Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Климатик ELITE AS-12 ER14 - не ­ размразява


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (1)]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
ukelichko



Нов участник
От: Монтана


Здравейте, имам климатик Елит 12 as er 14 с фреон R22
Работи нормално и е пълен с фреон-преди две седмици го обслужиха. Размразява почти нормално, но винаги остава малко скреж по питата. Така за три четири дни става буца, която затруднява топлообмена и трябва да се махне ръчно. Идеята ми е да увелича времето за размразяване или да го направя да размразява при по малко скреж, като променя някой датчик. Разбирам от електроника, но с климатици не съм се занимавал, пък и нямам схема, та ако някой знае нещо повъпроса и ме светне благодаря предварително. Естествено изпробвах всички възможни настройки на вентилатор, температура и клапа, но проблема си остава в различна степен.
____________________________________________________________________
Зареждаха го само с манометри. Казаха че е изгубил малко фреон и го допълниха с бутилка.
Забравих да спомена че съм в много влажен район.
Иначе след експерименти установих че размразява най-добре когато клапата и вентилатора са на автоматик.
Виждал съм и други елити обледили по същия начин, точно в средата на питата. Никъде по външното тяло не открих датчик за температура или лед.
На какъв принцип се сеща да се размрази?

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Ноем. 2007 : Отправено: 27 Ноември, 2007 - 01:45:45
kolyo



Админ
От: Русе


http://www.service-ruse.eu/forum/topic.php?forum=2&topic=251

Всичко записи: 11375 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 27 Ноември, 2007 - 12:24:48
miro


Редовен участник


Проблема не е във фреона а в модела и влажноста на въздуха .Почти няма специялист които да доиде и да ти източи фреона и да го претегли и да разбере колко е вътре и да ти добави още ,ще ти го изпуснат и заедно с него ще излезе и маслото и сигурно няма да ти добавят масло и става манжа с грозде .Зареждане по налягане е за предпочитане и ако вярваш в математиката е точен ,взема се предвид температурата на външния и вътрешния въздух и на изхода на климатика и се следи ампеража.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 29 Ноември, 2007 - 08:05:45
joroklima


Постоянен участник


Колега miro , ти чувал ли си за станция за събиране на фреон ?
Аз лично работя с направена от мен станция и ти гарантирам , че от 12 години от както работя с нея и с електронна везна , нямам проблеми с климатиците. Преди това съм ги зареждал като теб, но ми костваше часове да стоя до климатика.

att-474e6508157cdS_12.jpg


Всичко записи: 461 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 29 Ноември, 2007 - 09:06:48
miro


Редовен участник


Винаги съм се кефил на кварталния Бакалин-колкото му кажеш реже с ножа един път и слага на кантара и излиза винаги точно.
Имам стенд за авто климатици но този стенд не можеш да го качиш на покрива а имам и станция за изтеглене и сабиране на фреон от онези който ги раздаваха от института по хладилна техника,имам и електрона везна с точност 1 гр. но мразя да работя снея защото е неудобно трябва да се постави на хоризонтално място а почти нямя място каде да я поставиш и когато духа вятар е не възможно да се равоти с нея ,малко да преместиш или бутниш манометрите показанията се изменят.За целта използвам дозатор.

Нищо лично ,но не само с електрона везна може максимално да бъдеш точен и да бъдеш коректен към клиентите.Имам колега които ходи с лартоп и инфра червен термометър и ги зарежда само с маркуч от бутилката и винаги е максимално точен.

Просто исках да вметна че електроната везна има много недостатъци и е трудно приложима при климатиците.
_____________________________________________________________________
Колегата използва лаптопа за тежест - в него си е вкарал програма и като замери температурете и ги вкара в програмата му излиза налягянето ,налягането и темперагурата са взаимно свързани и като знае колко фреон събира системата му излиза имали или колко фреон му липсва.Смешно нали и на мене ми е смешно но е самата истина просто мотематика и физика.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 30 Ноември, 2007 - 06:24:08
kolyo



Админ
От: Русе


инфрачервения термометър е добър за сплитовете, но не става за инвертори

Всичко записи: 11375 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 30 Ноември, 2007 - 16:40:02
Гост


ОТСТРАНЕН


Че то един лист е таблицата с фреоните и наляганията. То и аз нося покет пс ама си ползвам везната.

