Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

двускоростен трифазен двигател


Форум » Ремонт » Ремонт на битова автоматика и дребна битова техника [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
lpet55v


Нов участник


здравейте.
имам двускоростен трифазен двигател, от него има 7 кабела единият е N, задачата ми е да намеря начина на свързване. ако някой ми изпрати схема ще бъда много благодарен

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2012 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 16:26:18
radi1203


Нов участник


>

att-6413221381066m__.jpg


Всичко записи: 20 : Дата на рег-ция: Дек. 2011 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 19:16:27
shockhead



Участник


Приемам, че клемната кутия е запазена и знаем кой край кой е. Ако не е така напиши тук и ще ти помогна да ги откриеш с омметър, една лампа, малко логика и сръчност. Ще се опитам на Фигура 1 да разгърна начертаната на капачката схема (от radi1203), за да стане по-ясна. Тук мисля, по-ясно се виждат двойките последователно свързани намотки и междинните (условно казано) изводи Т1, Т2 и Т3. Другите изводи Т4, Т5 и Т6 отговарят на краищата на всяка двойка намотки. И сега начина на свързване:
За бързата скорост: Т4, Т5 и Т6 се свързват към фазите (захранване), а Т1, Т2 и Т3 се оставят отворени. Лявата схема на капачката.
За бавната скорост: Т1, Т2 и Т3 се свързват към фазите (захранване), а Т4, Т5 и Т6 се дават накъсо. Дясната схема на капачката.
След като се справиш със свързването може би ще възникне въпроса за смяна посоката на въртене. Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене. Означението 0 над табличката във Фигура 2 означава покой. Вдясно от нулата е 1 (първа скорост в едната посока) и 2 (втора скорост в едната посока). Вляво от нулата е 1 (първа скорост в другата посока) и 2 (втора скорост в другата посока). В табличката под тях срещу номера на изводите има квадратче, в което има "X" ако два последователни извода са свързани или е празно ако не са. Пример: За първа скорост в едната посока (единицата вдясно от 0) трябва да свържем изводи 5 и 6, 11 и 12 и 17 и 18. Тази схема може да се реализира с контактори или със специален ключ.


att-5046fec5b77202.gif


Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 15:17:51
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене.

Изключително творение на българската инджинерна мисъл. Колкото по неразбираемо и по сложно толкова по добре.

Всичко записи: 240 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 20:37:07
emoome


Участник


http://gendocs.ru/v40537/?download=file
Ключова дума "Даландер"

Всичко записи: 96 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 08:27:37
shockhead



Участник


Всъщност използвах схемичката (Фигура 2) от един справочник на "EATON", който няма нищо общо с българските инженери. Нарича се "Wiring manual 2011" и горещо го препоръчвам на всеки. Там освен информация за свързване на ралични ел.прибори има и данни за широка гама промишлени ел.съоръжения. Ако желаете разгледайте го:

http://www.moeller.net/binary/schabu/wiring_man_en.pdf

На стр.331 е въпросната схема и тя отговаря на "tapped winding" - разгледания по-горе случай. Произвеждат се и двигатели с "two separate windings". Свързването им е дадено на същата страница, а изводите с числени означения са номерата на изводите на конкретен тип "switch" или ключ (в нашия случай FS 644). На стр.333 има информация и за свързването на трискоростни двигатели, а на стр.472 са дадени различните варианти на свързване в схематичен вид. Според мен няма нищо сложно. Просто трябва да се проследи последователността на свързване.

Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 09:11:22
Борислав55


Нов участник


Здравейте,
Имам проблем точно с такъв двигател и реших да попитам в тази много стара тема.
Проблема е, че когато е свързан в триъгълник си работи нормално. Когато се включи в двойна звезда двигателя издава звук сякаш е силно натоварен и след 10-ина секунди изключва и загрява много.
Аз от двигатели не разбирам. Електричар съм дотолкова, че мога да установя кой елемент е повреден и да го заменя с нов. На тази машина обаче беше заминал ПЕП-а (7-позиционен 7-секции) който не мога да открия. Навсякъде където го търсих ме убеждаваха, че това управление трябва да се реализира с контактори. Изгубих 2 дни по гърбиците на ПЕП-а и по връзките в таблото да установя логиката му. Разбрах, че е това, което е описано по-горе. Реализирах същата схема, само в едната посока, с един прост ПЕП и три контактора, но явно някъде греша.
Много благодаря за съветите ви.

