Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

автомобилни климатици


Форум » Други » Общи приказки [Страници (3): [1] 2 3 » ]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 модели компресори и фреон за тях
nic


Нов участник


Здравейте колеги!
Търся информация за видовете компресори на климатиците на по-популярните автомобили които се карат в България ( Opel, W, и др.).
Интересувам се с каква газ се зареждат, колко, какво е изпарението и кондензата. Моля помогнете!

Всичко записи: 16 : Дата на рег-ция: Септ. 2007 : Отправено: 18 Март, 2008 - 18:49:03
miro


Редовен участник


Вземи си аутодата nic

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 18 Март, 2008 - 22:44:55
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


Вземи си аутодата
Преди Аутодата иди в книжарницата и потърси книга за климатиците и прочети малко.
Съжалявам, че не мога да ти кажа точно заглавието, но има много неща, които ще ти бъдат от полза.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 19 Март, 2008 - 19:18:13
valio77



Нов участник
От: Варна


Дани___Д
колега можеш ли да ми кажеш откъде да си купя масла за автоклиматици,
В момента ползвам PAGове на CoolPro но ги вземам през ръка и ми сядат дебело,
Благодаря предварително!!!!

Всичко записи: 14 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 22 Юни, 2008 - 19:56:32
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


Те са си скъпи. Около 50лв е ценатаза 930мл, на която ще ги намериш, ако купуваш на дребно.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 23 Юни, 2008 - 22:49:29
ewgeny


Редовен участник
От: Варна


Здравейте, има ли някой който се занимава с автоклиматици?
Интересно ми е до колко един автоклима можге да се дозареди по манометри, дали може, и каква е причината ако не може. Мисля, че единствената пречка би била разликата в оборотите на компресора.
Какви налягания на ниско и високо трябва да има?
Аз се занимавам с домашни и централни климатизации.

Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 04 Април, 2009 - 10:26:31
modac



Супер участник
От: София


аутодата я има в замунда и то излекувана

Всичко записи: 588 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 04 Април, 2009 - 17:20:42
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


Интересно ми е до колко един автоклима можге да се дозареди по манометри, дали може, и каква е причината ако не можe
След като се занимаваш с климатици, би трябвало да знаеш, че зарерждането по манометри е непрофесионално и неточно. Изключвам големите машини с ресивер. Иначе щом има някакъв фреон в една хладилна машина, тя работи, но въпросът е в какъв режим и с какво КПД.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 05 Април, 2009 - 10:18:52
miroslavmitov


Нов участник


Интересно ми е до колко един автоклима можге да се дозареди по манометри, дали може, и каква е причината ако не може. Мисля, че единствената пречка би била разликата в оборотите на компресора.
Какви налягания на ниско и високо трябва да има?
Може, но трябва опит.
В ауто датата на някой автомобили е показано при каква външна температура какво е ниското и високото налягане.
Авто климатик се зарежда поне на 20 градуса,околна температура.
Най елементарния и най сигурния начин да се дозареди автоклиматик е следния начин;
Закачаш манометрите и следиш налягането и пускаш по малко фреон в ПАРНА ФАЗА почнели да стане дебелата,входящата тръба росна и студена спираш,през това време високото калягане трябва да е около 15 бара и ветилатора на радиатора да се е включил.Тряба да се следи количеството.
Новите клими сабират 500-700 грма и когато падне фреона с 1/3 тогава не работи нормално.Обикновено се дозарежда 200-300 грама.
По добре го презареди на ново ако не си сигорен в себеси.

Не се дозарежда по принцип че акое изпуснал ще изпусне пак ,трябва да се отстрани пропуска и тогава да се зареди с фреон и масло.

Всичко записи: 30 : Дата на рег-ция: Апр. 2006 : Отправено: 06 Април, 2009 - 21:18:03
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


Не се дозарежда по принцип че акое изпуснал ще изпусне пак ,трябва да се отстрани пропуска и тогава да се зареди с фреон и масло.
За автопарка в България (12+ години) е нормално да има някакви пропуски, които не си струва да се отстраняват, а да се дозареждат всяка година, което значи измерване и рециклиране на фреона в системата и зареждане с количеството, предписано от производителя.
За да вземеш пари от клиента е нужно да изпълниш стандартната технология. За това е редно да се снабдиш и с нужното оборудване и инструменти.
Случвало ми се е да изтегля малко над три пъти повече фреон от дозаредена кола, събираща 650 грама.
Друг случай от днес: Опел Омега - 950гр. по табела - изтеглих 600гр. а изходящата температура на въздуха при 23градуса външна беше 7 градуса, което си е съвсем нормално, но няма достатъчно охлаждане на компресора от засмуканите пари.

