Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Фреон R410A - характеристика


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 техническа характеристика
miro


Редовен участник


Итересува ме,температурата на изпарение и кондензация спрямо налягането, в барове или мега паскали. И в течна или парна фаза се зарежда и също разлагали се на фракции.
При микро пропуск в парна фаза какво се получава?

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 12 Ноември, 2006 - 06:31:06
kolyo



Админ
От: Русе


http://www.service-ruse.eu/info/ref/R22_na_R407C.html
http://www.c-o-k.ru/showtext/?id=610
Как да работим с фреон R410A?
Фреон R410A е предназначен да замени R22 и R13B1 в нови системи. Той представлява смес от равни масови части на фреони R32 и R125. Нито един от съставящите го компоненти не съдържа хлор, затова тяхната смес се характеризира с нулево значение на потенциала на разрушение на озона (ODP).
Благодарение на повишената студопроизводителност стана възможно да се намалят габаритните размери на основните елементи на хидравличния контур: топлообменници, тръбопроводи и други. Освен това R410A е псевдо-азеотропна смес, т.е. неговата температура при фазови преходи практически не се изменя.
Затова при утечка от системата съставът на сместа в контура остава без изменение, което позволява да се добави необходимото количество фреон след ремонта и да се избегне пълна регенерация.
Заедно с това този фреон се характеризира със значително по високи значения на работното налягане в хидравличния цикъл.Например, при температура на кондензация 43°С R22 има налягане 15,8 атм, а R410A — около 26 атм.
Затова простата замяна на R22 с новия фреон е изключена, a модернизацията на оборудването изисква внасяне на конструктивни изменения в елементите на хидравличния контур за увеличение на тяхната здравина. R410A не е разтворим в минерално масло, и също като R407C се използва със синтетично полиолестерно масло.

Всичко записи: 11375 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 12 Ноември, 2006 - 11:41:06
nasopicaso


Участник
От: София


Да разбирам ли от казаното, че ако има пропуск в системата, т.е. изпуска фреон не е необходимо да се изпусне целия и да се зареди на ново. Аз много пъти съм чел и много хора са ми казвали, че поради това че е дву-компонентен изтича първо по-летливата фаза и не се знае съотношението.
Освен това само да добавя, понеже управлението на климатик е по температурен датчик, ако махнеш 410 и сложиш R22, машината ще работи, стига да не се издъни нещо с маслата. Обратното е по-рисковано, понеже 410 вдига по-високо налягане и може заварките на топлообменика да не издържат...

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 06 Юни, 2008 - 18:09:41
Гост


ОТСТРАНЕН


Затова при утечка от системата съставът на сместа в контура остава без изменение, което позволява да се добави необходимото количество фреон след ремонта и да се избегне пълна регенерация.

То е като водка с кола 50/50.Ако водката е повече добре обратното зле.По летливия бяга тоест водката и колкото да добавяме ВиК става по слаба.
Ако е избягал 100 грама а работи с 1000 може да се долее,ако е половината по добре да се презареди.Иначе правим компот

Отправено: 08 Юни, 2008 - 10:28:45
nasopicaso


Участник
От: София


Ако тръби са ползвани с 22, могат ли да се ползват за 410? Трябва ли да се промиват??? Дефакто, свалям климатика на 22, слагам на 410..дали ще даде ситуация??

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 26 Юни, 2008 - 00:10:54
kolyo



Админ
От: Русе


Фреон R410A - налягане
Имам проблем с климатик carrier на 410A.
Какво е високото налягане в режим "отопление" при външна температура 5 C и вътрешна 18 C.
Къде да намеря диаграма налягане/температура за 410a
pozdrav i fala
europolar_sk


att-4adfe39e0da8eR410.jpg


Всичко записи: 11375 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 22 Октомври, 2009 - 07:32:02
alf


Нов участник


Задавах въпрос за тръбния път при фреон R410А и машина PANASONIC CS/CU-E12CKP в тази тема :
http://www.service-ruse.eu/forum/topic.php?forum=9&topic=554.
Та както ми беше оговорено тръбния път трябва да е минимум 4-ри метра.


