видиш ако не е залят.

Моя съвет е направо да си взимаш нов не си струва главоболията да го правиш.

Всичко записи: 28 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 06 Юли, 2008 - 16:34:19
pl_as


Нов участник
От: Плевен


От къде мога да взема такъв двигател и каква им е цената приблизително.

Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 06 Юли, 2008 - 18:34:09
kolyo



Админ
От: Русе


От фирмен сервиз
http://kkservice.bg/bg/partners.php

Там ще ти кажат цената

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 06 Юли, 2008 - 18:43:20
joroklima


Постоянен участник


Цената му е около 110лв с ДДС

Всичко записи: 461 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 06 Юли, 2008 - 19:04:43
pl_as


Нов участник
От: Плевен


Мисля, че това е приемлива цена . Но как мога да се уверя, че проблема не е в платката на управление.

Като закача платката на вътрешното тяло, без ел мотора на вентилатора и меря на клемите на червения и черният кабел към мотора и включа климатика, уреда показва 320-340 волта.
Нормално ли е това напрежение към мотора и от къде се взема, като захранването е 220 волта.
____________________________________________________________________
Чак сега си реших проблема. Както ме посъветвахте си потърсих нов двигател за вентилатора. Поръчвах го на три места, но след една две седмици ми отказвахва. Явно не е лесни да се намери. Накрая позвъних в К и К сервиз в София. И там го нямяха наличен но ми казаха, че срещу 360 лева ще го доставят за десет дена. Видя ми се скъпо.
Накрая се престраших и отворих проклетя двигател. Казвам престраших, защото за да се отвори трябва да се счупи, тъй като фланците му са залепени към тялото. Счупих го успешно, така , че да може да се възстанови. Инверторната платка се намира вътре в двигателя, а двигателя е трифазен синхронен с постоянни магнити на възбуждането. Съпротивлениетона намотките към звездния център е 57 ома.
Двигателя изглеждаше здрав, затова се захванах с електрониката. Силовата част на инвертора е една интегрална схема с дванадесет крака . Това са 6 транзистора в мостова схема. Последователно на 12крак , където постъпва минуса от захранването има един SMD резистор, който е със схемно ознзчение F1 и означение на него R22. Той беше изгорял.Явно това е предпазител по ток на инвертора. Инверторната схема беше здрава.
Дадох платката на теливизионен сервиз да сменят резистора срещу 10 лева. Трудното беше събирането на двигателя. Залепих го с каниколит и го уплатних със силикон. Климатика работи вече трети ден.
А като си помисля,че искаха да ми сменят компресора разни светила в тази област.

Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 05 Август, 2008 - 18:04:37
hladnia



Редовен участник


уреда показва 320-340 волта.
Нормално ли е това напрежение към мотора и от къде се взема, като захранването е 220 волта.
Ефективна стойност .
Тя представлява стойността на постоянен ток,който като протича през елемент със същото съпротивление, ще отдели за време един период същото количество топлина ,както и променлив ток.
Ако с волтметър е измерено напрежение 220 ефективна стойност ,
то максималната стойност на променливото напрежение е 220 V по корен кв. 2=311.08V
Където има изправителен грец и кондензатор, (кондензатора е зареден с напрежение от връх до връх на синусоидата ) и се измерва мах. стойност 311V
при 240V -мах.339,4V
За тези който не са били на този урок да не се чудят от къде се получава това 311V.

Всичко записи: 237 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 19 Август, 2008 - 21:48:47
kolyo



Админ
От: Русе


климатик PANASONIC CS-E12DKEW не ­ размразява F11
Климатика е зареждан в началото на сезона с R410. Работеше нормално, но започна да се облединява от два дена, без да влиза в режим на размразяване.
Веднъж го размразих напълно със сешуара, но отново замръзна. Измерих бобината на четирипътника - 17.7 ома. Чува се и като щрака. Работи във всички режими.
От диагностиката показва F11.
От време на време намаля оборотите на вътрешният вентилатор за кратко . Дайте някакви насоки.
Благодаря.
pl_as

F11 - Cooling / Heating cycle changeover abnormality
4 times occurance within 30 minutes
• 4-way valve
• V-coil

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 14 Януари, 2009 - 14:50:38
anna


Нов участник


Климатик National PF-FG28T-W - грешка Н19
от една седмица климатика спира и изписва Н19. Някой знае ли какво означава това?
Климатика ми е Nacional PF-FG28T-W Crow inverter.
Вътрешния вентилатор (турбината) тръгва да върти
като го изклча от контакта, после си тръгва нормално и след няколко мунути отново изписва Н19 и спира
___________________________________________________
Климатика не е сервизен

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Март 2009 : Отправено: 22 Март, 2009 - 12:54:36
kolyo



Админ
От: Русе


Турбината не трябва ли да тръгне когато се затопли вътрешното тяло ?
Като включите климатика на "вентилация" какво прави ?
____________________________________________________
Пробвайте като го включите да завъртите турбината с ръка .

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 22 Март, 2009 - 13:20:22
anna


Нов участник


Вече нищо

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Март 2009 : Отправено: 22 Март, 2009 - 14:10:04
kolyo



Админ
От: Русе


Ами обадете с в сервиза да го видят . Нищо че "не е сервизен"

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 22 Март, 2009 - 14:54:27
rokorashkov


Нов участник
От: Spain


Здравеите. имам климатик Panasonic CS-E9BKP
вътрешният вентилатор не трагва, смених го, пак не трагва.
За 1 мин. започва да се заскрегава испарителя, но спира и започва да мига таимера и блокира всичко. Трагва наново като го изклуча от мрежата за малко.
Каде може да баде проблема????

Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 08 Ноември, 2009 - 13:46:12
kolyo



Админ
От: Русе


Прочети потребителската изнструкция-вътре пише как да прочетеш грешката когато таймера мига

пусни климатика на "вентилация" и ще разбереш дали е от мотора на турбината

Всичко записи: 11376 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 08 Ноември, 2009 - 14:08:44
nebelservice



Постоянен участник
От: София
ICQ

Измери дали на четирипътния вентил се появяват 15 V и ако няма сменяй платката на външното тяло.

Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 10 Ноември, 2009 - 01:02:56
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » климатик Panasonic CS-E12DKEW - ­ грешки Н19 и F11 [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0928 ]   [ Gzipped ]