Отправено: 01 Декември, 2007 - 19:07:31
p1



Постоянен участник
От: Сливен


miro и аз ползвам основно ел везна , това с зареждането по манометри си е чиста дивотия.
и аз ползвам от тези станции и вярвайте ми ако няма асансьор ми е много неудобна - празна тежи 18.6кг .
този твой хакер задава ли и външната температура в лаптопа.щото ако не я задава язък за гъзарията.
колкото до неудобството от везната на покрив ще ти подскажа - аз я слагам на външното тяло.хем равно хем наблизо
като ме мързи да нося станцията пускам климатика на топло и събирам газта в празна бутилка.долу-горе спасявам около 70%.

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 01 Декември, 2007 - 22:36:33
miro


Редовен участник


Не ми се заяжда с вас за доста неща съм сагласен на и с много не мого до се съглася.Основното е че непремено трябва да се зарежда само с електрона везна ,аз както споменах използвам основно дозотор от много години и никога сам нямал провлеми
единственото неудобство е че трябва да го използваш само за един вид фреон или да имаш няколко за всеки фреон.
p1 Защо смяташ че е дивотия зареждането по манометър ,аргументирай се?
Как се проектира и изчислява една хладилна машина ,как се определя студопроизводителноста,Този които е изчислявал и проектирал този Елит с електрона везна ли гое проектирал?
За мене е дивотия да източиш и вкараш фреона обратно в системата.
Ще бъда кратък
1.Все едно да направиш основен ремонт на един ДВГ и да налееш старото масло.Винаги зареждам когато се налага с нов фреон и ново масло.
p1.В Сливен не духа ли вятър и как го правиш да не се клати фреона в бутилката не ми е ясно или като се клати везната ти не се колебай.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 02 Декември, 2007 - 00:01:40
nebelservice



Постоянен участник
От: София
ICQ

Едва ли някой ще отрче че зареждането с везна е най-бързия начин, пести се време, а за инвертор - няма сериозна алтернатива.

Всичко записи: 455 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 02 Декември, 2007 - 18:33:52
p1



Постоянен участник
От: Сливен


miro инжинера който е проектирал машината може да ти каже температурата на фреона във всяка една точка на цялата система.
колкото до зареждането по темп. на изпарение пак казвам че е пълна дивотия.аргументирам се с въпрос
как да дозаредя клим. при външ.темп. -10гр. да го пусна на студено и да пълня докато стане 0гр. по манометри.ами тъпо е защото фреона не се втечнява при +30 ами при -10.може да дозаредиш машива с ТРВ ама с капилярка и чек вентил
още нещо - фреона върши две работи
1: не само топли и охлажда
2:охлажда и компресора.ако машината е с по малко газ компр. прегрява - ако е с повече газ се товари излишно и пак прегрява.
е не е ли дивотия този метод дори да имаш 10 лаптопа.значи клиента те вика да му оправиш клим. а ти си играеш на тото - или му уцелваш дозата или си оставяш ръцете.колкото до
Все едно да направиш основен ремонт на един ДВГ и да налееш старото масло.
фреона няма срок на годност.поне на моите бутилки няма дати
пак се извинявам ако съм засегнал някой колега но метода за клим. е първобитен.за мен начина е един - вадиш теглиш и слагаш колкото е написал инжинера.

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 02 Декември, 2007 - 22:30:50
СТОЯН


Редовен участник
От: Бургас


аз климатиците ги зареждам с везна (при смяна на компресор четирипътен и т. н. ) но дозареждам ако има пропуск и го открия и има нужда от 200 300 грама фреон по манометри обаче на режим отопление
или казано по просто изключваш бобината вкарваш 100 грама включваш ако вдигне 25 бара и вентилатора изключи а на 19 влючи добре ако не още 100 просто няма как да ме излъже
всяка машина малко или много си показва какво и колко иска
искам обаче като професионалисти да не коментираме какво става при източване или при изхвърляне на фреона

Всичко записи: 249 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 02 Декември, 2007 - 22:59:08
joroklima


Постоянен участник


Ще ми кажели някой когато един климатик зареден с R410 е изпуснал колко да добавим или по точно коя точно съставка да добавим?
batalski - По пътя на логиката е така , но и по пътя на логиката , ще ми каже ли някой , като зареждаме в течна фаза, от кой компонент , какво количество влиза в системата ?
Аз събирам и тези фреони със станцията и до сега не съм имал никакви проблеми , нито пък виждам някаква разлика ,когато съм дозареждал и когато зареждам с нов фреон. Отначало и аз като теб мислех и източвах всичко и зареждах наново , но ефект никакъв. След като пробвах да го събирам и дозареждам климатика си заработваше като нов. А и клиента е доволен , защото не плаща пълно зареждане а дозареждане.

