Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Включване на трифазен ­ електродвигател на 220 волта


Форум » Други » Общи приказки [Страници (4): « 1 2 [3] 4 » ]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 Схема на свързване
vvventsi


Нов участник


оправете си кондензаторите дето сте дали, микрофарат се пише така: uF ; mF -това е мили фарат който е равен на 1000микро фарада!

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Септ. 2010 : Отправено: 02 Юни, 2011 - 20:40:30
ktamen


Нов участник


Преди няколко години правих нещо подобно за един познат да си пуска дърводелските машини. Най-мощен и проблемен беше щрайхмуса 5,5кВт. Използвах кондензатори от стари лампови телевизори, в почти всички има по 2 -3 броя 2х100uF (на мен и това означение не ми мяза на микрофарад, ама...) - на парче алуминиева ламарина бях закрепил 10 - 15 броя (2000 - 3000uF), както при колегата и при мен част от кондензаторите можеха да се изключват за по-малките двигатели, но за щрайхмуса се включваха всички. Двигателя трябваше да развърти работния вал до 6000об и му трябваха около 7 - 8 секунди, напрежението на мрежата падаше от 230 на 160волта, но това чудо бачкаше около година докато познатия ми си прекара трифазен ток. Бавнообортните двигатели се пускат много по-лесно най-големия двигател, който съм пускал беше 13кВт, но само на празен ход. Веднъж пробвах да пусна 37кВт ама нещо не се получи. Иначе от 10години струга ми работи на 220В, двигателя му е 7кВт, 380/660В - тоест теоретично може да развие само скромните около 2кВт и не иска да работи на повече от 1000об/мин - пуска се и на 3000об/мин, ама като изключа пусковите кондензатори (пак същите от телевизори) и струга тръгва да спира само без да стържа нищо, но подобни обороти не са ми много нужни. С кондензатори могат да се свържат всякакви двигатели, теоретично могат да развият около 90% от номиналната си мощност, но пусковия им момент е доста скромен, освен това оптималната големина на кондензатора зависи от реалния товар на двигателя, а товара почти винаги е променлив (например при компресора). Освен това 16А които могат да се теглят от обикновен контакт са твърде малко за включване на по-големи машини.

Всичко записи: 18 : Дата на рег-ция: Юни 2011 : Отправено: 03 Юни, 2011 - 23:54:10
vekyzo


Нов участник


Тази сxема до каква мощност на двигателя ще работи , търпи ли корекция на кондензаторите .

Всичко записи: 38 : Дата на рег-ция: Май 2010 : Отправено: 05 Юни, 2011 - 10:46:04
гуфи61


Нов участник


Имам двигатаел 2.2 кВ на 1500 об. При включване по показаните схеми на кондензатор 150 мФ/450В.двигателят, който е свързан на триъгълник стартира нормално, но тока по кабела от кондензатора към съответната обща точка на две от намотките 10.5 А, докато в дригите две точки е съответно8.4А и 2.9А.
Когато свържа кондензатор 70 мФ , токовете стават съответно 4.1А от кондензатора,6.9 и 4.1А.
Моля, ако някой може да ми обясни, защо при предписаните стойности на кондензатора, токът в едната точка скача толкова. По данни от табелката на двигателя токът при свързване в триъгълник и 220Ж трябва да е 9.5 А.

(Добавено)
Само за сведение;
Пише се фарад иначе Фарадей ще се обърне в гроба ,като разбере че сте го прекръстили

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юни 2011 : Отправено: 29 Юни, 2011 - 16:15:53
vvventsi


Нов участник


2х100uF (на мен и това означение не ми мяза на микрофарад, ама. Aко имаш гръцка фонетика ползвай гръчкото "мю" но на латински написано невиждам друга буква по близка до MЮ от тази "u"

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Септ. 2010 : Отправено: 30 Юни, 2011 - 21:46:08
deqnski890


Нов участник


Извинете, не ми е много за тук темата но не намирам подходяща, затова ще попитам тук- имам камина с водна риза,интересува ме дали мога да свържа помпата към два щепсела едновременно(искам да се подсигуря ако евентуално изгори бушон)

Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Ноем. 2011 : Отправено: 21 Ноември, 2011 - 19:07:43
kolyo



Админ
От: Русе


По добре се подсигури с UPS :
http://www.intiel.com/ups_bg.htm

Всичко записи: 11379 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 21 Ноември, 2011 - 19:37:22
deqnski890


Нов участник


Благодаря за бързия отговор.
Това Ups май-май под 150 лв няма ,а ако имам възможността да разклоня щепсела и да го включа към два контакта(с отделни бушони) ще ми излезе без пари направо.Та може ли и или не да разклоня контакта и да го включа към 2 щепсела едновременно?

Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Ноем. 2011 : Отправено: 22 Ноември, 2011 - 10:52:41
kolyo



Админ
От: Русе


Не може без допълнителен контактор(реле) на 220 волта
По добре си търси електротехник

Всичко записи: 11379 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 22 Ноември, 2011 - 12:07:53
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


deqnski890, А енергото като дръпне шалтера кой контакт ще палзваш.

Всичко записи: 220 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 23 Ноември, 2011 - 07:55:48
batkoradko


Нов участник


драги колеги , Сдобих се с трифазен двигател 4kw и искам да си направя циркуляр за дърва на 220V.
Дайте акъл за кондензаторите.
___________________________________________________________________
Сдобих се с въпросния двигател срещу 100лв. Оборотите са му 3000.
От една работилница за пренавиване на двигатели ме светнаха са го врътна с пусков кондензатор 125-156мf, но нищо не става.
Един колега ми каза за инвертор, който от 220V провел 380V трифазен, но не знам дали има толкова мощен за 4kw и сравнително евтин.
Действително излизат само три кабела от намотките.

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Ноем. 2011 : Отправено: 24 Ноември, 2011 - 10:40:02
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


Един колега ми каза за инвертор, който от 220V провел 380V трифазен

Как става тази магия!!! При цена около 1000 лева едва ли би си купил инвертор.

Всичко записи: 220 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 24 Ноември, 2011 - 19:07:13
ktamen


Нов участник


Първо трябва да го свържеш в триъгълник, ако е пренавиван вероятно отвътре излизат само три кабела и ще се наложи да ровиш вътре в намотките да извадиш и другите три кабела.
Кондензатора зависи от товара, а товара е променлив, така, че трябва да пробваш първо със 100 микрофарада и ако ти хареса го остави така, ако не ти хареса слагай още 100 и така докато ти хареса. Ако сложиш твърде голям кондензатор на празен ход ще бучи, ако е малък - ще спира лесно при натоварване. Опитай да сложиш диска директно на оста, ако слагаш ремъчна предавка първоначалното пускане ще бъде много трудно.
Колко оборота е този двигател?
Кондензаторите са доста скъпички и може да ти излезе по-евтино да си купиш монофазен двигател.
_____________________________________________________________________
до колкото знам вкарването на трифазен ток също е 1000лв., така че това е по-добрия вариант. При положение, че можеш да си регулираш оборотите и др.екстри. На този етап идеята е да въртна двигателя с кондензатор.
__________________________________________________________________
Първо трябва да отвориш двигателя и да намериш къде е звездата - снадка, в която влизат три проводника, вероятно има още снадки, но в тях влизат само по два проводника. Развържи звездата и изведи и нейните три извода с друг цвят кабел различен от този на сегашните изводи. Вържи намотките в триъгълник - трите снадки трябва да са стар с нов извод като трябва да мериш с нещо да не вържеш някоя намотка накъсо. С 300-400 микрофарада двигателя ще тръгне ако е без ремък. Ако използваш кондензатор само за пуска можеш да използваш стари електролитни кондензатори от компютърни захранвания или лампови телевизори или каквито ти попаднат за поне 400волта. Ако ги оставиш свързани за повече от няколко секунди кондензаторите ще изгърмят (буквално, гърмят като мощна пиратка).
Диска трябва да е директно на оста защото, ако използваш ремък ще ти трябват поне 1000 микрофарада за пуска. Без работни кондензатори мощноста ще е около 2кВт. Като заклини някое дърво и двигателя ще спира и трябва бързо да го изключваш и пак да го включваш с кондензаторите.
Инвертори има мощни, ама цената им ще те откаже. Трифазния ток е по-добрия вариант защото инвертора и той може да изгърми, а и все пак утре може да искаш по-мощен двигател и ще трябва да си купиш още по-скъп инвертор.

