Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

двускоростен трифазен двигател


Форум » Ремонт » Ремонт на битова автоматика и дребна битова техника [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
lpet55v


Нов участник


здравейте.
имам двускоростен трифазен двигател, от него има 7 кабела единият е N, задачата ми е да намеря начина на свързване. ако някой ми изпрати схема ще бъда много благодарен

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2012 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 16:26:18
radi1203


Нов участник


[

att-4ffef9c7a9e931106.jpg


Всичко записи: 20 : Дата на рег-ция: Дек. 2011 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 19:16:27
shockhead



Участник


Приемам, че клемната кутия е запазена и знаем кой край кой е. Ако не е така напиши тук и ще ти помогна да ги откриеш с омметър, една лампа, малко логика и сръчност. Ще се опитам на Фигура 1 да разгърна начертаната на капачката схема (от radi1203), за да стане по-ясна. Тук мисля, по-ясно се виждат двойките последователно свързани намотки и междинните (условно казано) изводи Т1, Т2 и Т3. Другите изводи Т4, Т5 и Т6 отговарят на краищата на всяка двойка намотки. И сега начина на свързване:
За бързата скорост: Т4, Т5 и Т6 се свързват към фазите (захранване), а Т1, Т2 и Т3 се оставят отворени. Лявата схема на капачката.
За бавната скорост: Т1, Т2 и Т3 се свързват към фазите (захранване), а Т4, Т5 и Т6 се дават накъсо. Дясната схема на капачката.
След като се справиш със свързването може би ще възникне въпроса за смяна посоката на въртене. Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене. Означението 0 над табличката във Фигура 2 означава покой. Вдясно от нулата е 1 (първа скорост в едната посока) и 2 (втора скорост в едната посока). Вляво от нулата е 1 (първа скорост в другата посока) и 2 (втора скорост в другата посока). В табличката под тях срещу номера на изводите има квадратче, в което има "X" ако два последователни извода са свързани или е празно ако не са. Пример: За първа скорост в едната посока (единицата вдясно от 0) трябва да свържем изводи 5 и 6, 11 и 12 и 17 и 18. Тази схема може да се реализира с контактори или със специален ключ.


att-5046fec5b77202.gif


Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 15:17:51
боби 66


Редовен участник
От: гр. Сопот


Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене.

Изключително творение на българската инджинерна мисъл. Колкото по неразбираемо и по сложно толкова по добре.

Всичко записи: 228 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 20:37:07
emoome


Участник


http://gendocs.ru/v40537/?download=file
Ключова дума "Даландер"

Всичко записи: 91 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 08:27:37
shockhead



Участник


Всъщност използвах схемичката (Фигура 2) от един справочник на "EATON", който няма нищо общо с българските инженери. Нарича се "Wiring manual 2011" и горещо го препоръчвам на всеки. Там освен информация за свързване на ралични ел.прибори има и данни за широка гама промишлени ел.съоръжения. Ако желаете разгледайте го:

http://www.moeller.net/binary/schabu/wiring_man_en.pdf

На стр.331 е въпросната схема и тя отговаря на "tapped winding" - разгледания по-горе случай. Произвеждат се и двигатели с "two separate windings". Свързването им е дадено на същата страница, а изводите с числени означения са номерата на изводите на конкретен тип "switch" или ключ (в нашия случай FS 644). На стр.333 има информация и за свързването на трискоростни двигатели, а на стр.472 са дадени различните варианти на свързване в схематичен вид. Според мен няма нищо сложно. Просто трябва да се проследи последователността на свързване.

Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 09:11:22
Борислав55


Нов участник


Здравейте,
Имам проблем точно с такъв двигател и реших да попитам в тази много стара тема.
Проблема е, че когато е свързан в триъгълник си работи нормално. Когато се включи в двойна звезда двигателя издава звук сякаш е силно натоварен и след 10-ина секунди изключва и загрява много.
Аз от двигатели не разбирам. Електричар съм дотолкова, че мога да установя кой елемент е повреден и да го заменя с нов. На тази машина обаче беше заминал ПЕП-а (7-позиционен 7-секции) който не мога да открия. Навсякъде където го търсих ме убеждаваха, че това управление трябва да се реализира с контактори. Изгубих 2 дни по гърбиците на ПЕП-а и по връзките в таблото да установя логиката му. Разбрах, че е това, което е описано по-горе. Реализирах същата схема, само в едната посока, с един прост ПЕП и три контактора, но явно някъде греша.
Много благодаря за съветите ви.

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2021 : Отправено: 16 Юли, 2021 - 11:35:08
resistbody



Нов участник


Борислав55, имах същия проблем, оказа се че съм объркал свързването... занесох мотора на съседа, който е бобиньор но отделен от машната и констатира, че е здрав и съм объркал свързването, както се и оказа... 20-тина лв беше ключа на елмарк(не ги харесвам но в наше село няма друго)

Всичко записи: 11 : Дата на рег-ция: Апр. 2014 : Отправено: 04 Септември, 2021 - 23:02:29
руменст


Нов участник


shockhead
здравейте . малко помощ за двускоростен трифазен двигател . в момента заботи на бавна скорост . как да го свържа на бързата . пращам снимки на табелата и на свързването в момента . поздрави .

att-618b7ebd81d5c85_n.jpg


Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Ноем. 2021 : Отправено: 10 Ноември, 2021 - 10:11:41
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на битова автоматика и дребна битова техника » двускоростен трифазен двигател [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0074 ]   [ Gzipped ]