Колеги, моля ви, работете професионално.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 06 Април, 2009 - 22:19:28
qsen


Участник
От: Варна


Случвало ми се е да изтегля малко над три пъти повече фреон от дозаредена кола, събираща 650 грама.
Как пък тогава е работил този климатик-би следвало пресостата за високо налягане да е изключвал компресора.
Опел Омега - 950гр. по табела - изтеглих 600гр.
Тъи като работиш професионално изтегления фреон връщаш ли го отново в климатика.Ако ДА знаеш че това е непрофесионално.Ако НЕ защо тогава го изтегляш.
зарерждането по манометри е непрофесионално и неточно.
Може би старите маистори са непрофесионалисти и са зареждали на око.

Всичко записи: 86 : Дата на рег-ция: Яну. 2007 : Отправено: 06 Април, 2009 - 22:50:55
miro


Редовен участник


След като се занимаваш с климатици, би трябвало да знаеш, че зарерждането по манометри е непрофесионално и неточно. Изключвам големите машини с ресивер. Иначе щом има някакъв фреон в една хладилна машина, тя работи, но въпросът е в какъв режим и с какво КПД.
Манометрите са основния иструмент в хладилната техника и с тях са оборудвани всички стендове, даже и на електроните стендове манометрите са механични.
В хладилната техника налягане и температура са взаемно свързани величини и по температурата на изпарение и кондензация, може да се определи количеството на фреона в системата.Авто климите и те са с ресивер.
За да вземеш пари от клиента е нужно да изпълниш стандартната технология.
Това е все едно да си като кон с капаци.
За това е редно да се снабдиш и с нужното оборудване и инструменти.
Оборудването не винаги прави майстора'
Случвало ми се е да изтегля малко над три пъти повече фреон от дозаредена кола, събираща 650 грама.
Щом казваш е така.
Друг случай от днес: Опел Омега - 950гр. по табела - изтеглих 600гр. а изходящата температура на въздуха при 23градуса външна беше 7 градуса, което си е съвсем нормално, но няма достатъчно охлаждане на компресора от засмуканите пари.
При изтегленето на фреон от системата винаги има загуби и че ако си изтеглил 600 грама не означава че в ситемата не са биле 700 грама.По професионално би било да дозаредиш 200- 300 грама докато се получи достатачно охлаждане на компресора или иначе казано тръбата да стане росна.
Колеги, моля ви, работете професионално.
Работом професионално и още как, не сме артисти .
Всичко на този свят е относително и е една илюзия.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 07 Април, 2009 - 00:56:48
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


qsen
Как пък тогава е работил този климатик-би следвало пресостата за високо налягане да е изключвал компресора
Да, изключвал е и затова колата е докарана за ремонт.
Тъи като работиш професионално изтегления фреон връщаш ли го отново в климатика.Ако ДА знаеш че това е непрофесионално.Ако НЕ защо тогава го изтегляш
Хората са измислили машини за рециклиране на фреона, но ти може би не си чул за тях.
Може би старите маистори са непрофесионалисти и са зареждали на око.
За времето си са били най-добрите, но при сегашното оборудване....

miro
Това е все едно да си като кон с капаци.
Не, просто се икономисва време.
Оборудването не винаги прави майстора'
Оборудването никога не прави майстора, но му помага да извърши ремонта по-качествени и за по-малко време.
При изтегленето на фреон от системата винаги има загуби и че ако си изтеглил 600 грама не означава че в ситемата не са биле 700 грама.По професионално би било да дозаредиш 200- 300 грама докато се получи достатачно охлаждане на компресора или иначе казано тръбата да стане росна.
Напълно съм съгласен, че има загуби при изтеглянето, но ми е по-лесно да го изтегля, да вакуумирам системата и да заредя на ново (две машини работят за мен), така че не губя време с иначе времеемката процедура.

modac Какво смешно видя?

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 07 Април, 2009 - 13:50:01
miro


Редовен участник


Може би старите маистори са непрофесионалисти и са зареждали на око.

За времето си са били най-добрите, но при сегашното оборудване...
Дани___Д , от много стари майстори съм се учил и много съм надминал и от много съм вземъл пари за да свърша работа която не могат да свършат.
Когато преди повече от 20 години започнах да се уча на занаят, бях много надъхан и мислех че всичко знам и мога, но по късно се оказа че почти нищо не знам и постояно трябва да се уча и блъскам за да вървя напред.

Не знам защо се мъчиш да ни обедиш че като си си купил оборудване си най добрия и които нямат като твоето не са никак добри?

