Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик Nordstar KFR-35AW - не ­ топли


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Здравейте колеги. Някой може ли да даде идея за 2 еднакви климатика Нордстар, конвенционални, на 410. И двете машини на охлаждане, свалят едната на 6 другата на 7 бара, на топло си вдигат налягане и гайките веднага загряват. При сатурация 45-50 градуса, на изхода от компресора са около 60-65 градуса, обаче вътре топленето е много слабо, почти никакво. На охлаждане обаче машините работят доста добре. Аз първо си мислех липса на фреон, ама и на двете търсехме някъде да е омазнено, никъде нищо. Гайките чисти. Някой да има опит с тези щайги? Това са KFR-35AW или нещо такова. Произхода е малко съмнителен, според собствениците, но уж били ги платили за нови. Благодаря предварително.
________________________________________________________
Турбината не е затлачена. Филтрите са чисти, питите са чисти, вентилаторите бачкат. Стана ми интересно, но преди малко се сетих, дали е възможно ако вентилатора на външното тяло върти постоянно, от това да не топли? Май докато го мъдрихме, не си спомням да са спирали. Инъче охлаждат добре, там няма проблем. Вие какво ще кажете. Системите са конвенционални на 410.



Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 20 Май, 2009 - 17:09:30
Bat Lyubo



Постоянен участник
От: Русе


Ако навън вентилатора не върти ,то тогава му падат градусите на кондензация и по-не топли. Не разбрах на топло не духа вътре или духа слабо. Виж където е тръбният датчик дали загрява тръбата.

Всичко записи: 377 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 22 Май, 2009 - 06:24:13
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Единия духа топло, ама слаба работа, пък другия съвсем не се усеща топлото. На охлждане първия прави 6 бара, втория 7. Дори и да има липса на фреон няма да е голяма, а и няма видими следи за липса на фреон. 100% няма прегънати тръби.
Тръбния датчик каква роля играе? Компресора не спира да бачка.

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 22 Май, 2009 - 09:14:33
lichkata


Редовен участник
От: Горна Оряховица
ICQ

ако си техник ще знаеш каква роля играе датчика
________________________________________________________________
Заредете ги на везна и проверете за пречупени тръби.Тези нордстар са чиго,а чиго и циганин не работят.

Всичко записи: 139 : Дата на рег-ция: Февр. 2006 : Отправено: 22 Май, 2009 - 09:55:07
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


ако си техник ще знаеш каква роля играе датчика
Аааа, датчика следи за температурата на кондензация или изпарение, според зависи от режима.
Мисълта ми беше, че според мен няма връзка датчика, след като компресора работи и вдига налягане и не е инверторен.
Забравих да споне, че тока е около 3А при 4.2А дадени на капака.Не знам обаче колко може да се вярва на клещите ми обаче, щот са от 20 лв.
_______________________________________________________________
на топло какво налягането е около 32-35 бара

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 22 Май, 2009 - 11:16:05
аб



Редовен участник
От: Варна


и не спира вентилатора вънка в тая жега така ли не се вързват нещата нещо

между другото нордстарчетата бачкат иначе доста добре
да не би външните топлообменици да са затлачени

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 23 Май, 2009 - 09:27:44
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Аз зимата при около 10* ги бях видял колко топлят. Сега преди няколко дена ходех с уредите да видя обстойно какво става. Не мислех, че е фреон щото никъде и на 2-та климатика няма мазно, и започнах да търся под вола теле май.
___________________________________________________________________
Сагата продължава, вътрешни и външни топлообменници външно изглеждат добре, добавихме малко (120 гр.) фреон, вдигнаха се и ниското (9-10 бара) на охлаждане и високото (36-40 бара) на топло. Прави студено, ама топло много слабо. После източихме, малко да видим пък да не е бил много - нищо. Източихме всичко, заредихме по везна (1000 гр. от 1050 гр. по табела), пак същата изтория. Почнах да се чудя, дали пък няма във вътрешното тяло някъде запушване. Интересното е, че са 2 климатика, еднакви с еднакви симптоми. Давайте акъл, че нямам идея вече.
Накрая, ще се вбеся и ще ги натъпча с Ф22, на око, ще им набия два шута и ще почнат да топлят.

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 04 Юни, 2009 - 14:00:59
Bat Lyubo



Постоянен участник
От: Русе


Не срещнах да си писал самият топлообменник дали затопля на режим отопление или не. Ако не затопля и крановете ако са студени, провери за запушена капилярка след чек вентила.

Всичко записи: 377 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 05 Юни, 2009 - 08:38:00
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Климатик 1: Топли малко, като отворих вътрешното е чисто външно, и някои от тръбите са горещи други не достатъчно т.е. има голяма разлика в температурите, в тази жега духа около 38-40 а знаете че това е много слабо, за налягането писах, заварки няма, тръбен път 0.5 метра без абсолютно никакви чупки - директно.

Климатик 2: Нямам нещо ново за него тей като се занимавах основно с първия, но и важно че той изобщо не духа топло, но пък си охлажда добре и май е на заварки. Тръбен път около 2.5 м със 2х90* згъвки като според мен са направени сравнително кадърно, но проверих за гайки презизолацията - почти съм сигурен че нямаше. Параметрите на налягане са в норма.


Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 06 Юни, 2009 - 00:59:07
аб



Редовен участник
От: Варна


1 има вероятност да е наблъскал вътрешното тяло с масло по принцип тръбния път е прекалено къс а и явно няма маслен трап- пробваи многократно да пуснеш и да сабереш фреона на вътрешното

2 ако е на заварка провери я какво ти остава

аз съм слагал бая нордстарчета много добре си работят по принцип никакви оплаквания нямам да чукна на дърво

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 06 Юни, 2009 - 09:10:31
fujitsu



Постоянен участник


Вътрешната пита равномерно ли се стопля във всичките си части на пипане с ръка? Ако не, цъкни http://www.tehcomservis.com/forum/topic.php?forum=2&topic=743
добавихме малко (120 гр.) фреон, вдигнаха се и ниското (9-10 бара) на охлаждане и високото (36-40 бара) на топло
Вентилатора върти ли постоянно и при достигнати 40 бара?

Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 06 Юни, 2009 - 09:24:46
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


При достигане на 40бара, перката спира, докато свали на 30 и няколко. Абе свалям ги, и после ще пиша пак като видим какво става вътре.

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 08 Юни, 2009 - 08:47:12
ledenia123



Нов участник
От: София


тръбния път на машините е много къс за R410
минимума при този фреон е 3 метра може и да е вкарал малко повече масло във вътрешното при този тръбен път
свали вътрешното и го продухай с азот и пак пробвай

Всичко записи: 37 : Дата на рег-ция: Юни 2009 : Отправено: 10 Юни, 2009 - 19:49:17
p1



Постоянен участник
От: Сливен


това изискване си е само на ПАНАСОНИК.а и 50см.не са толкова фатални.за да хвърли повече масло значи има други проблеми и нямаше да му работят и на студено.ако само едната му правеше номера да кажем че има проблем ама те и двете.по вероятно е тези машинки да са правени за друг климат

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 10 Юни, 2009 - 20:01:13
ledenia123



Нов участник
От: София


какво те навежда на мисълта че не са за нашия климат
преди години бяха вкарали една партида такива на даикин но те бяха с други симптоми работи малко и спира независимо на какъв режим си го пуснал а при него работят на охлаждане.
По принцип от практика знам че тръбния път при която и да е марка на R410 трябва да е около 3 м иначе започва да залива компресора и скасяваш живота на машината

Всичко записи: 37 : Дата на рег-ция: Юни 2009 : Отправено: 10 Юни, 2009 - 20:27:59
p1



Постоянен участник
От: Сливен


при него работят на охлаждане
учудваш ме колега.всички знаем че всеки един климатик дори и най големия боклук работи перфектно на охлаждане.когато се прехвърли на отопление тогава се разбира дали инжинера който го е смятал е посещавал редовно учебните си часове.това че един климатик работи на студено не е гаранция че същия ще топли

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 10 Юни, 2009 - 20:42:51
аб



Редовен участник
От: Варна


тръбния път на машините е много къс за R410

и аз съм на това мнение и не само за 410 а и за всички останали фреони аз слагам минимум 1.5м .
има хора доста пестеливи в използваните матеряли достоини за темата ''куриози при ремонта'' което не е добра реклама

(Добавено)
още повече нордстара по принцип е с кит 3 м оставил си е за още 5 монтажа завалиата

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 11 Юни, 2009 - 09:27:26
iliya


Участник


Следя темата с интерес защото имам една машина с подобни проблеми и ми трови живота но тя е с нормален тръбен път. Сега по темата , искам да си изкажа мнението за тръбния тът. Работя в един голям къмпинг с над 900 бунгала които са климатизирани с най евтиното което се намира на пазара. Имам приблизително 250 машини на R22 които работят седма година , R407 500 парчета пета година и около 150 на R410 втора година. На всички тръбния път е между 15-40 см. В същото време имам и около 200 различни машини които са по администрации , дирекции, ристоранти, рецепция,конферентни зали,офиси,дискотеки, две „хотелчета“ и не се сещам оше къде които повечето са с нормален тъбен път. Използват се и в двата режима и не съм забелязал тия които са с къс тръбен път да имат някаква аномалия.
ПП.От всичките само някалко са инвертори ако има значение.

Всичко записи: 74 : Дата на рег-ция: Юни 2007 : Отправено: 13 Юни, 2009 - 23:12:07
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Смъкнахме климатик 2 (тоз дето съвсем пък не топли), прибрахме го в сервиза, закачихме с 0.5 м тръба НЕизолирана едно под друго пускаме и след 2-3 мин, вече духа 45-46 гр. . Продухахме го с азот за всеки случай, и утре ще ходим да го връщаме и да проверим тръбите по-обстойно. Тръбите от където го разкачихме, са си на гайки културно сложени, така че малко ме съмнява там да има проблем. Утре пак ще пиша да видим какво ще стане.
__________________________________________________________
Продухахме ги ама мъжката с азот, и вече работят добре. Ще видим до кога.

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 17 Юни, 2009 - 18:06:08
kolyo



Админ
От: Русе


климатик NORDSTAR KFR-35AW ­ - грешка Е5
климатика е NORDSTAR KFR-35 AW работи 24 часа и изписва грешка Е5 на дисплея.
Зареден с 410 на везна ,почистен....... побърках се вече да търся за този модел кодове за грешки.
Ако има някой грешки за този модел моля да помогне.
kaneff

Всичко записи: 11427 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 28 Септември, 2012 - 21:56:56
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик Nordstar KFR-35AW - не ­ топли [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0195 ]   [ Gzipped ]