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2021 : Отправено: 16 Юли, 2021 - 11:35:08
resistbody



Нов участник


Борислав55, имах същия проблем, оказа се че съм объркал свързването... занесох мотора на съседа, който е бобиньор но отделен от машната и констатира, че е здрав и съм объркал свързването, както се и оказа... 20-тина лв беше ключа на елмарк(не ги харесвам но в наше село няма друго)

Всичко записи: 11 : Дата на рег-ция: Апр. 2014 : Отправено: 04 Септември, 2021 - 23:02:29
руменст


Нов участник


shockhead здравейте . малко помощ за двускоростен трифазен двигател . в момента заботи на бавна скорост . как да го свържа на бързата .
пращам снимки на табелата и на свързването в момента . поздрави .

att-6413227f0a49em___.jpg


Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Ноем. 2021 : Отправено: 10 Ноември, 2021 - 10:11:41
He@t


Участник


Премахни моста на 4, 5, 6 и подвържи там фазите. Това е всичко.

Всичко записи: 87 : Дата на рег-ция: Яну. 2022 : Отправено: 27 Януари, 2022 - 14:15:14
Svilen1308


Нов участник


Здравейте, имам нужда от малко помощ за свързване на трифазен двускоростен двигател на колона бормашина с прекъсвач (ключ).
Мисля че схемата е звезда-триъгълник, но нещо не става. Благодаря предварително!

att-6413213a133f6m.jpg


Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Март 2023 : Отправено: 16 Март, 2023 - 13:49:10
Svilen1308


Нов участник


Това е ключа Може ли някой да ми обясни кой проводник ко кутията на двигателя на кое гнездо на ключа да сложа?

att-641321bf3c276m_.jpg


Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Март 2023 : Отправено: 16 Март, 2023 - 13:50:06
He@t


Участник


Схемата от снимката на двигателя не е съвсем коректна. Ако няма мостове между двойките изводи U и Y; V и Z; W и X веригата е отворена и мотора няма да завърти. С мостовете става триъгълник.
Иначе за ключа, по схемата:
1. Числата в табличката са номерата на изводите на ключа.
2. U, V, W са началото на всяка от намотките.
3. Ако гледаме схемата на двигателя X, Y, Z са края на всяка от намотките или U-X (1 намотка), V-Y (2 намотка), W-Z (3 намотка).
4. Ако гледаме схемата на ключа u, v, w са края на всяка от намотките или U-u (1 намотка), V-v (2 намотка), W-w (3 намотка).
Извод: В схемата на ключа на мястото на u свързваме X, на мястото на v свързваме Y и на мястото на w свързваме Z.
5. R, T, S са трите фази.
6. Не забравяме и всички мостчета между изводите.
Как действаме (по схемата на ключа): Започваме с извод 1 на ключа. Намираме го на самия ключ и към него свързваме началото на първа намотка U, на втори извод свързваме една от фазите R, правим мост между 2 и 6 извод, на 3 извод свързваме началото на трета намотка, правим мост между 4 и 8 извод, на 5 извод свързваме края на трета намотка z (по-горе описано защо w се заменя със z), правим мост от 5 до 9 извод и т. н. до края.
Да поясня и хиксчетата по-надолу в табличката. Вижда се, че ключа има три положения 0, звезда и триъгълник. Вижда се от схемата още, че ключа има контакти между всяка двойка изводи - 1 и 2, 3 и 4, 5 и 6 и т. н. до края. Хиксчетата в квадратчетата покзват кои двойки контакти са затворени в съответното положение. Да вземем положение 0 - там всички контакти са отворени (няма хиксчета). В положение звезда обаче празни са само квадратчета на контакти 5-6, 7-8 и 15-16, което значи, че само те ще са отворени, а всички останали ще са затворени.
PS: Мислех си защо производителя е "объркал" схема "триъгълник" на машината. За да тръгне машината без мостовете, които споменах по-горе трябва да има някакви съпротивления или товар между намотките, които не са изобразени на самата схема. Аз такава конфигурация не съм срещал, но не е невъзможно.