Въпроса ми е при фреон R410А и машина PANASONIC CS/CU-UW12GKE има ли изискване за дължината на тръбния път , че на майка ми и баща ми като са им слагали климатиците на единия тръбите са около метър а на другия около три метра.

Всичко записи: 20 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 10:31:33
kolyo



Админ
От: Русе


alf , ако един климатик работи добре - не го пипай.

Всичко записи: 11375 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 13:58:31
alf


Нов участник


Работят от около седмица , така че не знам дали работят добре.
Този който е с по-късия тръбен път има променлив звук на компресора , а този с по-дългия работи много равномерно.

1.Притеснявам се дали не се товари компресора заради по-голямата плътност на газа , и най-малкото да му се скъси "живота" ;
2.А също заради по-високото налягане да не се отвори заварка.
______________________________________________________________
В крайна сметка съм объркан.
Един път трябва да е ........, после пък не е важно колко е дълъг пътя?

Всичко записи: 20 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 14:10:59
turboie



Постоянен участник
От: любимец


няма значение тръбния път колко ще е , важното да не повече от допистимото
при качествен монтаж. не би трябвало да има проблеми
__________________________________________________________________
климатик не може дасе повреди от къс тръбен път, а от неправилен монтаж или производствен дефект които е скрит и се появява в процес на експлоатация
това за тръбния път е мнение на колеги които по някаква причина са стигнали до този извод
дори и външното тяло да е по високо от вътрешното пак няма проблем. производителите са предвидели маслен трап във вътрешното тяло който е разглобявал го е виждал но го има
дори и да не се направи не е опасно

Всичко записи: 308 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 19:38:00
toxy


Нов участник


turboie ,Това с тръбния път не е приумица на колегите ти , а са го измислили инженерите на производителя,предполагам има защо да го изискват при монтаж.Аз лично много се дразня,когато изръся един куп пари и дойде някой капацитет да ми се прави на по-голям умник от хората в Панасоник примерно...Щом са писали минимално 3 метра-значи толкова, не струва 2 лева машината, за да си правите експерименти с парите на хората!
Изинявам се ако съм обидил някого!

Всичко записи: 33 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 22:12:36
turboie



Постоянен участник
От: любимец


може, аз не слагам панасоник няма и да слагам.
но при другите марки не сам чул да има такива изисквания
от роиал електроник от general не са ми казали за такова изискване, но щом го пише за панасоник то тогва би трябвало да се спазва

Всичко записи: 308 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 03 Ноември, 2009 - 07:15:43
kolyo



Админ
От: Русе


Фреон R410 - зареждане на климатик при ниски температури
климатик Airwell - ...17
Някой знае ли за климатик Airwell
възможно ли е при температура на околната среда около - 10 градуса да имам проблем със зареждането на климатика с фреон 410.
jarvice

Всичко записи: 11375 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 25 Януари, 2010 - 21:01:45
miro


Редовен участник


При -10 градуса се пие само червено вино с подхогящо мезе и не се излиза навън.
На климите не се препоръчва да работят на по малко от -5 градуса.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 26 Януари, 2010 - 03:41:03
petko


Редовен участник
От: София


При -10 градуса освен да си оставиш ДНК то и пръстовите отпечатъци барабар с кожата по вентилите друго няма да направиш..... послушай Миро

Всичко записи: 168 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 26 Януари, 2010 - 08:59:56
жоро


Нов участник


как така минимум 3-4 метра тръбен път и то за 12ка.просто над 3метра се доплаща га метър тръбен път.

(Добавено)
ако зареждаж с везна няма никакъв проблем че е -10

Всичко записи: 7 : Дата на рег-ция: Февр. 2009 : Отправено: 26 Януари, 2010 - 18:00:48
kolyo



Админ
От: Русе


R410a - дозареждане
климатик работещ с фреон r410 при загуба на малко количество фреон може ли да се дозареди или трябва да се източи целия и наново да се пълни
daisekai
Зависи от климатика и от количеството

Всичко записи: 11375 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 09 Март, 2010 - 19:26:35
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Фреон R410A - характеристика [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0368 ]   [ Gzipped ]