Готов съм да се обзаложа с теб че на един комбайн на полето ще му ремонтирам климатика по точно и прецизно от теб с подръчни средства
отколкото ти с твоето посредствено оборудване.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 07 Април, 2009 - 14:28:33
qsen


Участник
От: Варна


Хората са измислили машини за рециклиране на фреона, но ти може би не си чул за тях
Аз пък си мислех че го изсмукваш с уста.Добре че ми каза че има такива машини.Още утре отивам да си купя.Обаче старата какво ще я правя.

Всичко записи: 86 : Дата на рег-ция: Яну. 2007 : Отправено: 07 Април, 2009 - 17:24:56
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


miro , Грешно си ме разбрал или аз грешно се изразих, но идеята беше, че дадената работа се прави по строго определена технология, като по този начин се следят параметрите на машината, но се изключва презареждане или недозареждане. По горе казах:
Оборудването никога не прави майстора, но му помага да извърши ремонта по-качествени и за по-малко време.

Правил съм си експерименти и моята грешка при зареждане по манометри е 10-15% от предписаното.

Далеч съм от мисълта че зная много. Случва се често, както и на теб да се мъча с хладилни инсталации "ремонтирани" колеги.
qsen
Обаче старата какво ще я правя

Научи се да я използваш и за рециклиране на фреона, а от още една винаги има нужда.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 07 Април, 2009 - 22:07:24
miro


Редовен участник


Правил съм си експерименти и моята грешка при зареждане по манометри е 10-15% от предписаното.
Не ми се влиза в спор но тези 10-15% са в рамките на стистическата грешка.
Зарядните станций условно биват 2 вида;
1 със Дозатор или Мензура
2 с електрона везна
И двата вида дават грешки и не меоже точно да се зарежда с тях.
1. Винаги остава количество фреон между Дозатора и накраиниците в самите маркучи ,които в зависимост от дължината на маркучите е 100 грама,коеето при масовите модели който събират 750 грама си е 10 -15 % .
2. При тях е същото само дето м между маркуча и бутилката и клапана се създава напрежение и самия маркуч променя показанието на кантара.

Когато се проектира дадена система да работи, се проектира да работи в широк диапазон на работа и за това се слагат аванси и климите си имат рисивери и компенсатори и за това когато я нагласяш за нашите климатични условия по манометри може да се окаже че количеството фреон е по малко от предписаното, но това не означава че за нашите климатични условия няма да работи прицизно.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 07 Април, 2009 - 22:47:15
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


miro
Напълно съм съгласен с теб.
За да се намали грешката до минимум се изключва накрайника за високо налягане и се отварят двата крана на станцията за да премине течния фреон от маркуча за високо налягане в този за ниско и от там в системата. Грешката по този начин е 10-20 грама, което е незначително количество.
за това когато я нагласяш за нашите климатични условия по манометри може да се окаже че количеството фреон е по малко от предписаното

По манометри най прецизно е зареждането при околна температура 30+градуса.
Не зная виждали ли сте как зареждат някои "колеги" имащи само един манометър за ниско налягане , бутилка фреон, клещи и отверка. Призива ми за професионализъм е към тях, а не към тези, които по-горе се почустваха засегнати. Чета форума всеки ден и имам наблюдение кой какво може и какво знае.

_______________________________________________________________
Преди няколко дни имах проверка от Регионалната Занаятчииска Камара, в която е регистриран сервиза ми и като ги попитах проверяват ли гаражните "майстори" отговора беше, че като не са регистрирани никъде, те не могат да ги проверяват. Не ги проверяват нито НАП, нито за местни данъци ( 300 лева за моя сервиз), нито пожарна безопасност, нито какви бяха там за трудова безопасност, оценки за риска, и за здравето, РИОКОЗ и ........ не ми се говори още кой ни проверява за каквото се сети. Знаете, че всички тези инстанции искат някакъв документ, за който се плащат такси......., но
ТОВА Е ДРУГА БОЛНА ТЕМА

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 08 Април, 2009 - 22:01:28
miro


Редовен участник


Дани___Д ,
Не зная виждали ли сте как зареждат някои "колеги" имащи само един манометър за ниско налягане , бутилка фреон, клещи и отверка. Призива ми за професионализъм е към тях, а не към тези, които по-горе се почустваха засегнати.
Дани чак сега разбрах какво си имал предвид;
Инвестирал си доста в сервиз,оборудване,обучение,софтуер,обучил си персонал,изградил си си име създал си клиенти,постигнал си преемливо заплащане на трудът си,плащаш данаци и такси и др. И се появяват КОЛЕГИТЕ с клещите и почват да печелят на твоя гръб за тввоя сметка, като ти подбиват цените и те изкарват скъпар и в краина сметка чистата им печалба е по висока от твоята.
НО ТОВА Е ДРУГА БОЛНА ТЕМА за която много трудно се намира лек.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 09 Април, 2009 - 16:27:02
fujitsu