Всичко записи: 87 : Дата на рег-ция: Яну. 2022 : Отправено: 24 Март, 2023 - 12:34:15
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


Аз такава конфигурация не съм срещал, но не е невъзможно.

МОТОРА НЕ Е ЗВЕЗДА-ТРИЪГЪЛНИК
МОТОРА Е ЗВЕЗДА -ДВОЙНА ЗВЕЗДА
Разгледай ВНЕМАТЕЛНО постовете по горе.

Всичко записи: 240 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 24 Март, 2023 - 20:36:48
He@t


Участник


Това би обяснило всичко. ОК, вижда се, че можеш да пишеш с големи букви, макар и с грешки, но автора търси решение.
Аз се сещам за комбинация от 2 контактора с 3-позиционен ключ за оперативните им вериги I-0-II. За ниската скорост ще е достатъчен контактор с 3 НО товарни контакта, а за високата ще трябва контактор с 6 НО товарни контакта. Аз бих прекарал оперативната верига на всеки от контакторите през 1 НЗ контакт на срещуположния контактор, за да се избегне възможността да се включат едновременно и двете скорости.
По-интелигентно, но скъпо решение е честотен регулатор като се работи само със схемата за високата скорост.

Всичко записи: 87 : Дата на рег-ция: Яну. 2022 : Отправено: 27 Март, 2023 - 14:43:21
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


за високата ще трябва контактор с 6 НО товарни контакта
Дай актуален производител и модел на такъв контактор.
По-интелигентно, но скъпо решение е честотен регулатор като се работи само със схемата за високата скорост.
Какво правим при чистота под 20 херца.

Всичко записи: 240 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 28 Март, 2023 - 19:53:59
kableman


Постоянен участник
От: Варна
ICQ

Честотен инвертор FV20 400V / 0.75kW
490.80 лв. с ДДС. В този ред на мисли.

Всичко записи: 270 : Дата на рег-ция: Окт. 2006 : Отправено: 29 Март, 2023 - 11:52:09
He@t


Участник


Сетих се и още една възможност, освен двете по-горе. Българския контактор КП-1 има 5 НО и 5 НЗ контакта. Използваме 2 контактора и същия 3-позиционен ключ I-0-II за оперативните им вериги. На първия контактор през 3 НО контакта подаваме трите фази на X, Y и Z. Това ни е ниската скорост. За реализиране на високата скорост използваме 3 НЗ контакта от същия контактор, както и втория контактор. На трите НЗ контакта реализираме мостовите връзки между X, Y и Z, а през 3 НО контакта на втория контактор подаваме трите фази на U, V и W. По този начин, когато изключим ниската скорост, мостовите връзки за високата ще са готови и ще трябва да подадем само фазите с втория контактор. Тук оперативната верига на всеки от контакторите трябва задължително да премине през един от НЗ контакти на срещуположния контактор, за да не могат да се включват двата контактора едновременно. Това би ни предпазило от ситуацията, когато единия контактор заседне в работно положение и включим втория контактор.
Важно: При първия пуск след реализиране на схема с контактори пуснете на едната скорост, изчакайте спиране до покой на двигателя и тогава включете другата скорост. Ако се окаже, че двигателя върти в различни посоки си изберете един от двата контактора и разменете местата на две съседни фази от захранването.

Всичко записи: 87 : Дата на рег-ция: Яну. 2022 : Отправено: 29 Март, 2023 - 12:15:55
Svilen1308


Нов участник


Благодаря за отговорите! Мотора се оказа че е звезда - двойна звезда.
Купих друг ключ I-0-II със схема S19 сложих мостовете по схемата и тръгна.

att-642584da98fe12.gif


Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Март 2023 : Отправено: 30 Март, 2023 - 15:04:25
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на битова автоматика и дребна битова техника » двускоростен трифазен двигател [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0358 ]   [ Gzipped ]