|
|
|
|
|
|
|
здравейте. имам двускоростен трифазен двигател, от него има 7 кабела единият е N, задачата ми е да намеря начина на свързване. ако някой ми изпрати схема ще бъда много благодарен |
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2012 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 16:26:18 |
|
|
|
|
|
|
[
|
|
Всичко записи: 20 : Дата на рег-ция: Дек. 2011 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 19:16:27 |
|
|
|
|
|
|
Приемам, че клемната кутия е запазена и знаем кой край кой е. Ако не е така напиши тук и ще ти помогна да ги откриеш с омметър, една лампа, малко логика и сръчност. Ще се опитам на Фигура 1 да разгърна начертаната на капачката схема (от radi1203), за да стане по-ясна. Тук мисля, по-ясно се виждат двойките последователно свързани намотки и междинните (условно казано) изводи Т1, Т2 и Т3. Другите изводи Т4, Т5 и Т6 отговарят на краищата на всяка двойка намотки. И сега начина на свързване: За бързата скорост: Т4, Т5 и Т6 се свързват към фазите (захранване), а Т1, Т2 и Т3 се оставят отворени. Лявата схема на капачката. За бавната скорост: Т1, Т2 и Т3 се свързват към фазите (захранване), а Т4, Т5 и Т6 се дават накъсо. Дясната схема на капачката. След като се справиш със свързването може би ще възникне въпроса за смяна посоката на въртене. Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене. Означението 0 над табличката във Фигура 2 означава покой. Вдясно от нулата е 1 (първа скорост в едната посока) и 2 (втора скорост в едната посока). Вляво от нулата е 1 (първа скорост в другата посока) и 2 (втора скорост в другата посока). В табличката под тях срещу номера на изводите има квадратче, в което има "X" ако два последователни извода са свързани или е празно ако не са. Пример: За първа скорост в едната посока (единицата вдясно от 0) трябва да свържем изводи 5 и 6, 11 и 12 и 17 и 18. Тази схема може да се реализира с контактори или със специален ключ.
|
|
Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 15:17:51 |
|
|
|
боби 66
Редовен участник От: гр. Сопот
|
|
|
|
Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене. |
Изключително творение на българската инджинерна мисъл. Колкото по неразбираемо и по сложно толкова по добре. |
|
Всичко записи: 227 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 20:37:07 |
|
|
|
|
|
Всичко записи: 88 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 08:27:37 |
|
|
|
|
|
|
Всъщност използвах схемичката (Фигура 2) от един справочник на "EATON", който няма нищо общо с българските инженери. Нарича се "Wiring manual 2011" и горещо го препоръчвам на всеки. Там освен информация за свързване на ралични ел.прибори има и данни за широка гама промишлени ел.съоръжения. Ако желаете разгледайте го:
http://www.moeller.net/binary/schabu/wiring_man_en.pdf
На стр.331 е въпросната схема и тя отговаря на "tapped winding" - разгледания по-горе случай. Произвеждат се и двигатели с "two separate windings". Свързването им е дадено на същата страница, а изводите с числени означения са номерата на изводите на конкретен тип "switch" или ключ (в нашия случай FS 644). На стр.333 има информация и за свързването на трискоростни двигатели, а на стр.472 са дадени различните варианти на свързване в схематичен вид. Според мен няма нищо сложно. Просто трябва да се проследи последователността на свързване.
|
|
Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 09:11:22 |
|
|
|