|
|
|
|
|
|
|
Здравейте! Знае ли някой схема на монофазен двигател с 2 кондензатора или без?
двигателят е 2,2кВ(помпа).Има изводи на кондензатор, центробежен регулатор,пускова и работна намотка. Не знам как да ги подвържа на клемореда. Къде да подам 220V. ? _____________________________________________________________________ Исходите са 8. Не знам може да е някакакво ново творение, но съм виждал. Ще се поразровя малко и ще пиша. |
|
Всичко записи: 33 : Дата на рег-ция: Ноем. 2008 : Отправено: 03 Май, 2009 - 14:54:36 |
|
|
|
|
|
|
mar4o-71 , на капачето трябва да има схема на свързване работния кондензатор е вързан постоянно между двете намотки , а пусковия кондензатор-паралелно на работния през центробежния регулатор
|
|
Всичко записи: 12505 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 04 Май, 2009 - 08:10:21 |
|
|
|
|
|
|
Двигатела е пълно късо, предстои му пренавиване, схемата е изгоряла. Дори на кондензатора от годините не се виждат фарадите, мога само да гадая, а електротехниката е точна наука.Намерих едни стари книги, ще ги поразровя и ще пиша. _____________________________________________________________ Moмчета, комбинацията е следната; кондензатор-центробеж, кондензатор-пускова, центробеж-работна, работна-пускова. Коригираите ме ако греша. |
|
Всичко записи: 33 : Дата на рег-ция: Ноем. 2008 : Отправено: 04 Май, 2009 - 09:10:09 |
|
|
|
|
|
|
Елдвигателите монофазни 2,2Кв са с постоянно свързан работен кондензатор около 40Мф/400В.И пусков конд.156Мф/250-300В.последователно след центробежния/след развъртане той се изкл./
ето схемата . Със зелено са пластините с които обръщаш посоката на въртене.
|
|
Всичко записи: 29 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 05 Май, 2009 - 20:22:59 |
|
|
|
|
|
|
За вентилатори и помпи коеф.за натоварване е по-висок двигателят е 2,2 кв.нека сложи на местото на С=20-40 мф също 156мф . Когато двигателят развърти тогава отваря центробежният ключ,ако се наложи двигателят да работи в по тежък режим на работа (за един час да включва по 10 пъти примерно) тогава по-големия (С) няма как да натоварва по-малкия (С) защото те ще бъдат със еднакви параметри + това ще намали реактивната ен-ия, косинуса ще се подобри,по-малко ще (грее) двигателя.За монофазните има ефект този фактор защото намагнитването в ротора е голямо. |
|
Всичко записи: 19 : Дата на рег-ция: Апр. 2009 : Отправено: 10 Май, 2009 - 23:59:58 |
|
|
|
|
|
|
Колега vi4o, може да си прав не споря , но в 23 годишната ми практика на бобиньор на монофазни ел. двигатели никога не съм срещал заводско изпълнение на постоянно включен (с)по-голям от 55мф. 156 мф конд. обикновено са до250в. защото много кратко са под напрежение. А постоянно вкл. са 400в. Нека колегите които ще пробват твоето предложение поне намерят 156мф/400в.! |
|
Всичко записи: 29 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 12 Май, 2009 - 19:11:35 |
|
|
|
|
|
|
По принцип си прав ,но всичко си зависи от завода производител на ел. двигатели и по преценка на електротехника. На мен специално ми върши работа,за което му БЛАГОДАРЯ. |
|
Всичко записи: 33 : Дата на рег-ция: Ноем. 2008 : Отправено: 12 Май, 2009 - 21:03:39 |
|
|
|
|
|
|
Много се радвам,че ти върши работа ! Но ако обичаш я сподели какво и как го включи! |
|
Всичко записи: 29 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 12 Май, 2009 - 22:21:19 |
|
|
|
|
|
|
Последователно на пусковата намотка се свързва цондензатор.Между работната и пусковата намотка има фазова разлика,близка до 90градуса.Тока саздава въртящо се магнитно поле ,което увли4а след себе си ротора и осаществява пускането на двигателя.След като развие определена скоростпусковата намотка се изкл/.с центрожния контакт. |
|
