|
|
|
|
|
|
|
Работи около 45 мин, изключва, затваря желюза, мигат POWER TIMER SLEEP около 5 до 10 сек. и до там. Като го пуснеш пак от дистанционното тръгва нормално. Това са думите на клиента. Този климатик е с R407, но се наложи да го източа и да го заредя с везна с R22 понеже трупаше мн лед. Та ме интересува това обяснение долу на сниката за въздушният датчик ли е или за тръбният. Не съм много на ти с анлииският. Моля помогнете
|
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 14 Декември, 2007 - 11:46:37 |
|
|
|
|
|
|
Това е тръбният датчик на вътрешното тяло. |
|
Всичко записи: 466 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 14 Декември, 2007 - 13:11:47 |
|
|
|
|
|
|
Благодаря много. Интересното е, че след като пуснах темата ми се обади и друг клиент със същият проблем на същият модел. Явно фабричен дефект, а може би случайност. Ако си е понижил параметрите (или е бил с такива) може ли да се пооправи със съпротивление? Поне докато получа нов датчик... |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 14 Декември, 2007 - 13:25:03 |
|
|
|
|
|
|
Да , може! Но сложи тример потенциометър , за да го уцелиш по лесно . |
|
Всичко записи: 466 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 14 Декември, 2007 - 13:39:43 |
|
|
|
|
|
|
Днес говорих със сервизният мениджър на Роял за тези двата климатика. Той ми каза, че не трябва да зареждам климатик, който работи с R407, с R22. Каза да ги източа и да ги заредя с R407 и проблемът щял да бъде решен и за двата климатика. Някъде във форума четох, че това да се заменя 407 с R22 не е проблем за машината. И дали има начин да се разбере дали един климатик има нужда от доливане на газ при сегашните темп. условия. Въпросът ми идва от това, че ходим по адреси а климатика не е включен и трябва доста да почакаме за да разберем, че има нужда от доливане или презареждане.
презаредих с везна с R22, ефект никакъв. 40 мин работта като по часовник, но после спира мига писка и до там. Дефрост при тези климатици мисля, че е по време - 6 до 8 минути разкрежаване. Но въпросният климатик не може да излезе от дефрост режим... Възможни причини? |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 17 Декември, 2007 - 17:33:01 |
|
|
|
|
|
|
този проблем имам и аз но отговор и РОЯЛ няма. смених въздушния и тръбния датчик но ефект няма. от Роял казаха да се презареди на кантар. Някои колеги казват,че не е проблем да се замени с r22 а от роял сервиз казват,че не е възможно. според мен остава само платка или външен тръбен датчик.но тези части ги нямям и не мога да ги пробвам.а и от ройал са 100% сигурни,че не е платка."тогава какво е?"ги питам и само празни приказки. в крайна сметка клиента е с неработещ климатик. А като гледам този вирус расте.май има лоша серия от китай.. |
|
Всичко записи: 67 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 18 Декември, 2007 - 19:20:21 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Преди години имах подобен проблем с един Елит и така не разбрах какъв беше проблема.Първо поръчах платка сложих я и пак сщтия проблем и се ядосах и поръчах и трита датчика и тогава се оправи и сложих старата платка и новата ми остана но после слжих другите датчици на други клими и работеха. Просто смени датчиците и тогава платката.Поръчаи ги от Аладин.Платката беше 40 лв. а датчиците по 10лв.Нормално е да ти отговори сервизния инжинер ч е не може да се сменя фреона.Така е редно да ти каже.На практика 407 се използва за замяна на старите системи работещи с фреон 22.Но сега изискванията са климите да са с еко фреони и какво става на практика някаде има призведени много части компресори , исталирани са поточни линии и наи е лесно да се заредят комресорите с PAG масло и да се зареди с фреон 407 или напрактика е стария климатик с нов фреон.407 е преходен и ще се иползва да замени 22 докато навлезе 410 .407 е 3 компонентен и по капризен. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 18 Декември, 2007 - 23:47:24 |
|
|
|
|
|
|
Може смешен да е въпроса, но за какво служи тръбният датчик на външното тяло при този модел, след като размразява по време? Забравих горе да спомена, че сменях без резултат датчиците вътре. Но за този отвън понеже не знам за какво е не съм го пипал. Размразяват по време, а този датчик какво замеря и контролира?
