Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Kлиматик ALASKA ALK24


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (3): [1] 2 3 » ]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 вдига 35 бара - фреон R22
fujitsu



Постоянен участник


На студено работи добре - 4,3 бара. На топло вдига 35 бара и изключва. Като спра външният вентилатор продължава да вдига налягане и изключва на 35 бара. Няма прегънати тръби. При откачането на кабела на бобината налягането пада рязко на 5 бара... моля помагайте.

Днес си поиграх малко. Откачих въшният вентилатор, налягането се вдига до25 бара; включва се турбината; налягането пада до 17 бара; турбината се изключва; налягането се покачва до 25 и пак се вкл. турбината; външното тяло се заскрежава доста бързо (при изклчен външен вентилатор); ампераж 9-10А (потабела 12А).
При включен вентилатор налягането се покачва до 34бара, 14А и след няколко секунди се изключва. Ако намеря (от къде?) чек вентил ще го сменям заедно с капилярката. Климатика е на десетина години и много ми прилича на старите CROWN
данните са от топло време - 18,19 гр. А фреона е източван и зареден на везна (първото което напавих).
вних тръбният с въздушият, но или не са еднакви, или има дрг прблем с машината. први ми впечатление, че турбината се включва в момента в който се изключи вентилатора и няколко сек. по късно машината кликсонира ...
Мисля си за тръбният е дефекен но си играя на тото като не знам колко кома е...
пробвах повече от 3 варианта, неще се оправя.

Някой има ли на представа колко кома трябва да е тръбният датчик?

Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 09 Ноември, 2009 - 13:57:24
clima


Участник
От: Благоевград


да не би да има въздух в системата

Всичко записи: 87 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 10 Ноември, 2009 - 20:18:17
turboie



Постоянен участник
От: любимец


тиа аляски не бяха ли с бърза връска и гъвкъви тръби поне 12 ска съм виждал такава
това може да е от доста работи наи добре да го источи едно по едно да прудухва с азот докато рабере дали има запушване някаде на системата
но първо с ампер клещи измери тока на компресора но това ми прилича на запущено одалжение на капилиарка което работи само на топло

Всичко записи: 308 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 10 Ноември, 2009 - 22:04:14
аб



Редовен участник
От: Варна


колеги в тоя студ 4,3 бара на студено за мене означава кило фреон повече
нали в големите жеги конвекционалните климатици на 22 работят на под 4 бара
На студено работи добре - 4,3 бара
в момента за мен е нормално 3 бара че и надоло ако става дума за конвекционален климатик
Изпуснахме доста фреон, поне да не го счупим. Лееееко затопля вътрешното и като включи турбината и веднага изключва, щото се е охладил, а налягане прави ще се пръсне.
от каде ли туи налягане
___________________________________________________________
дори и при 18-19 градуса 4,3 не е нормално
по принцип при запушена капилярка на топло налягането се повишава но пък на студено пада на около 1,5 -2 бара

четирипътен не ми се вързва
пробваи все пак го източи малко така или иначе ще го сабаряш
___________________________________________________________
замери въздушния датчик и сравни стоиностите му с тръбния
доста често се използват датчици с еднакви параметри - въздушен, тръбен и външен ако има такъв

замери температура на изходящия въздух при положение че при 25 бара е около 50 градуса теорията за датчик се подкрепя ако не отпада
__________________________________________________________
нема да е в електрониката дерта

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 17 Ноември, 2009 - 22:08:27
angel1965



Нов участник
От: Бургас


Здравейте колеги! Не бих искал да ви обърквам повече, но е твърде вероятно и да е запушена капилярката на външното тяло. Имаме съвсем пресния и горчив опит с един SAMSUNG, който работеше при подобни симптоми - вдига налягане а вътре не влиза нищо. Днес сменихме капилярката и нещата си дойдоха на мястото. Сега си работи и вдига на тези температури 22 - 23 bar налягане и температурата при лувъра е около 48-49 градуса. На фреон 22 е климатика.

Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Апр. 2009 : Отправено: 18 Ноември, 2009 - 11:28:20
vbi


Нов участник
От: Пловдив


Сложи нов чеквентил за 24-ка,нагреи и продухаи капелярите за да изгори маслото и тапата ако има такава.

Всичко записи: 34 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 18 Ноември, 2009 - 13:43:43
turboie



Постоянен участник
От: любимец


ами аз това му намекнах в самото начало да го разглобява и по точно чека с капилярката и да пише после
ама както си реши

като му испуснеш фреона, продухай го от единия и другиа кран после при включен компресор виж дали от ниското налягане дали излиза налягане после от малкия кран продухай с азот при включен четирипътен и виж дали минава през капилярката и ще усетиш дали има запущване и ако има наи добре смени целия чек вентил с капилиарката сложи нови
малко е играчка внимателно при заварката на чека с капиларите като предварително ще трябва да смачкаш от двата края с клещи и да оформиш местата на тръбичките и задалжително с сребарен припои с промазка да завариаваш

Всичко записи: 308 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 20 Ноември, 2009 - 12:02:59
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


И аз имам същия проблем с един Емерсън. Вдига налягане, пък нищо не топли. Продухвахме вътрешното с азот, ама няма ефект. Изпуснахме доста фреон, поне да не го счупим. Лееееко затопля вътрешното и като включи турбината и веднага изключва, щото се е охладил, а налягане прави ще се пръсне. Дебелата гайка става гореща.

