Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик OSAKA CH-09-BP/D - ­ грешка E5


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 Мига 5 пъти
аб



Редовен участник
От: Варна


OSAKA CH-09-BP/D INVERTER дава грешка
Мига 5 пъти през 4-5 секунди - ту работи, ту не работи.
Някаква диагностика има ли ? Откъде да взема за този модел CH-09-BP/D
Турбината върти , дачиците са наред
_______________________________________________________________
DEFECTIC ELECTRONIC CONTROL pc-BORD IP - не знам дали го пиша правилно
Има ли вероятност от запушена капилярка

Дали има смисъл да го мъча при това положение ?

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 10 Януари, 2009 - 18:40:46
СТОЯН


Постоянен участник
От: Бургас


5-пъти-претоварване външно тяло вероятно IPM или комресор
Трябва да видиш във външното какво свети на платката
________________________________________________________
На външната платка има три лампички.Едната трябва да мига след като даде на авария.Кажи колко пъти мига.
________________________________________________________
Хубаво е някои да го види.Няма смисъл да го мъчиш.

Всичко записи: 255 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 10 Януари, 2009 - 19:07:37
leopold


Нов участник


Климатик OSAKA CH-09-BP/D - Блокира при отопление
Здравейте, Имам 2 еднакви инверторни климатика Осака CH-09-BP/D , ползвам ги за отопление предимно. Единя работи нормално , другия блокира в режим на отопление. Блокирането се израява в следното: поставен е на температура примерно 24C климатика работи нормално около 2-3 часа и след това вътрешното тяло породължава да работи ( върти перката ) и вече започва да работи като вентилатор. Външното тяло не работи въобще.
Идваха техници и изразиха мнение че проблема е в управляващата платка или по точно в процесора, и обясниха че не могат да ми помогнат и ми предложиха нов климатик. Тъй като климатиците не са в гаранция реших да му подменя частите по електрониката от другия климатик който работи. измерих датчиците за външна и вътрешна температура и те са еднакви и на 2-та. Сложих от работещия климатик платката с процесора на блокиращия и той отново заработи 2-3 часа и блокира. Уж неработещата платка сложих на работещия климатик и всичко е ОК.
Започвам да си мисля че проблема е в бубината или четирипътния вентил.
Може ли някой да ми даде съвет или телефони на техници който се занимават с такива климатици в София и евентуално колко ще струва ремонта.
Звънях на представителя на Осака в София и от там ми отказаха под предлог че нямали време и бил извън гаранционен.
Може ли някой да ми помогне спешно понеже това е климатика на децата в стаята и е доста студено.
Благодаря предварително
__________________________________________________________
Вътрешните платки съм разменил и проблема остава на "болния" климатик
__________________________________________________________
какво точно има във външното тяло. До момента знам че има бобина която включва четирипътния вентил ( може и да бъркам ), компресор и перка.
Климатика е инверторен и не съм наясно какво има още там .

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 19 Октомври, 2009 - 15:55:40
kolyo



Админ
От: Русе


Значи проблема е във външните платки, или датчици
__________________________________________________________
Като свалиш горния капак ще разбереш

Всичко записи: 12512 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 19 Октомври, 2009 - 18:29:54
leopold


Нов участник


Разглобих горния капак, ориентирах се по схемата, включих бобината дирекно на 220V сработи и външното тяло заработи. Върнах обратно нещата и включих климатика, за момента работи и го чакам да забие.
Между временно някакви идей какво още да проверя?

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 19 Октомври, 2009 - 20:21:33
clima


Участник
От: Благоевград


грешките са написани на металния капак вдясно от филтрите който скрива жиците

Всичко записи: 87 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 21:48:05
Гост


ОТСТРАНЕН


Климатик OSAKA CH-09-BP/D - грешка E7
Тръгва и след минута спира. Процесът се повтаря. Компресорът тръгва и охлажда или затопля, но спира.
Диодът на вътрешното тяло мига 7 пъти - грешка в платката на външното тяло?
Какво може да е? Замърсена пита?

Тръгва нормално, заработва конпресорът. Докато той работи вън мига най-долното от трите светодиодчета и свети единичното (вероятно е - има мрежа).
След известно време (около минута), за момент премигват и трите диодчета, след това почва да премигва и най-горното светодиодче. Компресорът се изключва, остава да мига само най-горния светодиод (8 пъти, но само един път) и той угасва заедно с мрежовия. След 1-2 минути всичко се повтаря. Изключва някаква защита?

Компресорът развърта и заработва, но не достига максималните си обороти.
Иначе се превключва на топлене и охлаждане.

Как да проверя компресора дали е в ред?
Колко е съпротивлението на датчика му при 25, 30 градуса?

Отправено: 19 Юли, 2010 - 16:02:29
СТОЯН


Постоянен участник
От: Бургас


При 28 градуса замерих 9 килоома.

Всичко записи: 255 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 23 Юли, 2010 - 07:33:17
Гост


ОТСТРАНЕН


Днес и аз, при 28 градуса, измерих датчика на компресора. Показа ми 42-43 кОма.

Машината е на 4-5 години (от първите) - не е гаранционна. Цените на Еко-клима са за компресора 280 лв. за платката на външното тяло - 125 лв. - нови и без ДДС.
Платката ще я ремонтират - цената като стане ще я обявя.

