|
|
|
|
ewgeny
Редовен участник От: Варна
|
|
|
|
Здравейте колеги. Тези дни трябва да ремонтираме една инсталация на 410. Въпреки обяснението ни, че е нужно да се зареди наново, клиента изказа желание системата да бъде източена, поправена и заредена със същия фреон. Причината е ясна - финансова. Но ние нямаме станция за източване, пък и не ни е трябвала досега. Дори и да пълним фреон в бутилка е бил 1-1.5 кг. Но тази система има 34 кг фабрично +16кг добавени. Не знам колко има останали, но ще прибера 16 в бутилки а остатъка в машината. Смятам да ги пълня по везна, в течна фаза на високо налягане и според мен не би трябвало да има проблем, но не съм го правил досега. Ако някой е вършил такива упражнение може ли да сподели, до колко кг. е пълнил и др. детайли които е добре да имам в предвид. ________________________________________________________________ Аз мисля пред отвора за високо налягане да вкарвам малко, по малко във бутилките докато работи машината. Би трябвало да стане и без допълнителен компресор. ________________________________________________________________ става въпрос за VRF. Тези 34 кг.ще ги прибера в машината, но 16 кг., които са добавени допълнително при инсталацията, трбява да се съберат отделно,а не в машината защото може и да няма достатъчно място и може да стане фал. Ще го източваме, за да ремонтираме газов разпределител. |
|
Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 28 Септември, 2009 - 19:48:11 |
|
|
|
михо
Нов участник От: варна
|
|
|
|
Ако имаш 2 -3 празни бутилки (13,6 кг.) за еднократа употреба, компресор и кондензатор-става. На бутилките им заваряваш по една игла и ги вакумираш. Свързваш бутилката към системата, в която е фреона по възможност към кръга за високо налягане и отвърташ крановете. Като изредиш и трите бутилки продължаваш с комресора и кондензатора, като кондезатора и бутилката се охлаждат. Имаш да източиш 40-50 кг. фреон. Не е малко, а и не е евтин. Бавничко ще стане защото ще в замръзва инсталацията, но ще стане. Успех! _____________________________________________________________________ Щом работи компресора на инсталацията - става, не ти трябва допълнителен компресор. Следи внимателно температурата на бутилката да неотиде над 45"с (ако не бачка вентилатора на кондензатора) и гледай да не пълниш бутилките "до горе", остави 1-2 кг. аванс. Все пак говорим за R410A, а налягането при него е доста по-високо. _____________________________________________________________________ Пропуснал съм да уточня, че под "еднократна" бутилка съм имал предвид за R22 или за R404. Аз използвам еднократна със запоена игла от R404, но не съм я пълнил с повече от 7-8 кг., понеже го купувам в многократна (tare=10.8 kg.) и много тежи да я мъкна по стълбите до ....найстия етаж. Добре си намислил да го разпределиш в три. Успех! |
|
Всичко записи: 45 : Дата на рег-ция: Юли 2009 : Отправено: 28 Септември, 2009 - 21:09:09 |
|
|
|
|
|
|
А тази машина няма ли си ресивер? По принцип ресивера е оразмерен така че да събира цялото количество фреон, необходимо за работа на системата. По количеството фреон съдя че става въпрос за хладилна камера от порядъка на 500-600 куб. м. |
|
Всичко записи: 112 : Дата на рег-ция: Февр. 2008 : Отправено: 29 Септември, 2009 - 07:18:33 |
|
|
|
ewgeny
Редовен участник От: Варна
|
|
|
|
михо , 1-2 кг. аванс достатъчни ли са? Аз защото се чудя дали да не ги събера в 3 бутилки по 5 кг. за по-сигурно. __________________________________________________________________ Аз ще ползвам такава за многократна употреба с два крана (за течна и газова). Но си пълнил бутилка до 8 кг. така ли? Защото аз така или иначе ще следя налягането постоянно, и от време на време при пълнене ще затварям да се охлажда бутилката. Дано само не попадна в темата "Куриози при ремонта 2" |
|
Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 01 Октомври, 2009 - 22:19:00 |
|
|
|
михо
Нов участник От: варна
|
|
|
|
Точно в такава бутилка с два крана го купувам и мисля,че нето е 10,2 или 10.6 кг. Тези бутилки са до 60 bar, както и маркучите за фреона. Спокойно можеш да го налееш в 2 бутилки. |
|
Всичко записи: 45 : Дата на рег-ция: Юли 2009 : Отправено: 01 Октомври, 2009 - 22:35:59 |
|
|
|
petko
Редовен участник От: София
|
|
|
|
Това с еднократните бутилки е малко опасно защото те имат тапа която избива при високи налягания и трябва да се внимава ... по добре ползвай бутилки за многократна употреба .... всички себеуважавщи се VRF с-ми имат функция за събиране на фреона и се предпазват сами от препълване така че пускаш тази функция като преди това прочиташ инстукцията от сервизното и ако остане нещо тогава вече точиш ... но в този случей без зарядна станция няма да минеш.... ако обаче Y разклонителя е имал пропуск ти няма да знаеш колко фрееон е заминал за това ти препоръчвам да източиш всичко в бутилки като мериш с кантар колко е това всичко и след приключване на ремонта да заредиш 34+16 |
|
Всичко записи: 167 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 02 Октомври, 2009 - 10:31:24 |
|
|
|
ewgeny
Редовен участник От: Варна
|
|
|
|
Това с еднократните бутилки е малко опасно защото те имат тапа която избива при високи налягания и трябва да се внимава ... по добре ползвай бутилки за многократна употреба .... всички себеуважавщи се VRF с-ми имат функция за събиране на фреона и се предпазват сами от препълване така че пускаш тази функция като преди това прочиташ инстукцията от сервизното и ако остане нещо тогава вече точиш ... но в този случей без зарядна станция няма да минеш.... ако обаче Y разклонителя е имал пропуск ти няма да знаеш колко фрееон е заминал за това ти препоръчвам да източиш всичко в бутилки като мериш с кантар колко е това всичко и след приключване на ремонта да заредиш 34+16 |
Аз на клиента му предложих всички възможни варианти, както и този който казваш ти, както и силно му препоръчах, да презареди с нов. Той избра този. Това си е негово решение. Всички рискове, плюсове и минуси му бяха обяснени, че и в писмен вид. С идеята при по-добри времене, да се презареди с нов фреон направо. Защо нерзбрах, еднократните бутилки са по-опасни, защото имат предпазен клапан? А точно те май нямат.