защо замръзва дебелата тръба като е на студено, а тънката не замръзва? А и стрелката от време на време мнооого трепери. А и този го зареждахме до под 3 бара и с амперклещите, гледахме даже да е под номиналния ток. А за везна бихме го заредили и така обаче както казах, на много кофти място е.

Въпросния емерсон го смъкнахме най-после. Пускам на охлаждане, и се заскрежава едната половина на питата, другата изобщо не чува да се охлади даже. Пускам на топло, другата половина се затопля, но тази дето охлажда, не само че не топли но и даже прави конденз сякаш. Питата от дебелата тръба при газовия разпределител заскрежава само от едната страна съвсем видимо. А на топло капилярката замръзва почти веднага. При охлаждане замръзва дебелата тръба. Но интересното е, че се случва от време на време, да си замръзва нормано тънката или като е на топло едвам да вдига 15 бар (щото му изпеснах голяма част от фреона както казах поне да не счупим компресора)

att-4b07ad1bd8d52son2.jpg


Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 21 Ноември, 2009 - 09:44:38
аб



Редовен участник
От: Варна


ewgeny
1.разпояваш капилярките като им запомняш местата
2. разпъваш ги и измерваш
3.отиваш на Варна, ул. "Ал. Дякович" №45
4.сравняваш дебелината на отвора мерят,теглят, режат
5.запояваш, пълниш,пробваш
пробваи чека като го разпоиш дали се движи клапанчето и обърни внимание да не го запоиш обратно после

(Добавено)
аа до сега не съм ги запоявал със сребарен припои с обмазка пък още работят

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 21 Ноември, 2009 - 19:29:16
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Ами сложих едно друго вътрешно тяло да пробвам. Заредих го горе-долу, има подобрение, добре загрява питата но пак има още какво да се иска. Капилярката обаче, замръзва за 1 мин. Запушена ли е все пак според вас?

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 26 Ноември, 2009 - 15:00:46
аб



Редовен участник
От: Варна


ами аз бих я смнил досега, за мене е запушена

_______________________________________________________________
наи тясната част в системата е капилярката 99 процента ако ще се запушва нещо това е тя
и аз съм имал случаи в които чуждият елемент не е''заклинен'' а се движи и ту отпушва ту запушва системата

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 26 Ноември, 2009 - 19:36:28
vbi


Нов участник
От: Пловдив


Зареди го с точното количество фреон и виш тогава какъв ще е ефекта.Веднага ли вдига налягане или постепенно?каква температура издухва?Продължава ли да кликсонира и при какво налягане?Спира ли външният вентилатор и при какво налягане?Ако тръгне да работи както трябва значи проблема ти е в старото външно тяло , ако не - чек и капиляри.

Всичко записи: 34 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 26 Ноември, 2009 - 22:49:52
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Ами със неговата пита, нямаше как да го заредим на везна, щот вдига голямо налягане и не топли. С една друга писах, че загрява ама не цялата и и има още какво да се иска. Може и да не е зареден до горе, щото го заредих по манометри със чуждата пита, до към 3 бара. Неговата й махнахме газовия газовразпределител, сума ти и масло продухахме, свърши азота и сигурно още има. Сега чакам зареждане с азот. Въпроса е да го изпускам ли пак да му правя капилярката, щото ще му е за 4 път сигурно или е нормално на топло капилярката да замръзва? Според мен е нормално, все пак там имаме дроселиране, но пък на студено не замръзва?

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 27 Ноември, 2009 - 10:32:21
vbi


Нов участник
От: Пловдив


Малката капилярка работи само на топло . Чек вентила ги връзва двете последователно.
Духна ли топло и какво налягане държи? Вдига ли пак над 35 атмосвери?

Всичко записи: 34 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 27 Ноември, 2009 - 11:29:17
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Не, с чуждата пита прави към 15-20 бара и загрява добре част от вътрешното. Ама щото вече сума ти и фреон източих и зареждах, затова питам дали е нармално да заскрежава капилярката.
_________________________________________________________________
Продухвах вътрешното тяло. Доста масло излезе от там. Надявам се там да и проблема, защото и преди се е случвало.
А каква е причината според теб да замръзва дебелата тръба при охлаждане?

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 27 Ноември, 2009 - 11:53:10
vbi


Нов участник
От: Пловдив


Щом заскрежава или е малко фреона или подпушва капелярата.Ти сваля ли капилярките да ги продухваш или продуха външното тяло без да ги сваляш?Някои колеги махат чека и малката капеляра и оставят само дългата казват , че има ефект но работи на топло на по-ниско налягане.
_________________________________________________________________
Единият вариант според мен е,затлачено вътрешно тяло или запушена турбина.Тогава въздушната струя неможе да изкара студа от питата и заскрежаването избива отвън до големия кран.Другият към които и ти си се насочил е маслена тапа . Както се вижда от твоята снимка половината пита е няма.Все едно с 24-ка външно захранваш 12-ка вътрешно.