Проверих преди това (никак не ми се даваха пари за неща които мога да си свърша сам):
- датчиците на външното тяло - бях в нормите;
- наличието на фреон (замерване в статично положение с манометър);
- компресора - показа еднакво съпротивление на намотките и отлична изолация между тях и корпуса. Докато работеше, че чувстваше (ръката ни беше на него), че набира обороти;
- IPM-a. Даваше еднакви съпротивления на изводите към компресора и еднакви напрежения на празен ход и под товар (компресора) - отпаднаха съмненията за повреда в него;
- двата кондензатора: на токоизправителя (с по-големия капацитет) и филтриращия - изправни.
Свалих целия електронен блок (4 винта и разкачане на захранващия кабел от вътрешното тяло) на външното тяло и направих оглед и елементарни замервания на диоди и резистори - не открих нищо нередно. Остана съмнението за платката на външното тяло, както показваше и мигането (7 пъти на вътрешното тяло и 8 пъти на външното тяло - не правилен обмен на информация м-у двете тела).

При всичките си действия се ръководех от алгоритмите дадени в този сайт:
http://www.fixya.com/support/p92294-mitsubishi_msz12un_air_conditioner/manual-21453/
Не съвпада топологията на платките и има някои различия в принципните схеми, но всичко останало е много полезно.

Майсторите от Еко-клима повториха всичко което бях направил и измериха вътрешните два датчика, след което взеха блока за ремонт.

Днес, 16.10.10 епопеята приключи. Върнаха ми ремонтиран електронен блока на външното тяло и го монтираха. Машината тръгна. Стойност на диагностика, демонтаж, ремонт в Бургас, монтаж на блока - 80 лв. Според мен е сменена паметта на външната платка.

Отправено: 09 Август, 2010 - 20:44:17
СТОЯН


Постоянен участник
От: Бургас


Климатик OSAKA CH 09 BP/D
Доста е стар, но иначе работи много добре. Проблемът почна при едно спиране на тока. След това не можеше да тръгне или тръгваше 5-6 минути след като се включи в контакта. Постепенно започна и да спира по време на работа. Спира по различен начин. Веднъж спре и прибере лувъра, все едно е спрян от дистанционното, но друг път спре с неприбиращ се лувър – все едно е изваден от контакта.
Свалих платката на захранването и без да пипам нещо по нея, след като я върнах, тръгна и работи 5-6 дена. Помислих, че е някакъв лош контакт, но после пак почна със спирането, докато спря окончателно. Оказа се малката платка, разположена вертикално върху голямата – някакво импулсно захранване – смених един изгорял диод и два дефектни електролитни кондензатора на него и тръгна, но пак изгоря диода. Отново го смених и сега вече всеки път тръгва, но след около 1-2 минути, щом включи релето на външното тяло /предполагам включва компресора/, веднага климатика изключва. Може да се пусне без проблем веднага, но пак при стартиране на външното тяло се изключва и прибира лувъра.
При спрял климатик на импулсното си има 300 волта на входа и 11 волта на изхода. Не знам защо не е 12, а 11 волта, но едва ли това е проблема.
Какво да търся да проверя за евентуална повреда – дали се задейства някаква защита или има нещо друго дефектно, за да гори често и импулсното захранване.
Стоян Банчев

Не знам защо не е 12, а 11 волта
Трябва да е поне 13 волта. Все пак погледни и външното тяло.
На външната платка има три лампички.Едната трябва да мига след като даде на авария.
Кажи колко пъти мига.

Всичко записи: 255 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 14 Ноември, 2015 - 17:03:47
teacher


Нов участник


По отношение изключващия се Климатик OSAKA CH 09 BP/D все пак се оказа малката платка на импулсното захранване. Послушах адаша Стоян и отначало я свалих и присадих едно импулсно захранване от адаптор за 12 волта, като го включих преди изправителните диоди на голямата платка. След като така работи перфектно 3 дни, се заех със самата платка на импулсното. Смених интегралната схема TOP 221. За всеки случай смених и един диод SR 106, койго го бях заменял с обикновен изпревителен диод, а се оказа от типа Шотки. След тези две промени си запоих малката платка към голямата и вече два дена работи без проблем. Явно факта, че 220 волта / след изправителната група и филтриращия кондензатор/ стават 300 волта, отива директно на интеграла, му разказва майката при честите спирания на тока. Сега мисля нещо, което да ограничи тези поразии при спиране и пускане на тока. Ако имате идеи, давайте ги .

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Ноем. 2015 : Отправено: 18 Ноември, 2015 - 14:06:24
kolyo



Админ
От: Русе


климатик Osaka CH-09-B/D
Здравейте,въпросният климатик служи вярно 11 години докато при едно спиране на тока...не тръгна повече.
След консултация с техник се оказа захранваща платка, дойде и я смени, климатика тръгна но след няколко часа си спря безпричинно, и оттогава си спира когато си иска.Понякога работи с дни, друг път спира по 100 пъти на ден, при разговор по телефона с въпросният майстор ми каза че повече не можело да се направи.
Има ли спасение и изобщо има ли някакви нормални части за тези машинки вече?
boby1444

Всичко записи: 12512 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 16 Декември, 2016 - 21:58:25
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик OSAKA CH-09-BP/D - ­ грешка E5 [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0459 ]   [ Gzipped ]