Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик LG LS-L 1262YL - платка


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
1115


Нов участник


Въпросния климатик го монтирах втора употреба.
Техниците го тестваха преди това и откриха "залепнало" реле на вентилатора на външната перка. Взеха го за ремонт, но понеже имало проблем с управлението на релето се наложило да го "побългарят" т.е. вързали едно 12В реле, което се управлява паралелно на четирипътния вентил.
Идеята беше климатика да се ползва за отопление само.
След монтажа и при първия пробен пуск изгоря предпазителя на платката и го възтановиха. При втори пуск се запали цялата платка и климатика отседя с месеци монтиран докато реша какво да правя. Възтанових всички повредени елементи (предпазител, IGBT транзистор, кондензатори и оптрон) и подмених ULN2004A схемата макар да беше здрава.
Климатика тръгна да топли и охлажда и мисля, че работеше добре, но без перката на външното тяло. Когато реших да я правя се оказа, че релето и е SSR реле и никой не може да ми достави. Наложи се да си направя сам, но сигнала който идваше от ULN2004A нямаше достатъчно ток за да захрани светодиод, а иначе има без товар 10В при включен компресор и 1...2В при изключен. Няма идея защо е така. Сега пуснах и аз релето (електронното което направих) към 4 пътния винтил и климатика топли вчера цял ден.

Какви аномалии забелязах и се чудя дали не са от електрониката.

1. Ако го включа да топли и после превключа да охлажада - не пали компресора с часове.
2. Вчера след 4...5 часа работа на 30 градуса се беше обледенил зверски.
3. Размразих го и пуснах на на 22 - тръгва след като го извадя от щепсела и работи някакво време и после само си седи на без включен компресор и вътрешния фан духа.
4. При всяка промяна на режимите се налага да го изключа за 5мин от контакта иначе почти винаги неще да заработи компресора.

5. През ноща не е работил, но като го пусна свети една лампа на вътрешното тяло като капка. Погледнах - външната пита е суха и не е обледенена.
6. Сега тръгна на 30 градуса и работи 4 часа - не се е обледенил.
7. Когато намаля градусите компресора спира, а вътрешния вентилатор остава да духа добезкрай.

ПРоблема явно е в електрониката.
Във вътрешното ли тяло или тази във външното тяло?
Къде мога да намеря сервизно ръководсво?
Някой имал ли е подобен проблем?

Имам и два други климатика - Дайкин.
Може ли LG да има друг начин на работа спрямо тях и затова да си мисля, че има аномалия, а то всичко да е така?
__________________________________________________________________
П.П. Климатика от 10ч до сега 13ч не се е включил макар да е настроен на 30градуса.

Всичко записи: 5 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 01 Ноември, 2009 - 09:43:01
clima


Участник
От: Благоевград


трябва да си сложиш солид стейт реле/solid state relay-ssr/където му е мястото
то управлява ВНТ с различна скорост. такова реле има на OMRON във фирма Гемамекс оод
_______________________________________________________________
по добре да дадем 5лева повече отколкото да палим некоя къща

Всичко записи: 87 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 01 Ноември, 2009 - 20:33:49
kolyo



Админ
От: Русе


http://www.tehcomservis.com/forum/topic.php?forum=2&topic=207

Всичко записи: 11469 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 01 Ноември, 2009 - 20:47:40
1115


Нов участник


Toчно по тази схема съм го направил релето.
А оригиналното си нямам идея на 5 или 12В е?
Освен това мисля, че от горе споменатата фирма (представител на Омрон) ме заявиха, че минималното количество релета е 200 и понеже няма какво да правя останалите 199 се отказах от услугите им.

Според мен в климата има нещо сбъркано по захранването - имам чувството, че "забива".....
Лошото е че днес след едно измерване гръмнах един транзистор и резистор.
Утре ще пазарувам пак части и дано да не съм го пребил за последно този климатик.
Някой има ли идея откъде да си намеря схема.

Всичко записи: 5 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 01 Ноември, 2009 - 21:41:01
kolyo



Админ
От: Русе


След като си замерил 10 волта на изводите на релето, логично е да е на 12 волта.
Съжалявам, но не намерих схема за този модел.Платката такава ли е :

att-4aee6ba52244b62YL.jpg


Всичко записи: 11469 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 07:06:36
1115


Нов участник


Някй има ли идея, двете черни жици на платката означени като НОИС1 и 2 къде да се вържат - аз съм ги закачил към земя.
Да де...ма към земя ли се връзват? Или някъде другаде?

Сега забелязах, че не си регулира оборотите на вътрешния вентилатор.
Как мислите - проблема може ли да е във вътрешната платка?

Значи проблема който е на дневен ред е, че работи и след като си спре компресора неще да запали повече. Не се и опитва.
Ако го ресетна от копчето или го изкльча за 10мин и пак работи докато си загаси компресора.
Бях го сложил на макс и работи 7...8 часа без да спре.

att-4aee88719c3cb_002.jpg


Всичко записи: 5 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 02 Ноември, 2009 - 09:21:21
kolyo



Админ
От: Русе


Климатика обескрежава ли ?
Провери ли тръбния датчик във вътрешното тяло ?

Всичко записи: 11469 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 03 Януари, 2010 - 20:38:24
1115


Нов участник


Ако обскрежаването е на външното тяло - да.
Работи и духа добре топло вътре.

Всички термодатчици ги мерих и са в норма.
Просто все едно след първото спиране на компресора и "забива".

Всичко записи: 5 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 03 Януари, 2010 - 22:16:30
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик LG LS-L 1262YL - платка [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0202 ]   [ Gzipped ]