|
Високо налягане в режим отопление |
|
|
|
criss
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
Привет на всички знаещи.Имам следният проблем с климатик ИКЕДА АСU-12HR с фреон R-22 налягане на "студено"- 4 bar /стабилно/ налягане на "топло"- варира между 24 и 28 bar при външна температура 12 грС Нормална ли е това и не товари ли опасно компресора? |
|
Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 01 Декември, 2006 - 16:42:04 |
|
|
|
|
|
|
Вентилатора работи ли ? Измихте ли външното тяло ? |
|
Всичко записи: 12512 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 01 Декември, 2006 - 17:32:20 |
|
|
|
|
|
|
При 25 bar трябва да спре външния вентилатор. Измери количеството фреон. При тази външна температура и на "студено" е високо налягането. Измери тока на компресора. За идеи прочети и моята тема http://www.tehcomservis.com/forum/topic.php?forum=2&topic=69 за General Electric AC123, там колегите дадоха много съвети, които касаят и теб. |
|
Всичко записи: 184 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 01 Декември, 2006 - 19:29:39 |
|
|
|
|
|
|
Я не ги слушай какво ти говорят явно е че не разбират много от климатици. Нормално ти е налягането те тия икедни са малко измислени ама така е добре. Като застудее ще клекне и налягането 99% го знам. |
|
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Нлягането е в рамките на нормалното , дали се товари или не ще съдеш по ампеража, обикновено стойностите са изписани на самия климатик има номинален и максимален ампераж. Когато се товари започва да грее и топлинната защита изключва. Климатик много трудно се презарежда , трябва нарочно да го презареждаш в течна фаза за да поеме повече. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 02 Декември, 2006 - 04:38:33 |
|
|
|
criss
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
Благодаря на всички за отговорите.Сега и аз ще отговарям: Вентилатора работи до 26bar външно и вътрешно тяло идеално почистени тока на компресора е в нормите на производителя колко са измислени не зная,но за три години имам монтирани над 20 бройки и тази е първата, която прави номера. за товаренето и аз имам чувство, че на моменти товари, но не изключва , повече от 28bar не вдига, ампеража се покачва съвсем леко, но агрегата става доста по-шумен. |
|
Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 03 Декември, 2006 - 15:56:39 |
|
|
|
|
|
|
Провери на местата където е възможно тръбите да бъдат пречупени. Провери и на табелката на климатика за мах. налягане,защото от мой колега на кл.Елит знам че те работят на по високо налягане и съответно изходящия въздух на вътрешното тяло е по горещ .Възможно е да е в нормите и друго за което се сещам погледни и турбината на вътрешното тяло да не е замърсена . |
|
Всичко записи: 13 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 04 Декември, 2006 - 23:43:20 |
|
|
|
criss
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
Тръбният път е наред/иначе щеше да изпусне фреона/,информация за наляганията на тези клими не съм успял да открия до сега. Температура на изходящия поток при зададени 25гр.=48гр./съвсем приемлива/,външно и вътрешно тяло,както казах - идеално почистени. Притесняват ме скоковете в ампеража - от 5.2А до 7,5А. |
|
Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 05 Декември, 2006 - 09:38:58 |
|
|
|
|
|
|
Не е задължително когато тръбите са пречупени да изпуска фреона обикновенно дебелата тръба се пречупва на остри завои или когато е прекалено тънкостенна от оргиналните китове. Намалява се сечението на тръбата и от там имаш по високо налягане в тръбите а във вътрешното тяло по ниско провери там където има чупки. |
|
Всичко записи: 13 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 05 Декември, 2006 - 14:58:24 |
|
|
|
criss
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
Това което казваш е вярно,но монтажите и поддръжката са мои, така че внимавам с "чупките" Проблема май ще се окаже в четирипътника - утре ще го лекувам. |
|
Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 06 Декември, 2006 - 16:22:52 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Стига си се претеснявал , нищо му няма,най много да изгори компресора , с това няма да свърши света. Ампеража е нормален, номиналния ампераж е осреднена стоиност , това което мислиш че е пусков ампераж е максимален ампераж и ампеража ти е в граници. Ако има някакав проблем , не в ЧЕК винтила, провери тръбния датчик на вътрешното тяло или кондензатора да не си е намалил капацитета. За това време дето се занимаваш с него,колко ремонта или монтажа щеше да направиш? С ПАРИТЕ СИГУРНО ЩЕШЕ ДА СИ КУПИШ МНОГО НЕЩА............................. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 07 Декември, 2006 - 06:10:59 |
|
|
|
criss
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
Даже и нов компресор нали Оказа се бобината на четирипътния, смених я и всичко си дойде на местото - тоци, налягания, че и по ракия пихме с чорбаджията |
|
Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 07 Декември, 2006 - 09:14:42 |
|
|
|
|
|
|
Каде е логиката дай някакво разяснение.От бобината на чека да се товари компресора??? |
|
Всичко записи: 13 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 07 Декември, 2006 - 10:12:53 |
|
|
|
|
|
|
Добре де , ако е бобината на четирипътния вентил, как въобще ще пуснеш клматика на топло. В този случай просто не можеш да нагрееш вътрешното тяло, което значи че няма да завърти и вентилатор и т.н. симптоми , кото не бяха споменати в началото. |
|
Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 07 Декември, 2006 - 14:47:50 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
ДА ТИ МЯЗАМЕ НА БАЛЪЦИ ? АКО ТОВА Е ВЯРНО , ЩЕ СИ СМЕНЯ ПРОФЕСИЯТА. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 07 Декември, 2006 - 21:28:20 |
|
|
|
criss
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
"Умрените коне ги убиват нали".Сигурно сте го гледали този филм,та и при мене се получи горе-долу същата ситуация. Някой някъде да е видял написано,че машината не върви на топло И аз се видях в чудо от заиграването на налягането и понеже тази марка по-специално 12-ките страдат от бобини на ЧЕК-а,реших да я замеря.Резултат: - ЧЕК-а на пръв поглед работи,цъка, прехвърля и т.н. - на "студено" както писах всичко е точно - на "топло"обаче какво става-не отваря напълно ЧЕК-а, а какво се получава вие сами можете да си отговорите Смених бобината,нови замервания и всичко е ОК miro , имало е много моменти, когато съм си задавал въпроса "Абе аз ли съм най-големия балък", но след време разбирам,че не е така.Не съм в този форум за да се кодоша с колеги
Извинявам се за дългото писание, но както казах и при мене има моменти в които искам да си сменя професията. Точно днес е един от тях- при нас е страшна мъгла и от сутринта подпалиха телефоните цял ден ще се обикаля. Лек и приятен ден на всички |
|
Всичко записи: 31 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 08 Декември, 2006 - 08:36:19 |
|
|
|