Всичко записи: 34 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 27 Ноември, 2009 - 14:52:48
аб



Редовен участник
От: Варна


при положение че вътрешното е задръстено с масло познаите от каде трябва да премине за да стане циркулация и да се завърти в режим отопление

ewgeny , препоръчвам ти да не продухваш капилярката а направо да я смениш.
не си струва ''упражнението'' да продухваш да пълниш и да установиш че няма промяна и да се чудиш пак от какво е повредата
не винаги продухването отпушва а нова капилярка около 1М не струва толкова скъпо

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 27 Ноември, 2009 - 22:44:50
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Аз ако тръгна да се занимавам с капилярката, направо ще я сменя. Има ли проблеми при разваряване на чека? Мога ли да го скапя?

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 28 Ноември, 2009 - 16:08:59
vbi


Нов участник
От: Пловдив


Разбира се че можещ.В медната тръбичка има тефлоново клапанче.При продължително надряване може да промени формата си и да блокира.При заваряване на капилярките моге да улее припой и да ги запуши.Задължително слагай мокър парцал по средата на чека за да предпазиш клапана . За по лесно работи с ниско температурен припой.

Внимавай за ПОСОКАТА.Обикновенно има стрелка.

Всичко записи: 34 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 28 Ноември, 2009 - 17:03:55
weka


Редовен участник
От: Варна
ICQ

колега тази клима май ще те побърка , ако изкаш да си спестиш всички тези тренировки смени капиляра , не слагаи чек вентил с капиляр (освем ако не е нов и ако си сигорен че няма да го унищожиш докато го заваряш) , зареждаш с 100гр по малко фреон 22 монтираш и се топлиш
______________________________________________________________
махаш чек вентила и тази капилярка която е успоредно на него , другите две ги заваряваш към крана в една обща тръба > след това пускаш компресора да продуха и да с е убедиш че не си запушил нещо , вакум зареждаш и се топлиш!!!
успех

Всичко записи: 123 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 28 Ноември, 2009 - 21:30:39
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Колко да е дълга тази капилярка? Смятам да го правя без чек-а. Всъщност от чека излизат две капилярки към външното, и отделно третата допълнителната. Или да сложа пак 2 със малко по-голяма дължина?
____________________________________________________________________
направо ще сложа нови капилярки както ме съвтева аб, че да не повтарям упражнението.
От магазина ми дадоха нова, но не са мерили дебелина на отвора.
Стандартни ли са капилярите?

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 02 Декември, 2009 - 08:54:36
аб



Редовен участник
От: Варна


не са стандартни размерите
4.сравняваш дебелината на отвора мерят,теглят, режат

Колко да е дълга тази капилярка?

2. разпъваш ги и измерваш

Всъщност от чека излизат две капилярки
и двете смени

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 02 Декември, 2009 - 16:38:35
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Ами не са мерили дебелината на отвора. Дължината я направих колкото предните, но махнах чека и успоредната му капилярка. Другата седмица ще видим какво се е получило, че сега съм извън града за няколко дена. Благодаря за помощта на всички.

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 03 Декември, 2009 - 01:03:52
fujitsu



Постоянен участник


На платката на ALASKA'та пише 18/24K VESTEL, на процесора - MC68HC908SR12C, CTBN0252. Дали може да се въведе конфигурационен код. Мисля, че нещо му е збъркана програмата на работа на този климатик. Мисля така, понеже добре работи до към 24 бара, и в момента в който трябва да изключи външният вентилатор се изключва турбината във вътрешното тяло, а външният вентилатор продължаша да работи, и от там идва високото налягане и високият ток (А).
За гимнастика му сменихме 4пътника и удължението на капиляра, без резултат.

____
въведох бина за 24 но никаква промяна
Сутринта като ходих да го мъча, като го включих в контакта не се подаде сигнал "включено захранване". диода светна чак след 10 мин и и изпиука че е включен в захранване... Турбината се включва на 25 бара, вентилаторът изключи само веднъж на 29 бара и се включи пак на 25 бар. МНого бавно достига 33 бара, от там на сетне сърце не ми даде да го чакам да качи още. Изходящ поток 52 градуса, входящ 17, ток 15 А (по табела 12.2А). какво му стана за една вечер незнам...

att-4b45b90c0612cALK.jpg


Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 06 Януари, 2010 - 18:07:10
kolyo



Админ
От: Русе


http://www.service-ruse.eu/forum/topic.php?forum=5&topic=162

Всичко записи: 11470 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 07 Януари, 2010 - 10:37:54
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Kлиматик ALASKA ALK24 [Страници (3): [1] 2 3 » ]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0221 ]   [ Gzipped ]