Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик TOYO ТА-12CH - ­ четирипътен вентил


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
Resistance


Нов участник


Здравейте приятели, от 3 години имам този климатик и онзи ден както си работише в режим отопление и изведнъж започна да духа само студено.
На режим охлаждане си работи без проблем, но на отопление пак охлажда. По принцип разбирам от електроника, но от климатици точно не. Съмнявах се в платката, понеже най вероятно компресора не обръща посоката на въртене, но след един бърз оглед не разбрах кое точно е превкючвателя.
Ще приложа снимки след малко на платката, до тогава ако може да ме посъветвате къде да търся причината ще съм ви благодарен!
Не искам да се занимавам със сервизи! 2 седмици ги чакам да дойдат и накрая реших сам да си оправя проблема с помоща на вас!!!

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 20:34:08
kolyo



Админ
От: Русе


http://www.service-ruse.eu/forum/topic.php?forum=6&topic=195
замери идва ли напрежение на бобината на четирипътния вентил

att-48e7ab2f6da04alve.jpg


Всичко записи: 11470 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 20:36:14
Resistance


Нов участник


Утре ще замеря дали идва напрежение на бобината. Т.е когато вентила е отворен, фреона циркулира в едната посока, а когато е затворен се обръща посоката.

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 21:00:58
kolyo



Админ
От: Русе


Можеш да провериш дали се подава напрежение на бобината на четирипътния вентил от клемореда на вътрешното тяло - трябва да се подава напрежение на компресора, вентилатора и бобината
Бобината се включва само в режим "отопление" така че лесно ще я познаеш.
Схемата е на капака
Ето ти и схема на работата на четирипътния вентил :

att-48e7b997b8367GRAM.gif


Всичко записи: 11470 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 21:21:01
Resistance


Нов участник


Извинявам се много, но не разбирам кой от всички изводи захранва бобината на ел. вентил. На капака има пльосната схема, но там не е дефинирано точно , кое какво е. Посочено е само, че е отиват за външното тяло. Според моята преценка най вероятно става дума за куплунга на който е вързан червения и черния проводник? И ако да, 12в ли да търся изход от там? Благодаря!!!

att-48e7bd13243932.JPG


Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 21:45:27
kolyo



Админ
От: Русе


220 волта и на двете - едното е за вентилатора, второто за бобината.
Бобината се включва само в режим "отопление" така че лесно ще я познаеш.

Всичко записи: 11470 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 22:22:26
Resistance


Нов участник


Ето, току що разглобих тялото за да видя къде са останалите изовди. Тези които отиват навън са на черния кабел, а те са 3-те кабела 220в + замасяване и куплунга за вентилатора. Не разбирам къде са тези, които захранват бобината. Този куплунг се включва за другия куплунг на по горната снимка с червения и черен извод, а на клемореда се слагат синия кабел със синия, както и кафяв с кафяв и жълт със жълт, които е маса. Благодаря.

att-48e7c4fb0edb322.JPG


Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 22:33:15
kolyo



Админ
От: Русе


куплунга за вентилатора
това са кабелите за вентилатора и бобината.Общият е N

Всичко записи: 11470 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 22:41:12
Resistance


Нов участник


Отново премерих, N + който и да е от кабелите на куплунга ми дава 236в, значи имам напрежение на бобоната и вентилатора.
220 волта и на двете - едното е за вентилатора, второто за бобината.
Бобината се включва само в режим "отопление" така че лесно ще я познаеш.
Разпознах я, черния е бобината, червения вентилатора

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 23:06:25
p1



Постоянен участник
От: Сливен


човече направо си търси нова бобина.
ако много искаш да разбереш кой кабел за какво е вземи мултицета и на изключен от мрежата климатик мериш съпротивлението спрямо N - около 2 оМ е компресора , 200-300 оМ е вентилатора , 1300 - 1500 оМ е бобината ама при тебе в момента няма да излезе

Всичко записи: 379 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 23:20:57
Resistance


Нов участник


P1, замерих съпротивленията. Съответно - Компресор 2.8 ома, Вентилатор 255 ома, Бобина - няма реакция

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 23:35:13
miro


Редовен участник


Ако не се лъжа си разглобил платката на вътрешното тяло а бобината е във външото тяло.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 05 Октомври, 2008 - 07:17:18
Resistance


Нов участник


Ако не се лъжа си разглобил платката на вътрешното тяло а бобината е във външото тяло.
Не се лъжеш, но за да установим, че бобината е дефектирала, трябваше да се мине по този път с платката. Т.е преди да попитам тук във форума, се съмнявах, че проблема е в платката.
Трябваше отнякъде да се започне все пак, а тя се вади точно за 2 мин

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 05 Октомври, 2008 - 09:25:10
hladnia



Редовен участник


Здравейте ,
Разпознах я, черния е бобината, червения вентилатора

Да това са кабелите а до тях на платката са релетата за включване (на картинката )

Всичко записи: 237 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 05 Октомври, 2008 - 09:42:18
Resistance


Нов участник


Днес изкарах въпросната бобина, замерих я и установих, че е прекъснала. Очаквам утре да купя и след което ще кажа дали се е оправила системата.
Характеристиките на бобината са: AC 220v 50/60Hz 6/5W - SANHUA Made in CHINA

От интерес реших да погледна и компресора: Модел YZG - 39RCT2 Rotary compressor 1300W 220-240V 50Hz с фреон R22 Made in Japan. Точно за този модел нищо не открих в нета, сигурно колежанчетата са го правили по трудово
________________________________________________________________________
Здравейте отново приятели, настъпи деня на истината. Днес купих въпросната бобина, не е нещо кой знае какво, за 10 лв от един магазин за електорника тук в Ямбол. След 15 мин. монтаж реших да видя какво съм направил. Пуснах климатика и след 2 мин започна да отоплява Гледах и не вярвах, че той отново работи

Искам да кажа на всички новаци като мен и на тези, които тепърва имат проблем да разрешават. Момчета, вслушвайте се в съветите на по опитните и с малко търпение нещата ще се наредят.

Сега е момента да изразя благодарностите си към всички, които взеха участие за да поправя климатика.

Може да закривате темата.

att-544b32f4673ec12CH.jpg


Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Окт. 2008 : Отправено: 06 Октомври, 2008 - 19:41:10
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик TOYO ТА-12CH - ­ четирипътен вентил [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0843 ]   [ Gzipped ]