|
|
|
|
|
|
|
здравейте. имам двускоростен трифазен двигател, от него има 7 кабела единият е N, задачата ми е да намеря начина на свързване. ако някой ми изпрати схема ще бъда много благодарен |
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2012 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 16:26:18 |
|
|
|
|
|
|
>
|
|
Всичко записи: 20 : Дата на рег-ция: Дек. 2011 : Отправено: 12 Юли, 2012 - 19:16:27 |
|
|
|
|
|
|
Приемам, че клемната кутия е запазена и знаем кой край кой е. Ако не е така напиши тук и ще ти помогна да ги откриеш с омметър, една лампа, малко логика и сръчност. Ще се опитам на Фигура 1 да разгърна начертаната на капачката схема (от radi1203), за да стане по-ясна. Тук мисля, по-ясно се виждат двойките последователно свързани намотки и междинните (условно казано) изводи Т1, Т2 и Т3. Другите изводи Т4, Т5 и Т6 отговарят на краищата на всяка двойка намотки. И сега начина на свързване: За бързата скорост: Т4, Т5 и Т6 се свързват към фазите (захранване), а Т1, Т2 и Т3 се оставят отворени. Лявата схема на капачката. За бавната скорост: Т1, Т2 и Т3 се свързват към фазите (захранване), а Т4, Т5 и Т6 се дават накъсо. Дясната схема на капачката. След като се справиш със свързването може би ще възникне въпроса за смяна посоката на въртене. Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене. Означението 0 над табличката във Фигура 2 означава покой. Вдясно от нулата е 1 (първа скорост в едната посока) и 2 (втора скорост в едната посока). Вляво от нулата е 1 (първа скорост в другата посока) и 2 (втора скорост в другата посока). В табличката под тях срещу номера на изводите има квадратче, в което има "X" ако два последователни извода са свързани или е празно ако не са. Пример: За първа скорост в едната посока (единицата вдясно от 0) трябва да свържем изводи 5 и 6, 11 и 12 и 17 и 18. Тази схема може да се реализира с контактори или със специален ключ.
|
|
Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 15:17:51 |
|
|
|
боби 66
Редовен участник От: гр. Сопот
|
|
|
|
Ето защо ще кача и схемичка (Фигура 2) за обръщане посоката на въртене. |
Изключително творение на българската инджинерна мисъл. Колкото по неразбираемо и по сложно толкова по добре. |
|
Всичко записи: 233 : Дата на рег-ция: Окт. 2009 : Отправено: 04 Септември, 2012 - 20:37:07 |
|
|
|
|
|
Всичко записи: 96 : Дата на рег-ция: Март 2007 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 08:27:37 |
|
|
|
|
|
|
Всъщност използвах схемичката (Фигура 2) от един справочник на "EATON", който няма нищо общо с българските инженери. Нарича се "Wiring manual 2011" и горещо го препоръчвам на всеки. Там освен информация за свързване на ралични ел.прибори има и данни за широка гама промишлени ел.съоръжения. Ако желаете разгледайте го:
http://www.moeller.net/binary/schabu/wiring_man_en.pdf
На стр.331 е въпросната схема и тя отговаря на "tapped winding" - разгледания по-горе случай. Произвеждат се и двигатели с "two separate windings". Свързването им е дадено на същата страница, а изводите с числени означения са номерата на изводите на конкретен тип "switch" или ключ (в нашия случай FS 644). На стр.333 има информация и за свързването на трискоростни двигатели, а на стр.472 са дадени различните варианти на свързване в схематичен вид. Според мен няма нищо сложно. Просто трябва да се проследи последователността на свързване.
|
|
Всичко записи: 75 : Дата на рег-ция: Авг. 2012 : Отправено: 05 Септември, 2012 - 09:11:22 |
|
|
|
|
|
|
Здравейте, Имам проблем точно с такъв двигател и реших да попитам в тази много стара тема. Проблема е, че когато е свързан в триъгълник си работи нормално. Когато се включи в двойна звезда двигателя издава звук сякаш е силно натоварен и след 10-ина секунди изключва и загрява много. Аз от двигатели не разбирам. Електричар съм дотолкова, че мога да установя кой елемент е повреден и да го заменя с нов. На тази машина обаче беше заминал ПЕП-а (7-позиционен 7-секции) който не мога да открия. Навсякъде където го търсих ме убеждаваха, че това управление трябва да се реализира с контактори. Изгубих 2 дни по гърбиците на ПЕП-а и по връзките в таблото да установя логиката му. Разбрах, че е това, което е описано по-горе. Реализирах същата схема, само в едната посока, с един прост ПЕП и три контактора, но явно някъде греша. Много благодаря за съветите ви.
|
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Юли 2021 : Отправено: 16 Юли, 2021 - 11:35:08 |
|
|
|
|
|
|
Борислав55, имах същия проблем, оказа се че съм объркал свързването... занесох мотора на съседа, който е бобиньор но отделен от машната и констатира, че е здрав и съм объркал свързването, както се и оказа... 20-тина лв беше ключа на елмарк(не ги харесвам но в наше село няма друго) |
|
Всичко записи: 11 : Дата на рег-ция: Апр. 2014 : Отправено: 04 Септември, 2021 - 23:02:29 |
|
|
|
|
|
|
shockhead здравейте . малко помощ за двускоростен трифазен двигател . в момента заботи на бавна скорост . как да го свържа на бързата . пращам снимки на табелата и на свързването в момента . поздрави .
|
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Ноем. 2021 : Отправено: 10 Ноември, 2021 - 10:11:41 |
|
|
|
|
|
|
Премахни моста на 4, 5, 6 и подвържи там фазите. Това е всичко. |
|
Всичко записи: 70 : Дата на рег-ция: Яну. 2022 : Отправено: 27 Януари, 2022 - 14:15:14 |
|
|
|
|
|
|
Здравейте, имам нужда от малко помощ за свързване на трифазен двускоростен двигател на колона бормашина с прекъсвач (ключ). Мисля че схемата е звезда-триъгълник, но нещо не става. Благодаря предварително!
|
|
Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Март 2023 : Отправено: 16 Март, 2023 - 13:49:10 |
|
|
|
|
|
|
Това е ключа Може ли някой да ми обясни кой проводник ко кутията на двигателя на кое гнездо на ключа да сложа?
|
|
Всичко записи: 2 : Дата на рег-ция: Март 2023 : Отправено: 16 Март, 2023 - 13:50:06 |
|
|
|