Постоянен участник


Може ли да се разбере дали в багер донесен на части в България (чисто нов), зглобен тук, климатикът на който не е зареден... дали в комппресора му има масло... А възмовно ли е да е зареден с фреон, но да е събран някъде. Тръбите били на части и хората ги зглобили по план. Някой от Вас имал ли е опит с нещо подобно? На табелата около тръбите пише колко трябва да е високото и ниското налягане, но не и какво количество фреон. Багера е Китайски (може би е фандрома ) Трябва да му се "налее" фреон 134а. До тук из форума четох че компресорите на автоклимите нямат картер и че нов компресор на автоклима няма масло....

Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 19 Април, 2009 - 23:28:31
Дани___Д



Редовен участник
От: Видин


и че нов компресор на автоклима няма масло....
Няма такова нещо. Маслото в компресора е поставено още в завода.
В този случай гледай добре какво показват манометрите, но е добре и да мериш фреона, който си заредил за статистика, а и като огледаш системата и тръбния път, се ориентираш за количеството.
miro каза по-горе, че на полето се оправяш както можеш.

Всичко записи: 173 : Дата на рег-ция: Ноем. 2006 : Отправено: 20 Април, 2009 - 19:56:15
miro


Редовен участник


Компресора е зареден с масло,но тряба да имаш предвид че маслото ще се разтвори във фреона и ще остане в системата, при зареждането на фреона му сложи допълнително клоличество масло.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 21 Април, 2009 - 21:22:40
neweso


Нов участник


За да си сигурен какво ще стане източи маслото от компресора , ще ти отнеме 30-тина минути виж какъв е компресора марка имам предвид.
Ако не можеш да намериш колко масло събира напиши модела и ще се опитаме да помогнем с информация за количеството в компресора и после колко да сложиш в системата.

Всичко записи: 28 : Дата на рег-ция: Септ. 2006 : Отправено: 22 Април, 2009 - 21:56:31
kolyo



Админ
От: Русе


Зареждане на автомобилен ­ климатик
Привет на всички. Имам неяснота по няколко въпроса : Преди две седмици колега от предприятието в което работя ме помоли да зареда климатика на колата на жена му а при нас е прието да си помагаме кой с каквото може. Автомобила е Форд Фиеста четири годишна и щуцера на смукателната тръба е наврян под десния фар и то така ,че и гинеколог не може да го стигне ,както и на Мазда2. И така за целта изтеглих каквото имаше ,вакумирах и заредих с течна фаза 470г както пишеше на табелката. Климатика си ожлажда перфектно в момента но днес се зачетох в стари теми където се обсъжда зареждането на автомобилните климатици и някъде се споменаваше ,че при компресорите без картер освен фреон се дозарежда и масло понеже маслото се разтвапяло във фреона.
1.Как определяте колко е загубата на масло или как определяте колко да долеете
2.Каква част от маслото се разтваря? /ползвам станция за събиране на фреон със сепаратор на маслото и при рециклиране на 5-6кг ми отделя няколко грама , вероятно сепаратора не е ефективен/
3.За R134 ползвам някакво масло на Тотал .Предполагам не проблем да се смиса с такова от друга марка или с друг вискозитет
4.Колко време може една система да е разхерметизирана поради демонтирани съединения или разрушени такива без да се налага промиване като се вземе в предвид ,че маслото е хигроскопично и на опаковките с големи букви пише как да се съхранява след разпечатване?
Това е за сега ако съм оакал Фиестата казвайте , че да не направя мечешка услуга.
iliya

Всичко записи: 11423 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 07 Юни, 2009 - 17:06:10
аб



Редовен участник
От: Варна


Автомобила е Форд Фиеста четири годишна и щуцера на смукателната тръба е наврян под десния фар и то така ,че и гинеколог не може да го стигне

фара излиза много лесно на 4 болта е аз видях повече зор докато открия сервизния винтил на модела добре че беше ''аутодата''
спи спокоино нямаш грижи

Всичко записи: 245 : Дата на рег-ция: Яну. 2009 : Отправено: 07 Юни, 2009 - 18:14:04
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Други » Общи приказки » автомобилни климатици [Страници (3): [1] 2 3 » ]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0129 ]   [ Gzipped ]