|
|
|
|
turboie
Постоянен участник От: любимец
|
|
|
|
здравейте. знае ли никои саитове или линкова в които има пълно описание начин на деиствие възможни повреди и признаци . основно ме интересува повреди които дава и признаци които се появяват при повреда. имам учебници но в тях нищо не пише за тях. |
|
Всичко записи: 307 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 30 Септември, 2008 - 19:49:42 |
|
|
|
petko
Редовен участник От: София
|
|
|
|
Повредите са следните : Изгоряла бобинка тогава не превключва въобще Запушване на някой от капилярите тогава се държи меко казано странно... Пропуск по тефлоновите оплътнения или заставане в междинна позиция на разпределителния елемент тогава климатика се държи като с износен компресор ... понякога има и съскащ шум ... И не на послено място когато климатика е работил на претоварен в режим охлаждане дълго време вентила може да блокира и да не превключва ... в общи линии веселба а смяната е още по голяма веселба защото трябва да се извършва при потопен във вода вентил и в същото време да се внимава да не се набълбака... |
|
Всичко записи: 167 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 01 Октомври, 2008 - 14:35:39 |
|
|
|
turboie
Постоянен участник От: любимец
|
|
|
|
значи ли това че при смяна на четирипътен вентил трябва и компресора да се откача. щото като гледам вентила е отгоре, а тръбите отдолу. за да е потопен във вода ще трябва цялото външно тяло да се обърне обратно. а при това положение според мен компресора трябва да го няма. прав ли съм ? ще съм ти много благодарен ако ми опишеш точно как става процедурата по смяната му. _____________________________________________________________________ специално за четирипътния в учебниците нищо не пише, а след като не пише нямам как да го науча освен от тука, ако разбира се някой от вас ми каже. аз не претендирам че съм голям майстор по хладилна техника, просто ми е хоби и се интересувам. а и достатъчно инструменти имам така че не виждам какъв е проблема ако ми се обясни да го направя. _____________________________________________________________________ исках да науча повече за тях дефекти и признаци .долу горе се досетих как може да се смени, остава да пробвам. но все пак искам да науча как става преди да го направя . |
|
Всичко записи: 307 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 01 Октомври, 2008 - 18:27:07 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Какво ги правиш тези вентили до сега съм сменил само два мога да ти ги пратя. ___________________________________________________________________ turboie Не четеш правилно учебниците и затова нищо не пише в тях, трябва първо да си наясно с принципите на работа на хладилната машина своиствата на фреоните температури на изпарение и кондензация и тогава няма да задаваш тъпи въпроси и да стреляш на посоки. Климатика е хладилна машина както всички останали и не само битовия климатик си обръща посоката, ледогенераторите работят на същия принцип има много хладилни камери, Термокингите на камионите , контеинери ,по кораби разни и така на татък. Представи си че една хладилна камера трябва да подържа +5 градуса през цялата година, как би станало това? При работа на климатика на топло или студено в зависимост от външната и вътрешната температура трябва да знаеш температурата на кондензация и изпарение колко градуса трябва да е ? Това трябва да знаеш ,ако има отклонение в температурите тогава ще търсиш причина за отклонението.Това го пише в учебниците. Прочети ги а не стреляй напосоки. ____________________________________________________________________ Заваряването или запояването няма нищо общо с работата на четерипътния вентил. Ако темата беше как се сменя четирипътен вентил щях да обясня. Работи се с качествени материяли и инструменти, образно казано със силен пламък и припои топящ се на по ниска температура, а не от турския медно фосфорен. Намества се вентила и се увива с мокър парцал, почва се от средата,средната тръбичка нагряват се двете тръби максимално бързо до еднаква температура и се подава капка припои която се разлива навсякаде . става за части от секундата. Заваряването трябва да става в азотна среда за да няма кислород във системата за да няма окисляване или шлака. Това с рязане на тъбите, потапяне с вода е смешна работа , по умни от нас са го измислили и ако е трябвало по дълги тръби щели са да ги направат. Поне аз не намирам разлика във вентилите на всички марки и модели са еднакви за една и съща мощност. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 03 Октомври, 2008 - 04:45:51 |
|
|
|
|
|
|
Няма да обръщаш климатика. Просто тръбите, които влизат в магнитвентила ги режеш на 15-20 см от него, после ги разпояваш от стария, запояваш към новия вентил както ти беше писано по-горе и като го покриеш с мокър парцал го запояваш обратно на местата, където си го отрязал от системата. Много трудно се сменя. трябва да внимаваш за посоката на кривките като ги запояваш към новия, щото като го върнеш накрая на място маже да не ти паснат. |
|
Всичко записи: 376 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 03 Октомври, 2008 - 07:56:16 |
|
|
|
|
|
|
Ще добавя само, че гледай времето в което запояваш да е махсимално кратко, защото колкото и влажен да е парцала той се стопля от оксижена, а в самият вентил има тефлонови части които не е хубаво да се деформират (и самата топлина на фреона не е под 60 градуса, ама нищо) и винаги е добре дошло да го продухаш с азот след като поистине. последният път сменях вентил потопен във вода и ми се струва, че е по-надеждно, но и по опасничко в същото време да се внимава да не се набълбака... |
|
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 03 Октомври, 2008 - 19:57:23 |
|
|
|
|
|
|
Здравейте и от мен все пак всеки си има свои стил и на4ин на работа.но важно е е краиниа резултат | Да всеки има стил на работа но отличния ефект идва със опита и стажа . Та по въпроса със смяната на вентила .