Всичко записи: 18 : Дата на рег-ция: Юни 2011 : Отправено: 25 Ноември, 2011 - 15:23:08
batkoradko


Нов участник


За съжаление диска трябва да е на ос и въртенето да се предава с ремък. Тези кондензатори от по 300-400mf работни ли са? Сега се сещам, че имам някакви кондензатори от улични лампи, но нямам идея какви са. Боби 66 ме съветва да прочета предишните страници. Да прочетох ги. Дори се рових и на други места. Съгласно писанията - трябва да се откажа. Не съм от тези, които се отказват лесно. Трябва да пробвам и затова искам акъл от патили. Обикновенно сам си блъскам главата, но този път промених тактиката.

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Ноем. 2011 : Отправено: 28 Ноември, 2011 - 14:07:52
ktamen


Нов участник


Най-големите кондензатори от улични лампи са по 16 микрофарада.
Или слагаш диска директно на двигателя или трябва да се откажеш.
__________________________________________________________________
Ако дървата са по-дебели от 10см е по-удобно да се режат с верижен трион. Ако са по-тънки диска се слага на оста. Ако са ти дебели дървата не се занимавай с глупости - просто си купи един електрически трион за стотина лева.
Има вариант двигателя да е на люлка и да се включва при хлабав ремък, след като се развърти люлката се отпуска постепенно и ремъка се опъва. Дори да си намериш около 1000 микрофарада кондензатори тръгването пак ще е трудно и освен това двигателя лесно ще спира (без работен кондензатор мощността ще е около 2 киловата) , а пускането пак ще е сложно и цялата машина ще е много неприятна за работа.

Всичко записи: 18 : Дата на рег-ция: Юни 2011 : Отправено: 29 Ноември, 2011 - 17:52:19
batkoradko


Нов участник


добра идея за намаляване на оборотите. Ще го направя с шайби и ще пробвам метода с люлката. В същност ще изпробвам всички съвети тук. Ще го пускам в триъгълник с хлабав ремък и после в звезда с работещ кондензатор. Не съм сигурен дали 1500 оборота ще са добри. Гледах професионалните са с по 3000.
__________________________________________________________________
По принцип оборотите на двигателя предполагам, че зависят от намотките или от сечението, а може би от разположението на намотките?

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Ноем. 2011 : Отправено: 30 Ноември, 2011 - 10:42:44
ktamen


Нов участник


Дърва се режат най-лесно с верижен трион директно както са си наредени. Ако са разни клони и вършини по 5 -6 см тогава циркуляра е по-удобен.
Ако диска е 40см лесно ще реже 10см и ако се върти дървото до 20см.
Ако колегата иска да реже нормални дърва по 10 - 20 см е най-добре да си вземе верижен трион.
Ако двигателя на колегата беше 1500об/мин тогава можеше да сложи и по-голям диск, а и пускането щеше да е несравнимо по-лесно.
Аз смятам да си правя циркулярна машина за бичене на трупи с 40см дискове, която ще бичи трупи до 1м диаметър и разбира се дисковете ще са директно на оста.
___________________________________________________________________
Двигателя трябва винаги да е свързан в триъгълник. За 40см диск 1500об/мин са идеални.
Работния кондензатор ще ти струва повече от самия двигател. И ползата от него няма да е голяма. За да не бучи на празен ход не трябва да е по-голям от 100 микрофарада. А ефекта от толкова малък кондензатор при натоварване ще е доста малък.
Опитай се да замениш твоя двигател с някой със същата мощност, но 1500об/мин. На неговата ос можеш да сложиш 50см диск, а и самото пускане на по-бавнообортните двигатели е много по-лесно, дори пак да използваш шайби.
_________________________________________________________________
Оборотите на асинхронните двигатели зависят от броя на чифтовете полюси, които образуват намотките, при 3000об има само 1 чифт, при 1500 -2 чифта, при 1000 - 3чифта и т.н. Това са синхронните обороти, при натоварване оборотите падат малко затова на табелката пише 2900 примерно, а не 3000, или 1420 вместо 1500.
Твоя двигател могат да му се намалят оборотите само, ако се пренавие, а това ще струва повече от самия двигател.
Ти намери ли снадката с три проводника, и изведе ли ги навън и трите извода?

