Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

климатик RENO RAC 12R7 - фреон


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 Колко фреон събира ?
Aleksandars



Редовен участник
От: Пловдив


Вчера монтирах гореспоменатия климатик, който се оказа поредната китайска измишльотина - на кашона пише R410, в последствие се оказва, че изобщо не е на 410 - просто крановете му бяха за 22....Всичко това ме навежда, че са му лепнали лепенки за да могат да го вкарат в България. Опитах се да си представя на какво прилича, но изглежда, някой е вкарал малко идея в дизайна и не успях. След монтажа, се оказа, че машината няма достатъчно фреон. Така сега се опитвам да намеря някакво информация за подобен климатик за да преценя какво да правя с фреона. Иначе параметрите са му - охлаждане 3.5 kW, консумация 1160 W, отопление 3.5 kW, консумация 1090 W - отново данни на които не вярвам. Ако някой се е сблъсквал с подобен боклук, моля да сподели...Но като гледам, ще го зареждам по манометри...

Всичко записи: 175 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 10 Юли, 2009 - 08:20:25
kayo


Редовен участник
От: Пазарджик


Всички климатици от GALANZ са с кранове за R22 и все пак фреона в тях е такъв какъвто е отбелязан на етикета. И как прецени, че фреона е малко?

Всичко записи: 113 : Дата на рег-ция: Май 2008 : Отправено: 11 Юли, 2009 - 00:52:52
hladnia



Редовен участник


на кашона пише R410, в последствие се оказва, че изобщо не е на 410 - просто крановете му бяха за 22
Да възможно е лепенка за внос НО не пишеш какво налягане отчиташ .
1.След отворени кранове ,околна температура , налягане в Bar.
2.Отчетено налягане след 10-15 минути за да влезе климатика във режим.
Прилагам таблица за разлика във наляганията R22-R410 успех във изследванията
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2034/26611024814252011451247290468L8f4cVR2LQAFA0reSMhL.BMP

att-4a5829888ca0eR22.gif


Всичко записи: 237 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 11 Юли, 2009 - 08:35:10
Aleksandars



Редовен участник
От: Пловдив


След като му закачих манометрите, след около 3-4 минути работа на машината при 29° външна и вътрешна температура, манометрите отчетоха 2 бара налягане и крана на тънката тръба замръзна. Нарочно го оставих да поработи още известно време. След около 15 минути работа, климатика спря и отчете грешка Е2 (грешка която незнаех, но предполагам е заради малкото количество фреон). След рестартиране, отново тръгна и проверих налягането в режим отопление, макар, че температурната разлика не беше голяма, успях да излъжа машината да се "понапъне" - манометрите отчетоха 18 бара налягане. Тези стойности, отново ме наведоха на мисълта, че машината не е пълна с 410, а с 22. Отново го пуснах на студено и ме вкарах фреон докато отпусна замръзналия кран - налягането се нормализира до 4.5 бара и естествено изпарителя взе да кондензира влага - нещо което преди не се наблюдаваше. За съжаление, не носех с мен термометър за да премеря изходящия въздух, но по моя преценка мисля, че беше нормална - разбира се, това е субективно. Оставих машината да работи и налягането се нормализира, двата крана вече бяха нормално студени и кондензираха. Гореспоменатата грешка вече не се появи така че, май се оказа, че машината е на 22...измамата се потвърди!

Всичко записи: 175 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 11 Юли, 2009 - 09:46:45
hladnia



Редовен участник


Но като гледам, ще го зареждам по манометри...
Проблема с точното количество фреон в всички (не) работещи климатици понякога малко се преекспонира и много монтажници на климатици в случай на проблем правят първо това нещо - доливат фреон. Тази ситуация малко прилича на някой от лекарите преди 100 години: дават асперин, ако се оправи болния оправи, ако не ще видим какво ще правим. Всъщност един от най добрите методи за установяване дали климатика е в режим е да се измери тока който консумира и налягането на фреона. След отчитаненот на тези две стойностти опитния монтажник на климатици лесно може да установи дали климатика е в режим предвиден от производителя. Съществуват и уреди които могат да определят точно каква мощност отдават или отнемат климатиците, но те са с доста високи цени и рядко, някой монтажник на климатици инвестира в тях.
http://www.heatme.info/cop.html

Всичко записи: 237 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 12 Юли, 2009 - 11:05:40
miro


Редовен участник


Aleksandars , Браво
Много ясно че е на R22 , ако беше на R407 щеше да бъде обозначено.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 13 Юли, 2009 - 06:47:50
Aleksandars



Редовен участник
От: Пловдив


20 дена след монтажа на това "чудо" имам нов проблем с него....Сега пък и двата крана замръзват и машината спира и отчита отново грешка Е2...До вчера е работил без проблем, по думите на собственика. В понеделник ще ходя да го видя, но преди това искам да се консултирам с Вас. Благодаря за вниманието което ми отделяте.

Всичко записи: 175 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 01 Август, 2009 - 12:25:53
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » климатик RENO RAC 12R7 - фреон [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0224 ]   [ Gzipped ]