Всичко записи: 461 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 03 Декември, 2007 - 18:42:57
p1



Постоянен участник
От: Сливен


СТОЯН пак не си прав.
или казано по просто изключваш бобината вкарваш 100 грама включваш ако вдигне 25 бара и вентилатора изключи а на 19 влючи добре ако не още 100 просто няма как да ме излъже
пробвай на някой клим. да му заредиш 100-150гр по малко и после 150-200 в повече и ще видиш че и в двата случая машината работи нормално на маном.
искам обаче като професионалисти да не коментираме какво става при източване или при изхвърляне на фреона
дай да помислим какво става като точим клим. с станция - МАЙ излиза и масло с фреона ама нали станцията го отделя и можеш да видиш колко да добавиш.колкото до професионалиста той не би изпуснал фреона.
затова и има три групи колеги-професионалисти,аматьори и некадърници.

Всичко записи: 378 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 03 Декември, 2007 - 22:34:25
miro


Редовен участник


Вече сме в ЕС и трябва да отговаряме на изискванията на ЕС.Подръжка на хладилна и климатична техника попада в раздела за занаятите и Закона за Занаятите .Едно от условиятя да съществува занаятчийско предприятие е да има МАЙСТОР с майсторско свидетелство издадено от занаятчийската камара .Сервиз който упражнява занаятчийска дейност и не отговаря на закона за занаятите подлежи на санкция от 1000 лева.

Какво означава майсторското свидетелство - това е един вид сертификат,който удостоверявя че лицето е правоспособно да упражнява даден занаят в случая поддръжка на хладилна и климатина техника.Вече на теория няма оторизиран или неоторизиран сервиз а и напрактика е така.
В случая с ukelichko , спокойно може да се обърне към някой сервиз регистриран по закона за занаятите и да му го оправят безплатно.
Според закона за потребителя продавача трябва да осигури гаранционен и извън гаранционен сервиз на стоката.Но при климите физическото присъствие при клиента се осъщесвява от лицето извършило монтажа.На практика в случая какво се получава тук вариантите са два;
1 В сверата на услугите не е важно да си майстор а добър АРТИСТ понеже според мен на климатика му няма нищо и като климатик за 400лева направо си работи супер, колегите са отишли и просто са имитирали дейност вместо да се обеснявят с клиента.
2.З да има нужда от дозареждане климатик трябва да има пропуск на фреон от системата ,откъде е възможно да изпуска климатика?
1.от гайките , за тях носи отговорност монтажната група
2.крановете,малко вероятно няма такава констатация
3.Шупла или спукано нещо ,ако са крановете или спукано нещо се води фабричен дефект и всеки вносител би си платил за тях на всеки който ги отстрани.
Не прави чест на професионалист да убижда колега има си професионална етика ти не ги обиди директно но коствено това е все пак обида.

Дозатор е уред с който се дозира нещо ние дозираме в определени количества предимно фреон и масло .
Дозатор,подобно на мензура и заряден цилиндар е чуждица в bg и означава едно и също.
В каталога на рефко има доста видове и размери.

Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 05 Декември, 2007 - 08:35:59
ukelichko



Нов участник
От: Монтана


Извинявайте че ви вкарах в такива спорове. Майсторите са прави, все пак е машина за 400 лева.
И този проблем е само при голяма влага, а на мен ми се искаше да експериментирам защото съм с изобретателски дух.
Все пак никаде не намерих датчик по външния топлообменник. Едно преместване с няколко сантиметра щеше да направи Елита доста по-добър.
Смятам да реша проблема с една нова машина, та не е нужно да се карате във форума заради моя Елит.
______________________________________________________________________
държа да кажа че ми замериха климатика с манометър, като отчетоха и външната температура и нещо пресмятаха преди да решат че има загуба на фреон, така че не смятам че симулираха дейност от фирмата по подръжка.
Оставам с впечатление че има две школи в хладилната техника и тези майстори са привърженици на зареждането по манометър.
Както казах разбирам от електроника и смятам че този проблем на Елита би отпаднал ако беше програмиран да размразява докато има скреж а не за определено време - около 5 минути.

Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Ноем. 2007 : Отправено: 05 Декември, 2007 - 09:09:37
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик ELITE AS-12 ER14 - не ­ размразява [Страници (1)]



Powered by ExBB 1.9.1

  BGtop.net

[ Script Execution time: 0.0792 ]   [ Gzipped ]