Всичко записи: 18 : Дата на рег-ция: Юни 2011 : Отправено: 30 Ноември, 2011 - 22:36:14
rokoko


Участник
От: Шумен


Преди години успях да пусна 3кв 1500об.монофазно единствено с компенсациона трифазна кондензаторна батерия,който въртеше банцинг.

Всичко записи: 81 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 01 Декември, 2011 - 20:47:33
Vialex



Super Member
От: Стара Загора


По тази тема са изписани „романи” още от началото на „развития социализъм”(предполагам, че само при него можеше да си „купиш” от завода 3ф двигател за домашни нужди, без да имаш в къщи 3ф захранване). Публикувани са много схеми за това и почти всички са правилни. Разликите са в това как се свързват съществуващите три намотки и съответно крайния резултат – колко процента от номиналната мощност ни е „останала” и какъв е началния въртящ момент.
Ако решим да правим такова свързване, първо трябва да «забравим» номиналните данни от табелата на двигателя – те вече НЯМА да са същите!
Второ всичко написано по темата е валидно за малки мощности – до 1,5 – 2 кВт. Над тези мощности още май 2009 г. vi4o писа, че режимът на пускане става много тежък и се доближава до късо съединение
Трето трябва да изберем кое е по-важно за нас – мощност или начален въртящ момент. От там нататък си избираме схема на свързване и според нея се изчисляват капацитетите на работния и пусков кондензатор.
Например тази http://www.marketelectro.ru/upload/File/sprav/sprav16-2.htm
к двум вершинам треугольника подводится напряжение сети, равное 220 В, а к третьей — пусковая емкость Сп через контакт выключателя, замыкающийся на время пуска двигателя для создания пускового момента, и рабочая емкость Ср, включаемая на все время работы двигателя. Соединение обмоток двигателя треугольником предпочтительнее, так как при этом к фазной обмотке двигателя подводится напряжение, равное напряжению сети, большее, чем при соединении звездой, и получается большой крутящий момент.
При напряжении сети 220 В и частоте сети 50 Гц рабочая емкость, мкф,
Ср = 66Рн, где Pн. — номинальная мощность двигателя, кВт.
Пусковая емкость, мкф Сп = 2Ср = 132Рн.
Если двигатель запускается без пусковой емкости, то ее можно не применять.


att-4edeeb6e716f1otor.jpg


Всичко записи: 1116 : Дата на рег-ция: Авг. 2006 : Отправено: 07 Декември, 2011 - 06:25:21
kolyo



Админ
От: Русе


vrednost kondenzatora - kako odrediti kondenzator po snazi motora
Zdravo majstori. Imam trofazni motor snage 1.5 Kw koji trebam vezati na napon 220 V. Ali neznam koji kondenzator da postavim. Da li postoji neka tabela ili formula za proracun kapaciteta kondezatora prema snazi motora. Ja imam neki podatak da na 100W ide 8 mikro farada
deletraj


Всичко записи: 11379 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 21 Март, 2012 - 12:52:54
rokoko


Участник
От: Шумен


http://www.isomatic.com/html/Bul/MainBul.htm И това е решение.

Всичко записи: 81 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 21 Март, 2012 - 19:33:08
kolyo



Админ
От: Русе


Само не ми е ясно какво прави мотора в кутията , и как ще издържи инсталацията 200 А консумация

att-4f6a13bbc1da5pen2.jpg


Всичко записи: 11379 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 21 Март, 2012 - 19:45:31
rokoko


Участник
От: Шумен


Но братята американци го правят до 50 к.сили.А ако работи тва чудо поне до 3-4квт мотори колкото щеш по моргите.Кондензаторите дефазират на 90гр.,а до 120 явно става през магнитната система на мотора,като трета фаза трябва да е на 240 спрямо първа(т.е. единствената)

Всичко записи: 81 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 21 Март, 2012 - 20:42:47
malkia miro