|
|
Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 02 Октомври, 2009 - 11:25:14 |
|
|
|
petko
Редовен участник От: София
|
|
|
|
Не бе ти може да си ползваш фреона който си източил нищо че е 410А ... идеята е че източвайки го можеш да измериш точно колко кг да добавиш (колко е излетял от пропуска) .... иначе ако разгледаш една бутилка за еднократна употреба ще видиш едно щамповано кръгче чиято роля е да избие при някакви по високи налягания а не да гръмне цялата бутилка...
(Добавено) Ако обекта е в София мога да ти съдействам с източваща станция и източващ оператор |
|
Всичко записи: 167 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 02 Октомври, 2009 - 13:31:12 |
|
|
|
ewgeny
Редовен участник От: Варна
|
|
|
|
petko Блгодаря за предложението за помощ, но е във Варна. Оценявам го. Аз затова те питах, за клапана, защото до колкото разбрах от написаното, че бутилките за еднократна само го имат, а аз такова не съм виждал. Но на тези които имаме за многократна има точно такова нещо и знам, че е като клапан, но не ми се е случвало да видя какво прави и дано не ми се случва. |
|
Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 02 Октомври, 2009 - 17:59:38 |
|
|
|
|
|
|
Господа, днес ми се наложи да източа от три климатика общо 4кг фреон 22 в празна бутилка за еднократна употреба, и чесно казано ме хвана шубе след 3ия килограм да не вземе тази тенекия да гръмне. Някой знае ли колко бара налягане може да държат тези бутилки?
Точно в такава бутилка с два крана го купувам и мисля,че нето е 10,2 или 10.6 кг. Тези бутилки са до 60 bar, както и маркучите за фреона. Спокойно можеш да го налееш в 2 бутилки. | Предполагам бутилките за еднократна употреба не издържат толкова. |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 21 Януари, 2010 - 22:00:50 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Много е просто,просто когато ги пълниш следиш да не се нагряват ако почнат да се нагряват ги поливаш с вода да се охлаждат и все пак следиш теглотойм да не ги препълниш. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 21 Януари, 2010 - 22:48:44 |
|
|
|
ewgeny
Редовен участник От: Варна
|
|
|
|
fujitsu, има едни характеристики за газовете които са дълги за обяснение но в общи линии: Ако пълниш една бутилка за Ф22 със същия фреон с предназначение за 13 кг, 3-4 кг изобщо не са проблем, стига да не ги натъпчеш за секунди и да вдигне висока температура и налягане. До 60%-70% от съответната бутилка можеш да я пълнеш без проблем, само трябва да следиш да не прегрява бутилката респективно да вдига много високо налягане. Не забравяй, че: 22 е обикновенно 13 кг, а другите 134, 407, 410 са около 10.8. Но какъвто и да е 5-6-7 кг не мисля че ще има проблем. Желая ти успех! |
|
Всичко записи: 130 : Дата на рег-ция: Март 2008 : Отправено: 21 Януари, 2010 - 23:26:22 |
|
|
|
|
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 22 Януари, 2010 - 21:09:21 |
|
|
|
|
|
|
До 80% от обема на бутилката няма проблеми. Аз работя с многократни бутилки от по 12.5 литра сертифицирани за 48 бара максимално но клапаните отварят на 42 бара . За големи машини ползвам 50 литрови бутилки като предварително ги вакумирам и след това ги закачам на високото , каквото остане го дърпам със станцията така си спестявам доста време . На крановете на бутилките трябва да има щампа на колко отваря (избива) клапана. В 12-13литрова бутилка не е желателно да се тъпчат повече от 10 кг 410. Когато ми се налага да охлаждам или нагрявам бутилка използвам бидон с вода. Аварйния пресостат на моята станция се задейства при 27 бара. |
|
Всичко записи: 74 : Дата на рег-ция: Юни 2007 : Отправено: 23 Януари, 2010 - 15:38:24 |
|
|
|
|
|
|
Източване на фреон R410 от външното тяло на климатик
Здравейте. Имам едно питане и ако може някой от знаещите да ми отговори ще съм много благодарен. Става дума за едно външно тяло което е изправно със събран фреон R410 който искам да източа. Та питането ми е ще стане ли да се свържа с бутила към крана на място на тънката (изпускателната) тръба и отворя крана и принудително подам напрежение на компресора и вентилатора да тръгнат, а крана за смукателната (дебелата) тръба остава затворен. Ще стане ли по този метод и ще стане някои сакатлък. peroseat | Част от фреона ще остане в топлообменника, ако искаш да източиш всичко трябва да използваш външен компресор. https://www.service-ruse.eu/forum/topic.php?forum=6&topic=106 |
|
Всичко записи: 12527 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 26 Януари, 2023 - 11:49:43 |
|
|
|
|
|
|
|
|