Просто тръбите, които влизат в магнитвентила ги режеш на 15-20 см от него, после ги разпояваш | Защо да се режат ,да си създаваме допълнително неудобство . Както се вижда и от снимката тръбите излизат в една посока с цел да се потопи във вода във подходящ съд така че да може да се запоява спокойно . 1,Отпоявят се от климатика не от вентила директно а от следващата снадка 2. Отпоявят се от вентила 3. Сваля се бобината от вентила , потапя се във вода и с запоява като се спазва посоката на тръбите за следващия преход . 4.Остава да се съединят и (не отрязани те тръби) на тях ако е необходимо се слага мокър парцал. 5.Късмет и успех. |
|
Всичко записи: 238 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 21:25:17 |
|
|
|
turboie
Постоянен участник От: любимец
|
|
|
|
благодаря за отговорите. все пак всеки си има свои стил и начин на работа. но важно е е краиния резултат. е дано не се стига до смяна ама все пак ако ми се наложи знам как да стане вече. сигорен сам че ще се справя. ________________________________________________________________ като разгледах подробно расположението на четирипътния то ми става ясно че прозводиателя го е предвидил това като е оставил около 15-20 см тръби и пак има снадки . явно се распоява от слдващите снадки и после от снадките на четирипътния. стана ми ясно напълно вече. ___________________________________________________________________ при запушване на някоя от капилярките на четирипътния кой вариант се прилага?продухване с азот или смяна на целия вентил ? питам щото май ме чака не щастие.на моя климатик в къщи явно има такива симптоми,като го пусна на топло тръгва но върви малко на студено и изведнъж обръща на топло и се чува доста силен съскащ шум при обръщането на четирипътния и го прави от време на време. |
|
Всичко записи: 307 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 04 Октомври, 2008 - 22:03:22 |
|
|
|
|
|
|
Разбира се, че е по-добре да се разпои от следващата снадка, turboie ще го види, като вземе да сменя. Колкото до се подава капка припои която се разлива навсякаде | мисля, че това става, ако раздутата тръба е отдолу, което в случая е откъм вентила и значи, че той трябва да е отдолу. Това е мое предположение и не се заяждам с miro, но добавям и снимка с различни вентили, за различни kW.
Не ме е срам да кажа, че съм развалял вентил при монтажа, ама на мен нямаше кой да ми каже как се сменя. Хубавото е, че го отворих и видях какво има вътре!
|
|
Всичко записи: 376 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 08 Октомври, 2008 - 18:45:35 |
|
|
|
СТОЯН
Постоянен участник От: Бургас
|
|
|
|
Радвам се че ти стана ясноНикой обаче не спомена за пастата против прегряване.След като спазиш всичко изброено до тук вземи една паста струва около 35-45 лв.Над водата сложи от пастата и увии отгоре и една мокра лентичка от парцалче.Когато приключиш със заварките ще видиш че водата в която си потопил вентила е студена.Успех. _________________________________________________________________ Никой ли не ползвал такава паста.Има я във всеки магазин за хл.техника. |
|
Всичко записи: 255 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 08 Октомври, 2008 - 20:42:31 |
|
|
|
turboie
Постоянен участник От: любимец
|
|
|
|
за пръв път чувам, но ще питам като ходя във фригото. но се самнявам че ако е сложен в голям съд с вода ще я затопли толкова много. Я кажете при запушени капиляри на четирипътен вентил има ли някакав начин да се отпушат без разглобяване и разхерметизиране на външното тяло ? ако при заредено състоиание без да изпускам фреона ги нагрея с оксижена малко дали няма ниаква вероятност да се отпушат, никои пробвал ли е такова нещо? или наи добре е да се смени ? ________________________________________________________________ искам да попитам нещо? можели да се замени четирипътен вентил до 4кв с по голям от 4кв нагоре.. ще окаже ли влияние вурху мащината ? става въпрос за климатик , конвенционален. без значение на марката . |
|
Всичко записи: 307 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 08 Октомври, 2008 - 23:15:30 |
|
|
|
|
|
|
Знам за пастата, но ,пък и колко вентили ще ми се случи да сменя за година?...