Добавено. Днес установих, че след като свърши с дефрост, вентилатора тръгва нормално, но не подава ток на бобината, за да обърне на "топло" четирипътника, след което се срива цялата работа на машината, като изписква, мигат 5, 6 пъти и трите светодиода, затваря желюзите. Нормално ли е, когато го пусна на топло и спра подаването на ток към вентилатора и бобината на външното тяло с цел да го размразя, да работи 1 мин и да спира. И това всеки път? |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 19 Декември, 2007 - 00:02:00 |
|
|
|
|
|
|
според мен ако беше процесор климатика щеше да се побърка. а при нас размразява понякога тръгва, а в повечето случаи не тръгва
единия климатик на които сложихме повече фреон по рядко спира.това според мен е фабричен дефект.или трябва да допълним още фреон или един от датчиците на тръбата правят номера. Обадих се и на 3ма колеги от различни градове и пак нищо. утре ще сваля климатика и в сервиза ще следя по подробно,добре че не е инвертор. ______________________________________________________________________ никой не може да помогне за този дефект,а от ройал казват сега че е било от щепсела,трябвало да се върже на 4 кв кабел за да не падне ампеража.а единия ни климатик е вързан на дебел кабел около 4 кв.Вече не знам какво да правя тези климатици.И вноситела не иска да ги вземе....... ______________________________________________________________________ това трябва да има решение,при нашите климатици помещението е голямо и едвам се затопля,така че няма да стане.най накрая ще се скараме с ройал,но и това ще се отрази по зле за мен.не искат да ми пращат части само викат "не е от това Не е от това".
тези климатици имат ли пресостат |
|
Всичко записи: 67 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 29 Декември, 2007 - 22:55:05 |
|
|
|
|
|
|
Днес висях 4 часа при този климатик - включва изключва както си му е реда. Заминавам си аз, след три часа обаждане, че пак изключил като му мигнали лампите.... Утре отивам да му сменя платката (клиента има втори климатик с поголямото външно тяло, и е навит да заменим платките да го гледаме как ще се държи).
_____________________________________________________________________ Ами днес му долях на моя елит допълнително 600гр фреон освен тези 2200гр когато го презареждах с везна. Налягането е 18 бара, а преди доливането беше 16. КОгато го покрих с плакат външната перка влезе в норми между 24 и 19 бара изключване/включване, вхt - 17грC, изхt - 44грC. Но без плаката не може да достигне такива стойности, а работи на 16гр вхt, 37гр изхt и 18 бара. вече 7 часа клиента не се е обадил да каже дали е изключвал така както преди, аму казах да звънне когато и да е да знам дали има ефект това доливане... пък ще видим.
