|
Завишена консумация в режим отопление |
|
|
|
|
|
|
Здравейте! Става дума за нов климатик 23000BTU термопомпа, монтиран днес. В режим отопление консумацията варира от 11А. до 15,5 Ампера при номинал 11,7А. Вентилатора на външното тяло изключва при 30 атм. и включва при 25атм. Зареден е заводски на R407 и не е дозареждан. Няма платка и датчик на външното тяло.
Температура на изходящия въздух в режим отопление е 52- 57 градуса. На охлаждане работи нормално с нормален ток и налягане. Направи ми впечатление, че и на охлаждане спира външния вентилатор. Според мен за да не замръзне изпарителя.
Имам някакви идеи, които ще проверя утре, но Ви моля да кажете къде е проблема според вас? ___________________________________________________________________ Чисто нов е. Аз съм го извадил от кашона. Възможно е заводски да е презареден и утре ще му измеря фреона, но ме притеснява работата на вентилатора. При налягане над22атм. компресора се товари и започва да работи по-шумно.
Куриоза е, че това е климатика, който монтирахме в моя сервиз. ___________________________________________________________________ Мислих си и аз за датчика на вътрешното тяло. Тръбния път е около 1,5м. По надпис фреона е 1,6кг и утре ще правя опити със зареждането. |
|
Всичко записи: 184 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 27 Ноември, 2006 - 20:03:28 |
|
|
|
|
|
|
Може да са го презаредили в завода, или да е свален отнякъде. Или да е наклонен при транспорт. ____________________________________________________ Щом няма платка на външното тяло значи вентилатора се управлява от датчика на тръбата на вътрешното тяло и то не загрява достатъчно . Или датчикът на тръбата си е занижил параметрите. |
|
Всичко записи: 12527 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 27 Ноември, 2006 - 21:22:19 |
|
|
|
|
|
|
Да не е много малко разтоянието между двете тела и тръбите да са много къси. Опитай да събереш фреона и го зареди с 2 кг например и виж пак налягането и тока.
Упс ми аз скоро отварях една 18-ка , фреона и беше 1.5 кг. |
|
Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 27 Ноември, 2006 - 22:07:43 |
|
|
|
plm
Участник От: Варна
|
|
|
|
Тръбния път е около 1,5м. | Не казвам, че точно това е причината, но тръбния път ми се вижда малко къс. Особенно за 23-ка. Интересно какво пише в спецификацията за тръбния път. |
|
Всичко записи: 68 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 28 Ноември, 2006 - 17:56:41 |
|
|
|
|
|
|
Мисля, че по-скоро е датчика на топлообменника на вътрешното тяло, или не контактува добре или не е с необходимите параметри. 30 атм. е доста височко налягане за изключване на външния вентилатор.
|
|
Всичко записи: 99 : Дата на рег-ция: Окт. 2006 : Отправено: 28 Ноември, 2006 - 19:42:45 |
|
|
|
|
|
|
Да не е частично запушен топлообменника на вътрешното тяло. Можеш ли да прецениш на пипане дали се затопля равномерно и от горе , където може би е датчика и отдолу.
Направи проба, пусни климатика на студено и провери дали не се заскрежават някои от тръбите на топлообменника на вътрешното тяло. |
|
Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 28 Ноември, 2006 - 22:13:45 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Климатика си е перфектен и работи перфектно. На 407 работят на по високо налягане от колкото на 22 и е нормално да включва и изключва на толкова атмосфери. За ампеража,нормално е максималния ампераж да достига до 50% над номиналния. Гадното е че 407 е гаден аз лично не бих си сложил такъв, по добре на 22 или 410. На студено перката изключва защото пада температурата на изпарение ,в резултат на външната температура,ако е лятно време и перката спира ,това е в резултат на липса на фреон или замарсен вътрешен топлообменик. ЧЕСТИТА ПРЕДОБИВКА |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 29 Ноември, 2006 - 03:09:15 |
|
|
|
|
|
|
Ето и нещата, които проверихме и елиминирахме: Работен кондензатор - нормален. Нормална проходимост на тръбите и вътрешното тяло. Фреон - нормално зареден в завода, но и с 200гр. по-малко работи по същия начин.
Малко статистика: На охлаждане работи на 11.4А при номинал 10,..
Номинал при отопление - 11,8А Стартира на 8,5А и качва налягането и тока 15атм. - 11,..А; компресора започва да работи по-шумно 20атм. - 13,..А 25атм. - 14,..А 30атм. - стига до 16,2А; вентилатора спира 25,5атм. - 14,5А; тръгва вентилатора Май станаха много цифрите........
Гадното е че 407 е гаден аз лично не ви си сложил такъв, по добре на 22 или 410. | Реших, че няма да има пропуск, за да се притеснявам от R407С иначе и аз не го харесвам. |
|
Всичко записи: 184 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 29 Ноември, 2006 - 21:03:17 |
|
|
|