|
|
Всичко записи: 376 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 09 Октомври, 2008 - 07:35:10 |
|
|
|
petko
Редовен участник От: София
|
|
|
|
Това което казва Стоян е интересно .... може ли повече инфо
На вакуумно тръбните колектори с топлинни тръби слагаме една паста за по добър топлообмен между ампулата и събирателния колектор ...но едва ли става въпрос за същото... |
|
Всичко записи: 167 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 09 Октомври, 2008 - 08:05:17 |
|
|
|
СТОЯН
Постоянен участник От: Бургас
|
|
|
|
На вакуумно тръбните колектори с топлинни тръби слагаме една паста за по добър топлообмен между ампулата и събирателния колектор ...но едва ли става въпрос за същото... |
http://prikachi.com/files/537331f.jpg
|
|
Всичко записи: 255 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 10 Януари, 2009 - 20:29:33 |
|
|
|
turboie
Постоянен участник От: любимец
|
|
|
|
искам да попитам нещо? можели да се замени четирипътен вентил до 4кв с по голям от 4кв нагоре.. ще окаже ли влияние вурху мащината ? става въпрос за климатик , конвенционален. без значение на марката . | никои не ми отговори на вапроса.нищо.иавно или не сте го правили досега или не искате да ми кажете.но аз на пролет ще разбера, предстоими смиана на четирипътен, и то на моиа климатик. смиатам да пробвам и ще ви оведомиа за резултата.успех на всички |
|
Всичко записи: 307 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 12 Януари, 2009 - 19:39:08 |
|
|
|
|
|
|
Смени го със същият. Защо ти е да си правиш експерименти. Според мен ако ставаше щяха всички да ги бухат с един и същ, а те ги правят с различни, тъй че... |
|
Всичко записи: 376 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 13 Януари, 2009 - 18:21:29 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Как ще го паснеш отворите няма да съвпаднат. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 13 Януари, 2009 - 23:19:29 |
|
|
|
turboie
Постоянен участник От: любимец
|
|
|
|
абе аз ще го пасна макар и със зор, чрез допълнително раздуване, но мисълта ми беще дали ще работи нормално? щото съм виждал midea с 407 фреон да е с такъв по голям вентил, фабрично поставен. и ми се струва че работи по добре, все пак между R22 и R407 няма кои знае каква голяма разлика в налягането. |
|
Всичко записи: 307 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 15 Януари, 2009 - 19:09:02 |
|
|
|
|
|
|
ако климатика ти е по голям от 9ка и не ти е хак да се наиграваш с различните фита на трабите слгаи го няма да имаш проблеми с работата на климатика. |
|
Всичко записи: 113 : Дата на рег-ция: Март 2009 : Отправено: 12 Март, 2009 - 02:25:03 |
|
|
|
|
|
|
Климатик MIDEA ??? 60 (канален) - четирипътен магнетвентил заседнал на режим отопление
При огледа се установи, че и бобинката е прекъсната Опитах с нова бобинка с многократно прещракване , но не стана нищо. Като се заслушам във вентила , чувам че иглата отпуска налягане към буталото, но то е заседнало зверски. Дали има още начини за временно оправяне ? ceci |
|
|
Всичко записи: 12547 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 20 Юни, 2009 - 07:54:44 |
|
|
|
|
|
|
Здравейте! Отварял съм четирипътник и ще ви кажа какво представлява. Пружинка върху рейка държи постоянно четирипътния в едно положение, а електромагнита има достатъчно сила да преодолее силата на пружината и да издърпа рейката(за смяна на посоката на фреона). Самите отвори са по 3 броя и диаметъра им е много малък(около 0.5 мм). Рейките имат същия диаметър отвор, които когато съвпаднат отпушват вентила. В двата края на четирипътния има тефлонови(а някои китайски - пластмасови) ограничителни фтулки. Та цялото потапяне във вода е заради това - те да не се деформират(същото като чък вентила). На различните четирипътни вентили отвора е различен. За това по-добре да не се правят експерименти с различни от заводски посочените четирипътници(количеството на фреона ще бъде различно при различните четирипътни). Ще се радвам ако съм помогнал на темата. Успех! |
|
Всичко записи: 30 : Дата на рег-ция: Юни 2009 : Отправено: 20 Юни, 2009 - 10:26:28 |
|
|
|
|
|
|
Отварял съм четирипътник и ще ви кажа какво представлява |
. Самите отвори са по 3 броя и диаметъра им е много малък(около 0.5 мм). Рейките имат същия диаметър отвор, които когато съвпаднат отпушват вентила
|
|
Всичко записи: 238 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 26 Юни, 2009 - 20:57:46 |
|
|
|
|
|
|
Смяна на четирипътен винтил
След смяна на четирипътен винтил на климатик Хаер компресора не прави налягане, като преди това е работил само на студено т.е. четирипътния е блокирал. Мерси предварително ____________________________________________________ 4-пътния винтил е чисто нов -Ранко, прищраках го 2,3 пъти - работи. r410 |
сменяй пак 4-рипътен тогава но преди това го прищракай 4-5 пъти; Има и вероятност да е била изгоряла бобината а и да не е бил блокирал вентила ivailo78 |
|
|
Всичко записи: 12547 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 17 Май, 2011 - 20:07:08 |
|
|
|
petko
Редовен участник От: София
|
|
|
|
Тествай компресора дали въобще нагнетява.... |
|
Всичко записи: 167 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 18 Май, 2011 - 07:36:33 |
|
|
|
|
|
|
Разтекан като църковна свещ.
|
|
|
|
|