|
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 30 Декември, 2007 - 22:28:37 |
|
|
|
nenko
Нов участник От: Пловдив
|
|
|
|
fujitsu , тръбния датчик на външното тяло служи за определяне кога точно да започне процеса на рамразяване в климатика. На повечето китайски климатици е по време от 5 до 8 мин. а при инверторните и японските по алгоритам.Проблема е във това че програмата изчаква 40 минути след като датчика даде сигнал за заскрежаване и през това време се натрупва много повече лед от предвидиното и времето за размразяваме не достига. |
|
Всичко записи: 22 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 31 Декември, 2007 - 02:48:26 |
|
|
|
|
|
|
Колеги и аз имам точно същия проблем. И моя климатик е тоя модел. И външното тяло заскрежава. Първо го размразих и цяла нощ на нова година само леко беше заскрежил нищо не нормално. Но на сутринта към 7 часа почна да трупа пак заскрежаване. И той като другите така се спира сам след около час работа. А интересното е, че при програма на топлене на 16 градуса работи. Но вдугна ли му градусите почва да замръзва. Иначе вутре топли ама по слабо. |
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 03 Януари, 2008 - 19:49:25 |
|
|
|
|
|
|
Този проблем го имаше и моята 12 ка елит(неинверторен). И на мен ми казаха че е от кабела, но като го смених проблема си остана. След наблюдение установих следната закономерност. Проблема се появява когато след дефрост остане лед по външното тяло и стайната температура е ниска(към 16градуса). Като свърши дефроста се включва четирипътният вентил, тръгва вентилатора и в момента на тръгване на компресора се изключва климатика и се затваря клапата на вътрешното тяло.При мен се оправя като си затопля стаята и размразя външното тяло с гореща вода. След това си работи нормално. Колото и да мислих не намерих причина да се получава така, но както казах намерих решение на проблема, поне в моя случай. |
|
Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Ноем. 2007 : Отправено: 18 Януари, 2008 - 00:53:54 |
|
|
|
|
|
|
проблема е в дозареждане 300-380 грама незнам точно вече 7 ги оправих само количестwото не съм го засякал/на око/ но проблема се реши. |
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Май 2007 : Отправено: 02 Февруари, 2008 - 23:01:30 |
|
|
|
lichkata
Редовен участник От: Горна Оряховица
|
|
|
|
с точно количество фрреон работят но като се смени компресора с нов.на оригиналните не им държат клапаните и не могат да вдигнат ампераж и за това изключват. |
|
Всичко записи: 139 : Дата на рег-ция: Февр. 2006 : Отправено: 04 Февруари, 2008 - 23:13:42 |
|
|
|
|
|
|
Аз ги дозареждах до 2.8 кг поетапно, но с R22. ТОва ли може да е проблема при мен? |
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 05 Февруари, 2008 - 00:13:23 |
|
|
|
miro
Редовен участник
|
|
|
|
Точния грамаж е 2,7 кг R 407 C, а не 2,2 кг, които пише на табелата. По този начин климатикът обезскрежава без проблем и не изключва. | Сега може да е ОК но през лятото го провери как е и може да се наложи да го източиш със същото количество. |
|
Всичко записи: 239 : Дата на рег-ция: Юни 2006 : Отправено: 05 Февруари, 2008 - 06:05:09 |
|
|
|
|
|
|
не е нормално тези машини да работят с толкова много фреон над 2,2-2,4 кг за 24 е признак за нередност която след време ще усетите какво казаха от роял сервиз относно компресорите им ? След дозареждането над 2,2кг с повече фреон както сте направили ,ампеража загряването и шума на компресора как са ? |
|
Всичко записи: 52 : Дата на рег-ция: Дек. 2006 : Отправено: 11 Февруари, 2008 - 20:00:10 |
|
|
|
|
|
|
Послдно за този климатик от "Роял електрникс" Добавя се 100ком съпротивление. Как това ще помогне на този климатик? Пратих го в София и там незнам с колко са го презаредили но сега налягането се движи между 27 и 24 бара, амперклещите показват 11.4 А, по табела е 12.2. Презареждането в РОЯЛ не помогна (след като толкова настояваха че това е проблема). Сега добавих тези 100 ком към вътрешният тръбен датчик. Да видим кога ше ми се обади клиента
|
|
Всичко записи: 462 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 18 Март, 2008 - 00:42:55 |
|
|
|
|
|
|
Здравеите колеги.Гледам че темата е доста старичка.Та имам един климатик ELITE as18er14 r22.Проблема е следния на отопление даржи 25 бара и ги подминава но не изключва външния вентилатор.Почнах да сменям тръбни датчици без успех.Днес сложих универсална платка и с нея същата работа не изключва вентилатора.Пробвах да нагрея датчика със запалка но и така не изключи вентилатора.Някакви идеи. |
|
Всичко записи: 4 : Дата на рег-ция: Юли 2015 : Отправено: 04 Ноември, 2015 - 20:54:08 |
|
|
|
|
|
|
Сменяй датчика, виж другите два какви стойности са взимаш нов слагаш и всичко ще е окей. |
|
Всичко записи: 113 : Дата на рег-ция: Март 2009 : Отправено: 06 Ноември, 2015 - 14:18:35 |
|
|
|