Всичко записи: 33 : Дата на рег-ция: Ноем. 2008 : Отправено: 14 Май, 2009 - 19:40:48 |
|
|
|
|
|
|
Така това ми е ясно !Нали аз ти чертах схемата ! Питам за това:За вентилатори и помпи коеф.за натоварване е по-висок двигателят е 2,2 кв.нека сложи на местото на С=20-40 мф също 156мф . Когато двигателят развърти тогава отваря центробежният ключ,ако се наложи двигателят да работи в по тежък режим на работа (за един час да включва по 10 пъти примерно) тогава по-големия (С) няма как да натоварва по-малкия (С) защото те ще бъдат със еднакви параметри + това ще намали реактивната ен-ия, косинуса ще се подобри,по-малко ще (грее) двигателя.За монофазните има ефект този фактор защото намагнитването в ротора е голямо.След това мнение аз писах ,че не съм виждал 156мф .постоянно включени а ти каза ,че така ти върши работа!? Това ми обесни,как работи с 156мф оставащ постоянно включен! |
|
Всичко записи: 29 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 14 Май, 2009 - 23:00:52 |
|
|
|
|
|
|
Здравейте.Ако нямате излишни пари не правете експерименти,просто ползвайте съвета на anton_ss! |
|
Всичко записи: 30 : Дата на рег-ция: Юни 2009 : Отправено: 10 Юни, 2009 - 21:31:01 |
|
|
|
|
|
|
Здравейте,може ли да ми каже някой как да свържа монофазен двигател,има и схема но нещо не я схващам,изпращам и снимка, оцветил съм двете предполагаеми клеми,фаза и нула. Дали е правилно Вие кажете? ето и схемата
|
|
Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Ноем. 2012 : Отправено: 20 Ноември, 2012 - 23:02:56 |
|
|
|
|
|
|
Обръщане движение на монофазен ел мотор.
моля! Ако може някой да ми обясни как да обръщам движението на монофазен ел мотор за работа в двете посоки.Какво е необходимо ? СХЕМА, КЛЮЧОВЕ и др необходими неща. йордан савов | Напиши нодела на мотора |
|
Всичко записи: 12505 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 16 Февруари, 2014 - 17:43:39 |
|
|
|
|
|
|
Става с един ПЕП-10 или 25 амп. зависи от мощноста на мотора и с малко творчество как да размениш начало и край на пускова или работната че е по лесно тъй като в нейната верига няма кондензатори и центробежни.В главата ми е но нема как да го рисувам . |
|
Всичко записи: 85 : Дата на рег-ция: Дек. 2007 : Отправено: 18 Февруари, 2014 - 20:25:25 |
|
|
|
|
|
|
монофазен двигател 2,2 kW Здравейте! Взех от приятел монофазен електромотор 2,2 kW / 3000 rpm.
Вчера му изгоря кондензатора на пусковата намотка. Установих го след като изгорих и една термична защита. Едва след това (типично по нашенски) взех та почнах да меря. Дипломиран елтехник съм, но не работя по професията много отдавна. Кондензатора си беше чисто на късо. Причината да изгори е отсъствието на болтовете за закрепване на центробежния регулатор. Подмених кондензатора с идентичен - 125-156 µF и мотора си се стартира. Но ми се струва, че температурата му не е нормална след 10 мин работа на празен ход. Закачих го през амперметър - около 10 А на празен ход при 14,4 А номинален ток. Двигателя е с постоянно включен работен кондензатор 45 µF. Така пише на табелата на двигателя. И той си загрява мъжката. Занесох кондензатора при познат бобиньор да го измери. Каза, че е 46 µF. Въпроса ми е: - Колко (А) трябва да е тока на празен ход и дали е минал метър двигателя? И възможно ли е и другия кондензатор да е пътник? Благодаря предварително!
Пише 14,4 А, но по спомени това е номиналния ток. Т.е. при натоварен двигател. На празен ход би трябвало да е доста по малко. Центробежния регулатор работи. В противен случай щеше да цъфне отново пусковия кондензатор. А той си е студен за разлика от работния. Имам чувство, че ако го държа още малко включен, ще се разтече. |
|
Всичко записи: 3 : Дата на рег-ция: Ноем. 2015 : Отправено: 16 Ноември, 2015 - 11:23:13 |
|
|
|