Нов участник


zdraveite na vsiki imam pitane po malko po slojen vapros imam strug sas 6kw dvigatel ako vsiaka edna faza bade vlku4ena kam otdelen elektromer kolko kilovata shte o4ita vsiaka edna faza na elektromera,po patia na logokata e 2 kw no dali e tolkova

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Март 2012 : Отправено: 28 Март, 2012 - 20:06:08
Vialex



Super Member
От: Стара Загора


Здравейте на всички, имам питане по малко по-сложен въпрос. Имам струг с 6 квт двигател. Ако всяка една фаза бъде включена към отделен електромер, колко киловата ще отчита всяка една фаза на електромера, по пътя на логиката е 2 квт, но дали е толкова
И ако е или не е толкова, какво ще стане? Имаш нужда от струг - ползваш си го! Толкова!!! Ако ти е голяма сметката за ток - изключваш струга от тока и го продаваш...

Всичко записи: 1116 : Дата на рег-ция: Авг. 2006 : Отправено: 28 Март, 2012 - 20:46:18
vvventsi


Нов участник


И по мощни двигатели могат да се пускат на монофазен ток, до 6kW най много, но задължително трябва да се развъртат на звезда после да се превключват на триъгълник ,така пусковия ток няма да толкова голям че да се доближава до късо съединение !!!

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Септ. 2010 : Отправено: 15 Април, 2012 - 23:52:13
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


И по мощни двигатели могат да се пускат на монофазен ток, до 6kW най много, но задължително трябва да се развъртат на звезда после да се превключват на триъгълник ,така пусковия ток няма да толкова голям че да се доближава до късо съединение !!!

Как става превключване звезда триъгълник при монофазно напрежение
Цена на пускова апаратура(ако не я откраднеш)минимум 400лева
Защо се занимавате с глупости???

Всичко записи: 220 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 16 Април, 2012 - 21:33:52
Vialex



Super Member
От: Стара Загора


боби 66 дали идеята не е "просто да задаваме каквито и да е въпроси във форума"

Всичко записи: 1116 : Дата на рег-ция: Авг. 2006 : Отправено: 17 Април, 2012 - 19:04:20
vvventsi


Нов участник


Как става превключване звезда триъгълник при монофазно напрежение
Цена на пускова апаратура(ако не я откраднеш)минимум 400лева
Защо се занимавате с глупости???
Що говориш глупости само два контактора ти трябват за превключване от звезда на триъгълник и един дивиаторен ключ, които със сигурност не струват 400лв!

Всичко записи: 8 : Дата на рег-ция: Септ. 2010 : Отправено: 19 Април, 2012 - 13:00:33
kolyo



Админ
От: Русе


Добър ден,колеги. Ще се опитам да кажа как се свързва трифазен двигател към монофазна мрежа. Ще взема за пример 6 изводен двигател. Вземате мултицета и мерите за верига между първият(долу) извод и вторият(горе). Така с вторият и третия и после третият и първият. Трябва да даде верига между посочените изводи. След това връзваме с клема първият(долу) и първия горе. По същият начин и с другите два извода.Връзваме на третия горе и втория горе работен кондензатор(средно 30 микрофарада за 2 киловата).Подаваме ток на първият и последният долу(220 волта).Ако не тръгне двигателя, връзваме паралелно на работния пусков кондензатор(70микрофарада за киловат), но веригата с пусковия трябва да е с ключе. Когато подаваме ток, натискаме ключето за секунди и го изключваме. Това е схема триъгълник. Дано съм бил полезен.
venkabg

Всичко записи: 11379 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 19 Април, 2012 - 19:48:02
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


vvventsi
Що говориш глупости само два контактора ти трябват за превключване от звезда на триъгълник и един дивиаторен ключ, които със сигурност не струват 400лв!

По цени на schnaider контактор 25А струва 66 лева. Трябват 3 броя. Моторна защита 17-23А 96 лева. Време реле за превключване 64 лева. До тук станаха 358 лева. А трябват още бутони, кутия, опроводяване и тн...

Всичко записи: 220 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 20 Април, 2012 - 09:14:30
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Други » Общи приказки » Включване на трифазен ­ електродвигател на 220 волта [Страници (4): « 1 2 [3] 4 » ]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0818 ]   [ Gzipped ]